|
Is Dutch society sick? (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| djxtension |
| quote: | Originally posted by robin
..Hij heeft het steeds over god enzo.. |
Ja ok.
Ik ben ook net m'n bed uit... ;)
| quote: | Originally posted by eXos
Moeilijk hè? Engels? |
Ik dacht dat dit een Nederlands forum was? Ik had 'm al voorgesteld om dit in het politieke forum neer te zetten. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Het gaat om extreme vormen van religie. Zwarte kousen in staphorst, moslim fundamentalisten, streng gelove (vrome) joden etc. Alles wat fundamentalistisch is (en neen, niet alleen Moslims zijn fundamentalistisch) is wat mij betreft fout. |
Ik quote mezelf niet veel en niet graag, maar nu toch wel.
Iemand net Gavier Guzman gezien? Die zei precies hetzelfde, echt letterlijk. Wel komisch :) Moest toen hier aan denken :) |
|
|
| DJ Gerrit |
Moslim? Een algemeen bekend feit is, "één kut moslim, verpest het voor de goede moslims". Dit is met alle dingen zo, helaas nu ook voor de moslims. Maar waar leg je de grens van een "kut" moslim. Is een moslim die zegt "gelukkig is theo dood" al een kut moslim?, en verpest die het dan voor de rest?
Ik wordt er langzamerhand echt scheitziek van al die discussie's, je hoeft maar ff te zappen en dan zie je alweer een paar van die "ik-wil-graag-belangrijk-zijn-dus-praat-ik-over-moslim" mensen. Dat cultuurtje van die mensen past gewoon niet hier in Nederland, jammer dat Nederland dit niet eerder gaten had.
Als je soms dingen hoort over die islam-geloof, echt triest, diep triest. Je gaat toch niet een meisje van 13 onthoofdden? Waar zit je dan met je verstand:rolleyes:. En dan nog niet te spreken over de positie van de vrouw.....
Lang genoeg gelult over zon kansloze godsdienst. Mijn mening +b Islam (tenzij ze zich aan willen passen aan onze cultuur en die extreme prakteiken afschaffen) |
|
|
| djxtension |
| quote: | Originally posted by DJ Gerrit
Moslim? Een algemeen bekend feit is, "één kut moslim, verpest het voor de goede moslims". Dit is met alle dingen zo, helaas nu ook voor de moslims. Maar waar leg je de grens van een "kut" moslim. Is een moslim die zegt "gelukkig is theo dood" al een kut moslim?, en verpest die het dan voor de rest?
Ik wordt er langzamerhand echt scheitziek van al die discussie's, je hoeft maar ff te zappen en dan zie je alweer een paar van die "ik-wil-graag-belangrijk-zijn-dus-praat-ik-over-moslim" mensen. Dat cultuurtje van die mensen past gewoon niet hier in Nederland, jammer dat Nederland dit niet eerder gaten had.
Als je soms dingen hoort over die islam-geloof, echt triest, diep triest. Je gaat toch niet een meisje van 13 onthoofdden? Waar zit je dan met je verstand:rolleyes:. En dan nog niet te spreken over de positie van de vrouw.....
Lang genoeg gelult over zon kansloze godsdienst. Mijn mening +b Islam (tenzij ze zich aan willen passen aan onze cultuur en die extreme prakteiken afschaffen) |
'die islam-geloof?' Wat verbergt u voor ons, Gerrit K? :p
Nee, ff serieus:
Tja, aanpassing... Zolang ze doen wat ze willen, en zich weigeren aan te passen (en dat is maar een bepaalde groep, voor alle duidelijkheid) staan ze bij mij niet echt hoog in het vaandel.
Feit is inderdaad wel dat één "kut-moslim" het voor de rest verpest. Maar ja, wees eens eerlijk: is dat bij Nederlanders niet precies hetzelfde?
Hoe dan ook, het zal een punt van discussie blijven tot één van beide partijen (moslims of Nederlanders) het licht ziet en met een oplossing komt. |
|
|
| eieregooie |
| Weet je wat ik niet snap? Dat een thread over euthenasie opeens weer over moslimfundamentalisme gaat... Tis dus blijkbaar niet alleen in de media een hot item huh? |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Weet je wat ik niet snap? Dat een thread over euthenasie opeens weer over moslimfundamentalisme gaat... Tis dus blijkbaar niet alleen in de media een hot item huh? |
Mensen hiero zijn volgens mij bijna allemaal wel voor euthenasie (in bijzondere omstandigheden), dus valt er niet veel te discusiëren over dit onderwerp. En met de threadstarter, die alleen zijn eigen mening wilt oplegen wilt niemand discussiëren. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Weet je wat ik niet snap? Dat een thread over euthenasie opeens weer over moslimfundamentalisme gaat... Tis dus blijkbaar niet alleen in de media een hot item huh? |
Dat viel mij ook al op :)
Maar over moslims ga ik niet meer discussieren, daar is alles al over gezegd. Sommige mensen blijven namelijk steken in een emotionele reactie en zien het rationele er niet van in, dus dat is lastig.
Blablabla ...extreme vormen van geloof...blablabla .... kleine groep .... blablabla ...... niet goed. Dat geeft mijn mening daarover wel weer. |
|
|
| Raymond |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
Mensen hiero zijn volgens mij bijna allemaal wel voor euthenasie (in bijzondere omstandigheden), dus valt er niet veel te discusiëren over dit onderwerp. En met de threadstarter, die alleen zijn eigen mening wilt oplegen wilt niemand discussiëren. |
En daar wringt de schoen, men wilt ons een bepaalde mening opdringen.
Men wilt bepalen wat goed voor ons is, volgens mij was dit de rede dat velen van ons zich reeds van de kerk hebben afgescheiden. |
|
|
| kolkiewolkie |
| quote: | Originally posted by Raymond
En daar wringt de schoen, men wilt ons een bepaalde mening opdringen.
Men wilt bepalen wat goed voor ons is, volgens mij was dit de rede dat velen van ons zich reeds van de kerk hebben afgescheiden. |
Dat vind ik een opmerkelijke quote :) , aangezien je zou verwachten dat mensen bij de kerk zijn omdat ze in de eerste plaats er van overtuigd zijn dat er een God is (da's bij mij in elk geval wel het geval). Dat daar dan bepaalde dingen bij horen... sja, ik ben het er ook niet altijd mee eens maar het gaat mij in de hoofdzaak om het geloof :) . |
|
|
| Raymond |
| quote: | Originally posted by kolkiewolkie
Dat vind ik een opmerkelijke quote :) , aangezien je zou verwachten dat mensen bij de kerk zijn omdat ze in de eerste plaats er van overtuigd zijn dat er een God is (da's bij mij in elk geval wel het geval). Dat daar dan bepaalde dingen bij horen... sja, ik ben het er ook niet altijd mee eens maar het gaat mij in de hoofdzaak om het geloof :) . |
Je uitspraak trek ik niet in twijfel, maar wel het feit dat geloof ook meteen een levenswijze wordt. Je moet je geloof zo inrichten dat het niet je handelen beinvloed.
Ik heb geen godsdienst en ik zit niet iedere zondag in de kerk, maar ik geloof wel degelijk. |
|
|
| kolkiewolkie |
| quote: | Originally posted by Raymond
Ik heb geen godsdienst en ik zit niet iedere zondag in de kerk, maar ik geloof wel degelijk. |
Just curious, wat geloof je dan precies, of ben je daar nog niet uit :) ? |
|
|
| Donna |
| Maggik ff weten wat hier allemaal aan de hand is?! |
|
|
|
|