return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
Airbase (pg. 3)
View this Thread in Original format
Endre
quote:
Originally posted by reveal
Då är det väl bara för er som proddar att sluta lyssna på ASOT och börja tänka själva? ;)


mja, vissa bör nog göra så. Jag lyssnar inte på trance längre, finns många inspirations källor. Men aja, det är ju upp till var och en hur dom vill göra.
n0bben
en paradox i det hela kan tyckas, att du är signad till anjunabeats :clown:
Endre
quote:
Originally posted by n0bben
en paradox i det hela kan tyckas, att du är signad till anjunabeats :clown:


mjo, som det kan bli. ;)
Vizay
quote:
Originally posted by Endre

hmm... scenen är patetisk, förstår varför de vill göra annat. Mina proddar kommer inte röra sig inom uplifting länge till, det kan jag nog med nästan 100% säkerhet säga. Men det kommer vara någon slags trance iallafall. Grejen med uplifting är att melodier inte är unika i all evighet, men sköna grooves, beats och effekter kan alltid göras på många olika, skruvade sätt. uplifting folk tänker inte själva längre, de lyssnar på ASOT när de vill göra en ny låt, sen är det klart.


skulle kanske inte gå så långt som att kalla det patetiskt, de flesta gör bara det dom vet funkar för den stora massan helt enkelt. Men jag håller med dig till fullo, blir jäkligt tråkigt när allt låter likadant.

Om man vill göra nyskapande grejer eller bara inte följa massan ända ut så får man se till andra inspirationskällor än bara trancemusik helt enkelt :)
andreas1999
Ta 1 eric prydz, steve angello lite sebastian ingrosso och axwell samt lite rasmus faber = CASH FLOW.

klart nybörjar-trance-producenterna tänker hoppa på det tåget. patetiskt. house har åtminstonde något nytt att komma med (trance är kvar 1999 när alla vill göra en ferry corsten, inklusive de producenter vi talat om tidigare i tråden).

lycka till pojkar, ni kommer behöva det.
dbl
ähhh.. spela roll vad man göra för musik.. även om det e kopior på andras låtar eller komersiell musik ala dj sammy eller nått... sålänge man tycker om att göra musiken...

e la ändå det som räknas och inte vad alla andra tycker????`
Jeremy H
quote:
Originally posted by andreas1999
Ta 1 eric prydz, steve angello lite sebastian ingrosso och axwell samt lite rasmus faber = CASH FLOW.

klart nybörjar-trance-producenterna tänker hoppa på det tåget. patetiskt. house har åtminstonde något nytt att komma med (trance är kvar 1999 när alla vill göra en ferry corsten, inklusive de producenter vi talat om tidigare i tråden).

lycka till pojkar, ni kommer behöva det.

:wtf:
Trancen är nog så långt ifrån 99 man kan komma.. tyvärr? Märks att du har stenkoll..:rolleyes:
Men visst är det mycket skit som släpps idag.. gäller bara o leta lite mer, så úpptäcker man att det släpps riktigt bra musik nuförtiden oxå :)

Är väl inte så konstigt att pengar lockar för den del.. Att göra nån kommersiell låt kan ju hjälpa en producent så att han/hon får ekonomin att satsa på en annan mindre kommersiell genre kanske..
Men som dbl säger, vad spelar det för roll vad andra gör/tycker om för musik? Gör det du tycker är roligt..:clown:
Gate 42
quote:
Originally posted by andreas1999
Ta 1 eric prydz, steve angello lite sebastian ingrosso och axwell samt lite rasmus faber = CASH FLOW.


Hoppas inte det där var negativt menat?! Swedish House Mafia är ju bland de hetaste man kan hitta idag (och ja, jag lyssnade på dem innan Call On Me ;) ).

Cash = Bra. Vem fan vill inte vara kommersiell och kunna leva på sin musik? Jag skulle byta in mitt brevbärarjobb vilken dag som helst mot en "Call On Me" hit :D
andreas1999
quote:
Originally posted by Gate 42
Hoppas inte det där var negativt menat?! Swedish House Mafia är ju bland de hetaste man kan hitta idag (och ja, jag lyssnade på dem innan Call On Me ;) ).

Cash = Bra. Vem fan vill inte vara kommersiell och kunna leva på sin musik? Jag skulle byta in mitt brevbärarjobb vilken dag som helst mot en "Call On Me" hit :D


tro mig, det var absolut inte negativt menat. jag älskar house och det är en skön nyskapande genre och det är skitkul att sverige fått ett så stort genombrott.

angående att trance:n är kvar 99 och att jag inte skulle ha koll; folk försöker fortfarande göra en "barbers adagio for strings" idag, det är fortfarande samma patetiska saw-leads som används och alla vill göra "rolling basslines" precis som above and beyond. alla eq:ar bort basen i beatsen precis som a&b så det bara låter plast om hela mixen.

hur som helst, det finns undantag men att påstå att större delen av trance-släppen idag skulle vara nyskapande måste vara ett skämt.

"märks att du har koll" ..
Jeremy H
quote:
Originally posted by andreas1999
angående att trance:n är kvar 99 och att jag inte skulle ha koll; folk försöker fortfarande göra en "barbers adagio for strings" idag, det är fortfarande samma patetiska saw-leads som används och alla vill göra "rolling basslines" precis som above and beyond. alla eq:ar bort basen i beatsen precis som a&b så det bara låter plast om hela mixen.

hur som helst, det finns undantag men att påstå att större delen av trance-släppen idag skulle vara nyskapande måste vara ett skämt.

"märks att du har koll" ..

Du får såklart tycka vad du vill om trancen idag.. och jag håller med att det mesta som släpps nu inte är särskilt nyskapande. Men ditt förra påstående att trancen idag låter som "99'-trancen" är helt galet IMO..

jofawe
är inte lite av grejen med att göra en "ASOT-hit" att man vill komma åt rätt målgrupp?

Jag menar.. man lyssnar ju inte på svensktoppen för att göra en metallica-låt ju ..
andreas1999
quote:
Originally posted by Jeremy H
Du får såklart tycka vad du vill om trancen idag.. och jag håller med att det mesta som släpps nu inte är särskilt nyskapande. Men ditt förra påstående att trancen idag låter som "99'-trancen" är helt galet IMO..


gör det lite enklare så alla förstår exakt vad jag klassar som skräp (99-trance) och vilka låtar som åtminstonde försöker göra något nytt.

ska försöka ta bara nya låtar jag hört så det inte faktiskt är något från 99 med :)

SKRÄP
callisto - ways
kyau vs albert - falling anywhere
vascotia - verano
perpetual motion - we are all here together

BRA/BÄTTRE
thumb brothers - callling (andrew noord remix)
poloroid - so damn beautiful (dogzilla remix)
sander van doorn - det mesta
filterheadz (orange 3) - in your eyes
oliver shine - northstar

notera att jag inte säger att skräp-låtarna är dåliga, de är bara inte nyskapande. så inget jäkla snack "hur kan du hata den!?!?" :)

jag lever ju inte som jag lär, jag spelar de låtarna som jag inte tycker är nyskapande men det är ju för att melodierna är fortfarande bra så det fungerar men de bidrar inget till att föra genren framåt.

kram hej!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
Privacy Statement