return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 
Mag alles worden gezegd op internet?? (pg. 4)
View this Thread in Original format
SnuggLe
quote:
Originally posted by robin
nou begrijp ik wat je bedoelt :) in dat geval, mee eens

dat vind ik dus wel generalizeren maargoed, ik zal er maar van uitgaan dan dat jij ook snapt dat er genoeg 'uitzonderingen' zijn. als jij mij quote en vervolgens schrijft 'Je verloochent je moerstaal man' krijg ik dus wél het idee dat dit tegen mij persoonlijk is gericht.

Dat zie je dan helemaal verkeerd. Ik citeer jou wel ja, maar dat ging om de opvoeding. Dat is ook de eerste alinea. Daarna is het allemaal algemeen en nergens staan signalen dat het aan jou is gericht. Je moet je niet TE belangrijk gaan voelen he? :D Maar je bent wel het perfecte voorbeeld hoor, van iemand die leestekens etc vergeet, dat wel. Maar het was niet voor jou bedoeld.

VOlgende keer zal ik het er expliciet bijzetten ja als ik op JOU doel?
kolkiewolkie
quote:
Originally posted by SnuggLe
Ja daar heb je wel een goed punt. Daarbij is er een veel sterker verband.

Maar toch = hele dagen achter de computer zitten niet goed.
Van die beeldschermogen etc. Waarom worden alle computernerds altijd als kneusjes gezien etc? Mensen zonder vrienden, zonder sociaal leven etc etc. Zal toch wel een reden voor zijn.

Ik was dus laatst op het calveest (moet jou wel iets zeggen bram) en dat was dus echt SCARY! Allemaal mensen die je normaal echt nooit en te never tegenkomt als je hier rondloopt :eek: ... waarom zou dat nou zijn :p . En het ergste was nog: ze leken allemaal op elkaar :eyes: (and it wasn't a pretty sight) (inkoppen mag).

p.s. bram, jij zit toch ook best veel achter de computer ;) :D ?
robin
quote:
Originally posted by jp
Ik heb vroeger overal zelf voor gewerkt, ook al hadden we poen zat. En als dank mocht je op vakantie zoveel geld uitgeven als je wilde. En dan nog deed je het niet, want je was het niet gewend. Dat er vaak twee ouders werken (of er maar een ouder is) is vaak de oorzaak van baldadig gedrag.

zelf voor dingen werken geeft een stuk meer voldoening! helaas zien veel mensen dit toch anders :(

wil natuurlijk niet zeggen dat je nooit wat aan mag nemen van iemand, maar sommige mensen zijn echt schaamteloos 'oh ik wil dit hebben, zo maar even slijmen bij m'n 'paps' en 'mams' :mad:
magrec
quote:
Ja daar heb je wel een goed punt. Daarbij is er een veel sterker verband.

Van die beeldschermogen etc. Waarom worden alle computernerds altijd als kneusjes gezien etc? Mensen zonder vrienden, zonder sociaal leven etc etc. Zal toch wel een reden voor zijn.

Maar hebben die mensen dan meteen geen Normen & Waarden omdat ze dag en nacht achter de pc zitten? Ik ga met je mee dat de hele dag achter een pc ziten niet goed is maar ik kan niet geloven dat deze mensen geen normen en waarden hebben. Veelal zijn dit zeer intelligente mensen die juist sociaal minder bedeeld zijn. Kijk maar naar hoogbegaafde mensen die zijn zo slim dat ze vaak maar met moeite kunen communiceren met mensen die niet op hun niveau zitten.

Terwijl ik juist jongeren ken die heel sociaal zijn naar mensen van hun eigen groep, maar daarbuiten totaal geen respect tonen naar andere mensen.
mahwang
quote:
Ach ja, sociale controle bestaat bijna niet meer tegenwoordig. Wie kent zijn buurman nog?? Echt niemand. Ik was laatst de ENIGE in een volle bioscoop die na 5 minuten wat zei van een paar irritante lui die zaten te bellen etc. Erger ik me dan sneller of wat??

pas maar op, straks ben jij het volgende slachtoffer van zinloos geweld.

