return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 
Hårprodukter, hjälp! (pg. 6)
View this Thread in Original format
Cloudburst
Mja... flera hundratals kronor kanske.. hmm. Säg några priser så får jag se... :p
Amnezia
Dax för 40 pluringar e kanon :p visst det e inte bra för håret å så, men va gör man om man har übertjockt hår, fördelen me dax är att fast det är hårt och står emot allt så är det fortf mjukt å lätthanterligt....kör me gröna Dif ibland me, starkt är det men det blir efter nån timme stenhårt å börjar man greja med det då så sabbas allt...väntar fortf på ett nytt revolutionerande vax som har dax vaxets styrka å smidigthet men lika lätt som andra vax å tvätta ur och som inte skadar hårrötterna:wtf:

för er me normalt hår å vill ha ett starkt vax så e nog gröna Dif en bra grej å satsa på...typ 125 pix;)
dbl
som jag tror jag har sagt tidigare så rekommenderar jag att gå till en "riktig" frisör.. och med "riktig" så menar jag då inte nått ställe med skum personal som skulle rekommendera dax vax typ...

och om ni har tjockt hår så gå till en frisör och tunna ut det...
jag har själv ganska tjockt hår.. inte överdrivet.. men kan typ inte göra något med det efter nån månad... men min frisör tunnar ut mitt hår en hel del så det blir hel bra

har en polare som har hel tjockt hår och som det verkligen inte går att göra något med när han inte har klippt sig på ett tag... men hans frisör tunnar också ut hans hår en massa och efter det ser det hel bra ut..

men alla frisörer tar ju inte och tunnar ut håret direkt
Mats W
Grym tråd det här, hur kan jag ha missat den. Många härliga kommentarer och så - haha! Nå väl, håret är ju alltid ett problem och jag tror det är jävligt individuellt när det gäller vilken produkt som är rätt till vilket hår. Jag har själv stora problem när mitt hår blir för långt, det tenderar nämligen att bli alldeles för spretigt och "lösflygande" - det ser inte riktigt klokt ut. Jag brukar försöka klippa mig ungefär en gång i månaden, annars går hela livet åt helvete känns det som. Hehe, dagarna flyter nämligen mycket lättare när man är nöjd med frisyren - inte sant? :p

Hur som helst. Jag har utvecklat en strategi för att lyckas med mitt hårt. Efter duschen så måste håret torka innan jag använder något vax eller så. Vidare så får det inte "lufttorka" för då blir det ofta svårare att hantera, istället brukar det bli bra om jag har typ mössa,keps eller motsvarande på skallen under torktiden (och kanske rufsar till håret lite). När håret sen är torrt och lagom kortrufsigt är det dags för vaxet - och där har jag fastnat för "Schwarzkopf Taft - Extra Strong (3)". Mycket bra vax, klockrent för lite kortare hår och extremt lätt att duscha ur.

Det här är ett outtömligt ämne faktiskt. Det tar fan halva livet att hitta en metod som fungerar - och när man väl känner sig nöjd så ramlar håret av och man blir flintis. All for nothing...

:whip:
Laszlo
jisses...snacka om fåfänga...:wtf:
Mats W
Haha, fast om jag fick välja skulle jag ha mössa på mig jämt. Men det fungerar tyvärr inte. :tongue3
dbl
jääääkligt mycket beror på schampot och balsamet också... har vi fel grejer här hemma så blir jag helt förstörd.. då vet jag verkligen att det kommer att gå helt åt helvete med frisyren.... jag känner t.om. det när jag torkar håret....

händerna måste också vara torra innan.. går inte att ha tvättat händerna precis innan.. då går det till 90% åt helvete.. hehe :p
Mats W
quote:
Originally posted by dbl
händerna måste också vara torra innan.. går inte att ha tvättat händerna precis innan.. då går det till 90% åt helvete.. hehe :p

Huvudet på spiken! Torra händer är en gyllene regel. :tongue2
trancedanne
Får man fråga, när man tunnar ut håret , vad gör frisören då? Det är väll inte bara att han liksom klipper håret kortare?
dbl
quote:
Originally posted by n0bben
vilket schampo / balsam är bäst för dax vax då? balsam brukar jag använda för att tvätta ur skiten, tokbra! men ska man använda schampo efteråt egentligen? :cool:


har hört talas om nått schampo som fuknar bra för dax vax... men seriöst.. man förstör håret med dax vax.. sluta med det ;)

om inte för att det förstör håret, så för att det på 99% av dem som använder det ser så jäkla sliskigt och fett ut...

har en kompis som använder det litegranna.. men det e bara när han går ut och då har han fixat håret med bra vax innan och sen så har han bara toppat med daxvax på något ställe för att det ska hålla sig så man ser inte att han har i daxvax..

nee.. usch.. skaffa riktigt vax ;)

haha.. va så kul förresten... klippte mig för ett tagsen, så kom det in värsta snobben typ och frågade efter daxvax.. frisören började typ flabba åt honom och sa att han skulle sticka till H&M eller nått.. haha

dbl
quote:
Originally posted by trancedanne
Får man fråga, när man tunnar ut håret , vad gör frisören då? Det är väll inte bara att han liksom klipper håret kortare?


neee... alltså man kan ha längre hår men ändå tunna ut det... dem tar typ bara och klipper en del av håret med nån skum sax... ibland använder dem även kniv för att tunna ut det... beror ju på hur det ska se ut liksom....


några intressanta frågor bara..
- hur ofta klipper ni er??
- vad kostar det?
- vad kostar erat vax/gele/hårspray

hmm.. finns det nått mer som kan va kul att veta angående håret???
mr_fisken
quote:
Originally posted by dbl

några intressanta frågor bara..
- hur ofta klipper ni er??
- vad kostar det?
- vad kostar erat vax/gele/hårspray

hmm.. finns det nått mer som kan va kul att veta angående håret???


var 6e vecka
200kr
160/150/105 (The lab, Maria Nilla, Fudge)

Ser ändå ut som ett mongo i håret:whip:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 
Privacy Statement