|
Vrouw rijdt overvaller doood (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| sndh |
Ik heb niet de moeite genomen dit draadje helemaal te lezen maar toen ik de statements van New Wave zag wilde ik toch even reageren:
Wat je heel vaak hoort zijn mensen die opzich geen binding hebben met het incident maar er wel een emotionele mening op na houden. Eerlijk gezegd is dit incident redelijk simpel op het eerste gezicht. Maar niemand van jullie, ik ook niet, weet hoe het nu is gebeurd.
Stond de auto al de achteruit?
Wat is het verleden van Germaine?
Is ze opvliegerig, tot deze daad in staat, etc?
zo kun je redelijk lang doorgaan, want dit soort dingen hoor je niet in het nieuws. Sensatie is het geworden, en dat zegt denk ik genoeg over de sfeer in ´het land´. Pikken mag niet, iemand opzettelijk overrijden ook niet. Op beide delicten (let wel een overtreding en een misdrijf) staan straffen. Ze gaan voor een andere setting in de rechtszaal, etc.
Als er opzet is in het spel is het redelijk eenvoudig te voorspellen dat germaine er zwaarder van afkomt dan de 2e tasjesdief. En dat is ook goed. Als je dit soort dingen tollereert geef je een vrijbrief voor alle winkeliers om shoplifters dood te slaan.
Dus, reageer met zinnige dingen, en niet met ´het land gaat achteruit´. Het land gaat niet achteruit, het gedrag en de mate van respect van mensen gaat achteruit. En daar kun je de politiek moeilijk de schuld van geven.
En ga nu niet de politie corrupt noemen, want dan weet jij duidelijk niet wat dat woord betekend. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by sndh
Ik heb niet de moeite genomen dit draadje helemaal te lezen maar toen ik de statements van New Wave zag wilde ik toch even reageren:
Wat je heel vaak hoort zijn mensen die opzich geen binding hebben met het incident maar er wel een emotionele mening op na houden. Eerlijk gezegd is dit incident redelijk simpel op het eerste gezicht. Maar niemand van jullie, ik ook niet, weet hoe het nu is gebeurd.
Stond de auto al de achteruit?
Wat is het verleden van Germaine?
Is ze opvliegerig, tot deze daad in staat, etc?
zo kun je redelijk lang doorgaan, want dit soort dingen hoor je niet in het nieuws. Sensatie is het geworden, en dat zegt denk ik genoeg over de sfeer in ´het land´. Pikken mag niet, iemand opzettelijk overrijden ook niet. Op beide delicten (let wel een overtreding en een misdrijf) staan straffen. Ze gaan voor een andere setting in de rechtszaal, etc.
Als er opzet is in het spel is het redelijk eenvoudig te voorspellen dat germaine er zwaarder van afkomt dan de 2e tasjesdief. En dat is ook goed. Als je dit soort dingen tollereert geef je een vrijbrief voor alle winkeliers om shoplifters dood te slaan.
Dus, reageer met zinnige dingen, en niet met ´het land gaat achteruit´. Het land gaat niet achteruit, het gedrag en de mate van respect van mensen gaat achteruit. En daar kun je de politiek moeilijk de schuld van geven.
En ga nu niet de politie corrupt noemen, want dan weet jij duidelijk niet wat dat woord betekend. |
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.....helemaal mijn mening. Hetzelfde was het geval bij van Gogh et cetera. Maar als wij (zoals jij en ik en meer mensen) zoiets verdedigen (gewoon rationeel), dan krijg je hier al het gezeik naar je toe.
Volgensmij lezen echt teveel mensen de telegraaf. Dat is echt een krant die het bovenstaande ook feilloos weet te vertalen naar artikelen. |
|
|
| HiGH_NrG |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.....helemaal mijn mening. Hetzelfde was het geval bij van Gogh et cetera. Maar als wij (zoals jij en ik en meer mensen) zoiets verdedigen (gewoon rationeel), dan krijg je hier al het gezeik naar je toe.
Volgensmij lezen echt teveel mensen de telegraaf. Dat is echt een krant die het bovenstaande ook feilloos weet te vertalen naar artikelen. |
Waarom moet je altijd de Telegraaf erbij betrekken Bram? Dat slaat weer nergens op namelijk... |
|
|
| kolkiewolkie |
Omdat de Telegraaf altijd met de neus vooraan en het liefst er bovenop staat als het sensatienieuws betreft. En niet zelden worden onderwerpen subjectief weergegeven.
Verder heb ook ik de thread niet gelezen maar alleen deze pagina en ik moet zeggen: ik sluit mij volledig aan bij Snuggle en sndh! |
|
|
| Cosmic |
Stel nou dat:
De rollen omgedraaid waren: die vrouw had het tasje gestolen van de Marrokaan en hij reedt haar dood.
Zou wel eens willen weten hoe er dan gereageerd zal worden.....
PS: ik probeer niet Ali te verdedigen, maar soms is het goed om je gekleurde bril eens af te zetten. |
|
|
| kolkiewolkie |
| Omdraaien van situaties levert altijd de mooiste inzichten op, :cool: ! |
|
|
| Dj Lex |
| Ja de situatie kun je altijd omdraaien, maar echt reeel is het niet... |
|
|
| TranceZoner |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Ik zou zeggen: die mensen die zo zitten te zeiken zouden ook gewoon de tering moeten krijgen als ze zelf de hulp van de politie nodig hebben.
Hopla, privatiseren die handel. |
Het Politieapparaat privatiseren? Lol, dat werkt toch nooit man... |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by HiGH_NrG
Waarom moet je altijd de Telegraaf erbij betrekken Bram? Dat slaat weer nergens op namelijk... |
Je hebt gelijk als je wil zeggen dat ik generaliseer (en mensen generaliseer die het lezen)........ maar kom op zeg, geef me eens ongelijk als ik zeg dat het een sensatiebeluste krant is die meer op een roddelblad lijkt & daarmee dingen aanwakkerd die er niet zijn....
| quote: | Originally posted by TranceZoner
Het Politieapparaat privatiseren? Lol, dat werkt toch nooit man... |
Goh, denk je echt? :D :D |
|
|
| DJ_Siesta |
| heb het wel het idee dat veel andere kranten niet altijd de afkomst van de daders er bij zetten. Telegraaf zet bijv bij die verkrachtig door 17 jongens van 1 meisje gewoon keihard neer dat het antilianen waren. |
|
|
| kolkiewolkie |
| Ik heb wel belang bij een pakketje aandelen politie :D :D ! Beetje privelegertje opbouwen ;) :disbelief ! |
|
|
| Matthijs |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
heb het wel het idee dat veel andere kranten niet altijd de afkomst van de daders er bij zetten. Telegraaf zet bijv bij die verkrachtig door 17 jongens van 1 meisje gewoon keihard neer dat het antilianen waren. |
Vind ik opzich niks mis mee dat ze dat doen, als het maar wel consequent gebeurd. Dus als een autochtone Nederlander zoiets doet dat ze het er dan ook bijzetten, en dat gebeurd naar mijn weten niet altijd. Overigens, in veel gevallen kun je aan de voornaam al afleiden of de dader van buitenlandse afkomst is, dus of de afkomst dan ook nog expliciet vermeld wordt is dan niet meer zo heel erg van belang. |
|
|
|
|