(en in dat geval is je ondertitel wel heel cru :p)
robin
quote:
Dat zie je dan helemaal verkeerd. Ik citeer jou wel ja, maar dat ging om de opvoeding. Dat is ook de eerste alinea. Daarna is het allemaal algemeen en nergens staan signalen dat het aan jou is gericht. Je moet je niet TE belangrijk gaan voelen he? :D Maar je bent wel het perfecte voorbeeld hoor, van iemand die leestekens etc vergeet, dat wel. Maar het was niet voor jou bedoeld.

VOlgende keer zal ik het er expliciet bijzetten ja als ik op JOU doel?

gezien ik het perfecte voorbeeld ben (:D) is het dan toch niet zo gek dat ik me aangesproken voel :o

verder ben ik het vandaag wel aardig met je eens :)
SnuggLe
quote:
Originally posted by mahwang
pas maar op, straks ben jij het volgende slachtoffer van zinloos geweld.

(en in dat geval is je ondertitel wel heel cru :p)

Mjah...dat risico wil ik wel nemen.
Heb vrienden bij de plisie :p

quote:
Originally posted by magrec
Veelal zijn dit zeer intelligente mensen die juist sociaal minder bedeeld zijn.

Eh....ik ben niet sociaal minder bedeeld, maar wel intelligent :p
Nee maar je hebt gelijk. Ben een interessant boek aan het lezen, Emotionele Intelligentie van Daniel Goleman , een psycholoog vebonden aan de Harvard University en schrijft voor de NY Times. Daar wordt het verband tussen IQ en EQ uitgelegd. Ook dat alle toelatingsexamens etc etc en alles op IQ is gebaseerd, terwijl je EQ meestal een betere verklaring is voor succes in je leven.

quote:
Originally posted by kolkiewolkie

p.s. bram, jij zit toch ook best veel achter de computer ;) :D ?

Klopt.
Teveel.
Maar het is nu wel weer een beetje gezellig hier! ;)
Al moeten er MEER oude(re) mensen weer posten!

Maar heb een vriendin die me erachter vandaan trekt (zoals nu) en heb een sociaal leven :p
Esrem
quote:
Vind me maar stupid ofzo, maar zoiets als de scouting, dat is ECHT goed voor de opvoeding van kinderen. Ik durf wel te beweren dat van kinderen diebv bij de scouting hebben gezeten significant minder crimineel worden later. Bij dat soort activiteiten die je niet achter je computer doet leer je dingen etc etc.

Ok ik heb dus ook ooit bij de souting gezeten, maar dat is denk ik wel de meest criminele omgeving waar ik me ooit in heb bevonden, klopt dus niet helemaal, maar begrijp je idee:D

Maar ff over de taaldiscussie, die taal is toch internettaal, w8 ff enzo, en Snuggle jij leest alleen maar posts op internet, je weet toch niet of Robin in t echt ook altijd zo schrijft, zoals hij zelf al aangeeft van niet. Als mensen hier met die taal posten betekent nog niet dat ze in het echte leven niet meer kunnen normaal kunnen schrijven, die afkortingen gaan gewoon sneller.
JunKX
quote:

Wat is volgens jou dan precies die reden? Als je daarmee doelt op het feit dat deze mensen sociaal onhandelbaar zijn of allemaal communicatief gestoord/verward dan ben ik het niet met je eens. Ik heb vroeger ook heel veel uren achter de computer doorgebracht(basisschooltijd). Reden daartoe was dat ik bij mijn klasgenootjes geen aansluiting vond. Er zaten veel "moeilijke" gevallen in mijn klas, ik was de enige die goed kon leren. Je zoekt dan een toevlucht en voor mij was dat een computer. Vergeet niet dat het Internet bovendien een manier is om je hart te luchten op een positieve manier!

quote:
Originally posted by robin
ik denk het wel.. al heeft het denk ik niet echt te maken met slap opvoeden, ik ben totaal niet streng opgevoed en volgens mij nog niet zwaar ontspoort ofzo (kan nog komen :D) alleen heb ik het idee dat veel ouders hun kinderen maar alles toe blijven stoppen en uitkauwen. veel mensen lijken alles vanzelf sprekend te vinden..

