|
Airbase
|
View this Thread in Original format
| RebeL9 |
verkligen inte Sveriges bäste. Kan på rak arm komma på 20 svenska producenter som är bättre =)
Synd att Airbase slutar precis när han för första gången gjort en låt som fallit mig i smaken (One Man Army - The Anthem) |
|
|
| Connector |
| quote: | Originally posted by RebeL9
verkligen inte Sveriges bäste. Kan på rak arm komma på 20 svenska producenter som är bättre =)
|
Få höra då :p |
|
|
| dbl |
| envio slutar också prodda trance om ni inte visste det... ska börja med nån disco house eller nått sånt.. heh |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Connector
Få höra då :p |
i ingen speciell ordning
1. Son Kite
2. Ticon
3. Human Blue
4. 12 Moons
5. Miranda
6. Tegma
7. Noma
8. S>Range
9. Lazar
10. Andromeda
11. Chromosome
12. Vibrasphere
13. Filteria
14. Etnoscope
15. Shaman
16. Dreamweaver
17. Miraculix
18. Rouzbeh Delavari
19. Atmos
20. DJ Anti
fler? :-) |
|
|
| Snakebyte |
| quote: | Originally posted by RebeL9
i ingen speciell ordning
1. Son Kite
2. Ticon
3. Human Blue
4. 12 Moons
5. Miranda
6. Tegma
7. Noma
8. S>Range
9. Lazar
10. Andromeda
11. Chromosome
12. Vibrasphere
13. Filteria
14. Etnoscope
15. Shaman
16. Dreamweaver
17. Miraculix
18. Rouzbeh Delavari
19. Atmos
20. DJ Anti
fler? :-) |
De flesta i den listan (om inte all?) pysslar inte precis med samma sorts trance som airbase gjort. Som vi alla vet så är trance en bred gengre med flera undergrupper.
Även om jag inte alls är med i nån elitlista som denna, så kan jag säga att jag oxå har haft tankar på att byta stil, som jag nämnt tidigare här på forumet. Jag kommer fortsätta jobba med kommersiell musik, men just när det gäller lite hårdare trance och så så kommer jag experimentera mer med psy/progg osv...
Man kanske skulle kunna säga att det är synd att airbase "lägger om sina rutiner", men jag anser att det kan nog bara vara bra. Det han har gjort hittils har varit grymma grejjer, men om han bara utvecklar sig aningen så blir han ännu grymmare. Utveckling är vital i musikbranchen och just nu pågår en fet reform i alla läger av branchen. Den kommer att se helt annorlunda ut om några år, både ljudmässigt och som bissniss, och det startar nu.
Well, det var vad jag ville ha sagt :) |
|
|
| n0bben |
tycker Airbase har bara stått o stampat och återvunnit samma (plastiga) sound en lång period nu, så jag förstår att han vill pyssla med annat
hur han kan tycka att genom att övergå till en stil som sneglar mot BT/Hybrid m.fl, är detsamma som att bli mer kommersiell är dock ett mysterium för mig (även om BT ballat ur bra på senare tid) :conf: |
|
|
| NooN |
Tycker det är bra att han byter stil. De senaste produktionerna har varit i stort sett bara skit. Den enda som har fallit mig i smaken den senaste tiden är den som han la ut gratis under aliaset Orson Bailey. "Hypno" eller vad den hette.
Och det finns många svenska producenter som är bättre och mer kreativa än Airbase. Jan Gustafsson (Inzite, Empyreal Sun) är grym, likaså Eric Lidström (Sturmkraft, Civil Citizen m.m.) och självklart Endre m.f.
Sverige har en god framtid inom branchen tror jag. Även utan Airbase :rolleyes: |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Snakebyte
De flesta i den listan (om inte all?) pysslar inte precis med samma sorts trance som airbase gjort. Som vi alla vet så är trance en bred gengre med flera undergrupper.
|
ja och? :) Trance som trance. De är ändå bättre i mitt tycke. |
|
|
| Snakebyte |
| quote: | Originally posted by RebeL9
ja och? :) Trance som trance. De är ändå bättre i mitt tycke. |
Jag sa inte att de inte var bättre :-D Ville bara peka med mitt långa finger lite :D |
|
|
| SkooB_E |
| quote: | Originally posted by dbl
envio slutar också prodda trance om ni inte visste det... ska börja med nån disco house eller nått sånt.. heh |
VAAAA?!?!?!?!?!?!?!? Va är det för ett jävla påhitt? :whip: :whip: :whip:
Snubben proddade juh den bästa soft-trancen sen Chicane! Time To Say Good-Bye är låten som har spelats mest av alla hos mej i år!
SKANDAL!:mad: |
|
|
| Vizay |
finns en jättetråd om det här i produktionsforumet också, där går folk så långt som att säga att det här är slutet på trance :p
i mina ögon är detta utveckling. Om Ashkan vill hålla på med house för att han trivs bättre med det soundet så är ju det en personlig utveckling åt det bättre hållet (sen kanske man ska tillägga att han inte sagt officiellt vad jag sett iaf att han lägger ner trance helt, det verkar bara ligga på is)
Samma sak med jesper, om han känner för att producera annat så är det bara possitivt i mina ögon, att utvecklas som person är naturligt. |
|
|
|
|