return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 
Airbase (pg. 4)
View this Thread in Original format
andreas1999
.. och till och med min egen musik lider ju av samma syndrom. fast det är mest för att det tar skivbolagen typ 500 år att släppa en låt så då är den ju gammal hur man än gör :). men jag bättrar mig i framtiden.
andreas1999
quote:
Originally posted by jofawe
är inte lite av grejen med att göra en "ASOT-hit" att man vill komma åt rätt målgrupp?

Jag menar.. man lyssnar ju inte på svensktoppen för att göra en metallica-låt ju ..


jo så tänker åtminstonde skivbolagen :(. och "don't get me started" om rock. där har det ju VERKLIGEN inte hänt något sedan 1999 :)
n0bben
kul att du snackar om nyskapande och sen går och remixar mcprog som mike foyle. har dock inte hört remixen så du kanske har trollat med den
dbl
quote:
Originally posted by andreas1999
angående att trance:n är kvar 99 och att jag inte skulle ha koll; folk försöker fortfarande göra en "barbers adagio for strings" idag, det är fortfarande samma patetiska saw-leads som används och alla vill göra "rolling basslines" precis som above and beyond. alla eq:ar bort basen i beatsen precis som a&b så det bara låter plast om hela mixen..


jag själv personligen använder saw-leads i mina låtar för jag gillar fortfarande saw ljudet.. sen så kan man ju dock ta och ändra det lite och EQ:a det på lite olika sätt...

men istortsett alla basar e ju ute liksom.. man kan inte göra en offbeat bassline.. för då är det fel pga det.. man kan inte göra en rolling bassline.. för det gör alla andra.... det räcker inte med att ändra placeringen lite på en offbeat bassline heller för det gör alla andra nu också....

men att alla eq:ar bort bassen i beatsen precis som a&b vet jag ju inte om jag tycker stämmer.. jag själv gör inte det :p
många försöker la få en bass som dem... men spela roll.. så länge det låter bra med resten av låten liksom...

och folk gillar ju liksom att testa på andra saker ibland.. typ som jag gillar egentligen inte att göra ost musik... men jag grejar med det lite ibland ändå bara för skojs skull.. bara gjort klart en av dem visserligen.. men en hel del gillade den.. nån tyckte t.om. att jag skulle skicka iväg den till nått skivbolag.. inte gjort det visserligen.. men ändå.. en annan kompis (som inte lyssnar på trance) sa att han tyckte beatsen va hel sköna och tyckte att jag skulle lägga vocals på den och skicka iväg den till nått skivbolag och va hel säker på att jag kunde få den spelad och så.. men vet inte.. bryr mig inte så mycket direkt.. ingen skivbolags hora av mig... skulle det hända att jag får nånting släppt så visst.. skulle va skit kul såklart.. men skulle aldrig satsa på att göra en ASOT låt bara för att få den släppt.. men som sagt så kanske man gör det nångång bara för att testa på och för att det kan vara kul att göra...

neee... nog med skitsnack för min del :p
andreas1999
quote:
Originally posted by n0bben
kul att du snackar om nyskapande och sen går och remixar mcprog som mike foyle. har dock inte hört remixen så du kanske har trollat med den


haha. ja, du glömde att läsa:

quote:
. och till och med min egen musik lider ju av samma syndrom.


men jag kan förstå att du förhastade dig. och angående prog så är det en genre som är ännu sämre än trance. men det är ett helt annat ämne och ja, jag har gjort en progg låt och jag har gjort saw-lead-trance men jag har förklarat varför jag gjort saw-lead trance tidigare. progg är kul att producera men skulle aldrig sätta min fot på ett dansgolv som lirade det.
Cloudburst
jag säger då det, psytrance äger er... :p


;)
NooN
Prog, uplifting, house, breaks, psy, techno, hardstyle whatever.
Bara det är en bra låt så spelar det ingen roll vad det är för genre imo. :rolleyes:
RebeL9
ni killar borde lyssna pa Sasha's Global Undergroudn 13 fran Ibiza. Basen, kanslan och atmosfaren i varje lat pa den skivan ar ljusar battre an det mesta som slapps idag. Sen rekommenderar jag er att lyssna pa foljande latar:

Orbital - Nothing Left (Breeder Remix)
Jimpy - Talkin' (Tarrantella vs. Redanka Remix)
Revolt - Dive Into The Deep

det dar ar the essence of trance IMO :)
Cloudburst
quote:
Originally posted by NooN
Prog, uplifting, house, breaks, psy, techno, hardstyle whatever.
Bara det är en bra låt så spelar det ingen roll vad det är för genre imo. :rolleyes:


Hehe, jo håller med. Behöver inte ens vara trance för sjutton. Lyssnar på allt som jag gillar. :)
Vizay
ville bara tillägga att proggen är död, det de flesta av er refererar till som progg är ju bara långsam trance :p

nae för en gångs skull håller jag faktiskt med rebel i ämnet, lyssna på dom grejerna, ren kvalitet helt enkelt :)

NooN
quote:
Originally posted by Vizay
ville bara tillägga att proggen är död, det de flesta av er refererar till som progg är ju bara långsam trance :p


En genre dör aldrig... Den bara sover lite :p
Vizay
quote:
Originally posted by NooN
En genre dör aldrig... Den bara sover lite :p


du är optimist, jag är pessimist ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 
Privacy Statement