Volgens mij zie je hier opvoeding een gedeelte van het probleem (en terecht).

Even mijn brainstorm hier neerzetten.

Tegenwoordig zijn veel ouders 2 verdieners. Kinderen/pubers komen uit school thuis in een leeg huis. Niemand vraagt ze naar hun dag, wat ze gedaan hebben ect, ect. Waar ik naartoe wil is dat de ouders van nu niet de tijd nemen (of hebben?) om eens te praten met hun kids over wat ze precies bezig houd? Carriere komt volgens mij voor opvoeding, althans zo lijkt het. Kinderen worden steeds vroeger aan hun lot overgelaten (misschien beetje zware uitspraak, maar jullie begrijpen wat ik bedoel). Ze zoeken daarom waarschijnlijk steun bij hun vriendjes/vriendinnetjes waarvan de meeste in dezelfde situatie zitten. Kortom, sociale controle is weg! Dat ouders meer moeten sturen, daar ben ik het mee eens maar daarvoor moet je wel een bepaalde band hebben met je kinderen.

Natuurlijk kaart ik hiermee niet de huidige ontwikkeling aan, maar het gaf mij stof tot nadenken en wou het met jullie delen
:thepirate
Donna
tis verrotte slecht dat de dienstplicht is afgeschaft,en op inet word de screenscene opgevoed door vele sites,allerlei zieke mensen zijn gewoon van dichtbij mee te maken,niks is meer verweg of onmogelijk in de beleving van nu.
Het gaat ook volkomen fout aflopen,magoed,eerst moet iets crashen wil t weer opbouwen he;)

basvh
quote:
Originally posted by JunKX

Even mijn brainstorm hier neerzetten.

Tegenwoordig zijn veel ouders 2 verdieners. Kinderen/pubers komen uit school thuis in een leeg huis. Niemand vraagt ze naar hun dag, wat ze gedaan hebben ect, ect. Waar ik naartoe wil is dat de ouders van nu niet de tijd nemen (of hebben?) om eens te praten met hun kids over wat ze precies bezig houd? Carriere komt volgens mij voor opvoeding, althans zo lijkt het. Kinderen worden steeds vroeger aan hun lot overgelaten (misschien beetje zware uitspraak, maar jullie begrijpen wat ik bedoel). Ze zoeken daarom waarschijnlijk steun bij hun vriendjes/vriendinnetjes waarvan de meeste in dezelfde situatie zitten. Kortom, sociale controle is weg! Dat ouders meer moeten sturen, daar ben ik het mee eens maar daarvoor moet je wel een bepaalde band hebben met je kinderen.

mee eens! En omdat de ouders veel wegzijn gaan ze uit schuldgevoel juist de kids te veel verwennen.

Die PC discussie gaat denk ik niet helemaal op. Vorig jaar was juist een grote reclame campagne van sire om kinderen minder buitenschoolse activiteiten te laten doen!
JunKX
quote:
Originally posted by basvh
Die PC discussie gaat denk ik niet helemaal op. Vorig jaar was juist een grote reclame campagne van sire om kinderen minder buitenschoolse activiteiten te laten doen!

Sire zit er wel vaker naast maar goed...

Wat ik nog vergeten was te zeggen is dat naast het schuldgevoel waar je over spreekt tegenwoordig ook wordt opgewerkt door (te makkelijk?) gescheiden ouders... Tis echt droevig om te zien hoe weinig mensen bij elkaar blijven. :sadgreen: :nervous:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 
Privacy Statement