|
Mag alles worden gezegd op internet?? (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| robin |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Slappe opvoeding juist fout? ik bedoelde dat, naar mijn mening, sommige mensen hun kinders inderdaad te slap opvoeden TE slap en TE strak is verkeerd eens, maar strak denk ik eerder dat erger is (omdat als je dan eenmaal 'los' bent je ook ECHT los bent).geen idee wat 'erger' is, al heb je wel gelijk. heeft allebij zn slechte punten Maar dat heeft weinig met het punt te maken dat hier gesteld wordt denk ik.
Tis gewoon een totaal gebrek aan normen en waarden aan het worden. Het is, denk ik, misgegaan met de komst van de computers. Geen buskruit, geen boompje klimmen, neehee, nu alleen nog maar SMS-en (je hoort er niet bij als je op je 13 geen dikke mobiel hebt) en Ps2en etc etc. dat denk ik niet, hoe leiden computers tot slechte normen en waarden? en over dat mobieltje, eens! niet normaal dat sommige ouders hun kind al in groep 6-7-8 een mobiel geven, wel met abonement natuurlijk he! lekker materialistisch (al is dat niet echt iets van 'mijn' generatie denk ik..) nu zijn het mobieltjes, toen jij wat jonger was was het vast wel iets anders. ik erger me hier net zo hard aan als jij blijkbaar EN ik ben ook uit genoeg bomen geflikkert hor :D (dus wat minder generalizeren misschien ;)) Normaal contact? Wat is dat? Mensen kennen alleen nog maar MSN taal etc. Ik heb een HEKEL aan van die mongolen die niet eens normaal hoofdletters en punten kunnen gebruiken. de hint is duidelijk, ik werk er aan MAAR ga natuurlijk niet, lekker hypocriet, deze post dan wel met hoofdletters typen SOmmige mensen spellen gewoon altijd zo met 'ff' en 'l8r'. IK kan het onderscheid nog prima maken tussen waneer er wél en waneer er niet van dat soort termen gebruikt kunnen worden, al weet ik ook dat sommigen ook zo schrijven op exames etc :eek: (wat ben je dan) Bah. Je verloochent je moerstaal man. niet overdrijven, misschien moet ik niet happen maar ik ben wel degelijk trots op ons taaltje hor :) al maak ik me ook schuldig aan het overmatig 'lenen' van engelse woorden, maar anyway DAT is op internet. het gebruik van.. surinaamse, en weet ik veel wat nog meer, woorden in de gesproken taal door veel mensen storen mij veel meer. Maarja, thats my opinion. yep
|
|
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by magrec
J000 chill out bram...haha dit is echt off-topic...topic: Normen en Waarden haha maar goed ik snap waar je het over hebt. Ik had dat een paar maanden geleden ook ja toen met dat gezeik bij een bushalte. Jongen houd meisje vast zodat ze niet in de bus kann. Meisje overstuur huilen schreeuwen en niemand die iets zegt...al het gespuis uit vaassen zuid :rolleyes: :p stapt zonder om te kijken in de bus...goed dan zegt impressive body harmen er wel wat van...haha en die buschauffeur ook zo'n mietje. Ja euh ik moet weg nu hoor anders loop ik achter op schema. Ja daar sta je dan in je ééntje en niemand anders die het opzich neemt om er even bij te blijven waardoor ik mijn tentamen mis :whip: uiteindelijk die bus weg sta ik daar met 2 mensen die elkaar niet zo aardig vinden :stongue: gelukkig snel politie erbij.
Je vraagt je dan wel af wat er mis is als er van de 15 mensen die er staan er niemand anders wat durft te zeggen en ook niet er nadat iemand er wat van heeft gezegd. Iedereen zit stil in de bus en de buschauffeur rijdt doodleuk weg omdat ie anders te laat komt (die sukkel was al 10 minuten te laat :rolleyes: ) |
Waarom chill out? Waarom off topic?? Kijk, dat bedoel ik nou met niet kunnen discussieren! Ik wind me helemaal niet op, ik DISCUSSIER gewoon.
Maar goed, om verder te gaan:
Hoe computers leiden tot slechte normen en waarden? Omdat mensen alleen nog achter inet/de computer zitten. Leren geen sociale vaardigheden meer buiten, zoals bijvoorbeeld buskruiten / verstoppertje spelen, waarmee je vele groepsvaardigheden leert (hoe om te gaan in de groep etc). Vind me maar stupid ofzo, maar zoiets als de scouting, dat is ECHT goed voor de opvoeding van kinderen. Ik durf wel te beweren dat van kinderen diebv bij de scouting hebben gezeten significant minder crimineel worden later. Bij dat soort activiteiten die je niet achter je computer doet leer je dingen etc etc.
Robin ik generaliseer niet, ik denk iets, ik geef een gedachtenkronkel weer van wat ik denk. Trek het niet persoonlijk aan. Het is een mening en die onderbouw ik met argumenten. |
|
|
| Djeebie |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Je verloochent je moerstaal man. Maarja, thats my opinion. |
:p
Taal is altijd aan verandering onderhevig. Het nederlands van pakweg 50 jaar terug is ook niet te vergelijken met dat van nu. Gebruik van taal houdt automatisch creativiteit in en dus heb je allerlei kruisbestuivingen met engels, surinaams, antilliaans, marokkaans en noem maar op. Onnavolgbaar en verwarrend die taal, maar op zich wel grappig.
Taalvernieuwing is daarom denk ik niet eens zo erg. Het is meer de manier waarop mensen spreken. Accenten kunnen strontvervelend zijn. Dat geldt voor Marokkanen die nederlands spreken, maar ook voor mensen uit de Achterhoek of iemand met een plat Amsterdams accent. |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Waarom chill out? Waarom off topic?? Kijk, dat bedoel ik nou met niet kunnen discussieren! Ik wind me helemaal niet op, ik DISCUSSIER gewoon.
|
Bram er staat meteen HAHA achter mijn tekst. Je wind jezelf echt teveel op nu......:p
Rooibos thee...nu..drinken! |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Djeebie
:p
Taal is altijd aan verandering onderhevig. Het nederlands van pakweg 50 jaar terug is ook niet te vergelijken met dat van nu. Gebruik van taal houdt automatisch creativiteit in en dus heb je allerlei kruisbestuivingen met engels, surinaams, antilliaans, marokkaans en noem maar op. Onnavolgbaar en verwarrend die taal, maar op zich wel grappig.
Taalvernieuwing is daarom denk ik niet eens zo erg. Het is meer de manier waarop mensen spreken. Accenten kunnen strontvervelend zijn. Dat geldt voor Marokkanen die nederlands spreken, maar ook voor mensen uit de Achterhoek of iemand met een plat Amsterdams accent. |
Ik weet het ik weet het. Tegen taalvernieuwing heb ik ook niets, wel tegen taalverloedering. L8r is verloedering, nieuwe woorden zijn vernieuwing (als in kruisbestuivingen)> Dat is mijn mening weer.
Accenten vind ik juist wel wat hebben. Dat is een charme... kan soms heel leuk zijn, bv plat Haags.
Maar on topic: normen en waarden, kan alles gezegd worden? |
|
|
| kolkiewolkie |
Accenten zijn juist cool :D !
Maar ik vind het wel een interessante koppeling, dat van de computer/msn en de verharding van de maatschappij :) . Is wel echt iets van deze tijd, aangezien m'n ma en zelfs m'n broer echt NIETS van het communiceren via de computer.
En toch jammer dat het soort wat ergens van zegt elkaar nooit lijkt tegen te komen. Af en toe, heeel af en toe heb ik zelf ook een situatie waarin ik wat zou moeten zeggen, maar meestal ben ik eerst zo verbaasd dat iets gebeurt dat ik het vergeet te doen :nervous: . Achteraf vind ik dat wel erg van mezelf maar dat terzijde. Soms ben ik ook simpelweg in een te milde bui om er wat van te zeggen, maar soms ook niet (!)
Verder heb ik in de wandelgangen vernomen dat men er over denkt om spreektaal ook officieel te maken? Voorbeeldje?
Me fiets, me plaat, me auto.
Ik irriteer me niet snel ergens aan maar aan het woordje 'me' als bezittelijk voornaamwoord erger ik me echt mateloos :mad: ! Je bent toch geen belg denk ik dan! Ik heb al gezegd dat als dat er werkelijk doorkomt ik mijn koffers pak en verhuis naar buiten de landsgrenzen :eek: . |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by magrec
Bram er staat meteen HAHA achter mijn tekst. Je wind jezelf echt teveel op nu......:p
Rooibos thee...nu..drinken! |
Daar gaat het echt niet om Harmen, ik NAAI me niet op......en nu dus ook niet. Het gaat om een discussie. Ach wat, laat ook maar, zo blijf ik bezig......:rolleyes: |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Ik durf wel te beweren dat van kinderen diebv bij de scouting hebben gezeten significant minder crimineel worden later. Bij dat soort activiteiten die je niet achter je computer doet leer je dingen etc etc.
|
Tuurlijk maar mensen die dag en nacht achter de computer worden ook niet crimineel. Het zijn juist de jongelui die thuis niks doen maar ook niks in een groepsverband doen.
De hanggroep jongeren. Iedere dag op straat. Geen gezag van ouders of een volwassen begeleider. Je hebt ook gelijk dat jongeren die dag in dag uit achter een computer zitten geen socialevaardigheden leren. Dit is naar mijn inziens maar een kleine groep van alle internetters. |
|
|
| robin |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Maar goed, om verder te gaan:
Hoe computers leiden tot slechte normen en waarden? Omdat mensen alleen nog achter inet/de computer zitten. Leren geen sociale vaardigheden meer buiten, zoals bijvoorbeeld buskruiten / verstoppertje spelen, waarmee je vele groepsvaardigheden leert (hoe om te gaan in de groep etc). Vind me maar stupid ofzo, maar zoiets als de scouting, dat is ECHT goed voor de opvoeding van kinderen. Ik durf wel te beweren dat van kinderen diebv bij de scouting hebben gezeten significant minder crimineel worden later. Bij dat soort activiteiten die je niet achter je computer doet leer je dingen etc etc.
|
nou begrijp ik wat je bedoelt :) in dat geval, mee eens
| quote: |
Robin ik generaliseer niet, ik denk iets, ik geef een gedachtenkronkel weer van wat ik denk. Trek het niet persoonlijk aan.
|
dat vind ik dus wel generalizeren maargoed, ik zal er maar van uitgaan dan dat jij ook snapt dat er genoeg 'uitzonderingen' zijn. als jij mij quote en vervolgens schrijft 'Je verloochent je moerstaal man' krijg ik dus wél het idee dat dit tegen mij persoonlijk is gericht. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by magrec
Tuurlijk maar mensen die dag en nacht achter de computer worden ook niet crimineel. Het zijn juist de jongelui die thuis niks doen maar ook niks in een groepsverband doen.
De hanggroep jongeren. Iedere dag op straat. Geen gezag van ouders of een volwassen begeleider. Je hebt ook gelijk dat jongeren die dag in dag uit achter een computer zitten geen socialevaardigheden leren. Dit is naar mijn inziens maar een kleine groep van alle internetters. |
Ja daar heb je wel een goed punt. Daarbij is er een veel sterker verband.
Maar toch = hele dagen achter de computer zitten niet goed.
Van die beeldschermogen etc. Waarom worden alle computernerds altijd als kneusjes gezien etc? Mensen zonder vrienden, zonder sociaal leven etc etc. Zal toch wel een reden voor zijn. |
|
|
| robin |
| quote: | Originally posted by magrec
Tuurlijk maar mensen die dag en nacht achter de computer worden ook niet crimineel. |
wel :D die gaan regeerings site's ddos-en enzo :D |
|
|
| jp |
M'n vriendin is lerares Nederlands op een basisschool in een van de armste buurten van Amsterdam. Tja, dat is een uitdaging. Maar waar het dus volgens haar aan ligt zijn de ouders. De ouders laten hun kinderen veel te vrij, eten niet meer samen aan tafel, worden teveel verwend etc.
Ik heb vroeger overal zelf voor gewerkt, ook al hadden we poen zat. En als dank mocht je op vakantie zoveel geld uitgeven als je wilde. En dan nog deed je het niet, want je was het niet gewend. Dat er vaak twee ouders werken (of er maar een ouder is) is vaak de oorzaak van baldadig gedrag. |
|
|
|
|