|
Vrouw rijdt overvaller doood (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| Massive84 |
| quote: | Originally posted by Cosmic
Stel nou dat:
De rollen omgedraaid waren: die vrouw had het tasje gestolen van de Marrokaan en hij reedt haar dood.
Zou wel eens willen weten hoe er dan gereageerd zal worden.....
PS: ik probeer niet Ali te verdedigen, maar soms is het goed om je gekleurde bril eens af te zetten. |
Niks.
Zoals ik zei, Geert en donkie zeggen dan, dat alle Allechtonen uit moeten omdat die opeens voor eigen rechter spelen.
En nu, is het een dief, die mag ook het land uit volgens Geert en donkie.
Het is gewoon hoe Nederland werkt, en zeker sinds 2001 ongeveer. Allechtonen hebben hier niks te zeggen, je bent ook geen Nederlander, maar gewoon een allechtone. Ook al heb je pasport, maakt geen ene moer uit.
Die dingen zie je in Amerika of Engeland niet, jammer dat Nederland zo geworden is. |
|
|
| MaGiK54 |
Weet je waar iedereen aan voorbij gaat en ook de Marokaanse samenleving die zichzelf nu aan het discrimineren is, dat mevrouw een tasjesdief heeft doodgereden....wellicht zonder naar het "ras" te kijken toen ze er achter aan ging.
Een groep Marokanen loopt nu te janken dat Ali zo'n goeie jongen was en omdattie een Marokaan is, is hij doodgereden. Zo komen een groot deel van al die Marokaanse reacties in de media bij mij over.
Ten tijde van de roof is mevrouw achter een tasjesdief aangegaan en ik kan het mij moeilijk voorstellen dat zij dat heeft gedaan omdat de rover specifiek een Marokaan was. De achtervolgende reactie van mevrouw was hoogstwaarschijnlijk hetzelfde geweest als de berover een Nederlander, Chinees, Turk, Surinamer of whatever was.... Zo'n roof gaat in enkele tellen en ik denk zelfs dat mevrouw niet de tijd heeft gehad om zich te realiseren met welk "ras" rover ze te maken had.
Wat ik met het bovenstaande probeer duidelijk te maken is dat al die jankende Marokanen zichzelf big time aan het discimeren zijn als ze zeggen dat Ali is doodgereden omdattie hij een Marokaan was. Dit is in mijn ogen niet zo Ali was een tasjesrover en daardoor is hij aangereden los van zijn afkomst. |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by Massive84
Die dingen zie je in Amerika of Engeland niet, jammer dat Nederland zo geworden is. |
In Amerika zie je die dingen niet :conf: :conf:
Zo ver ik het kan beoordelen zal een neger eerder genaaid worden als een blanke dus..ik denk dat het in Amerika al jaren erger is als in NL. |
|
|
| DJ_Siesta |
zondagavond was er zon vriend van hem op TV, netwerk geloof ik
ff een quote
| quote: | | ach dat doet eidereen toch welleens, dat is gewoon kattekwaad |
en nog en quote van andere vrienden
| quote: | | als ze geen gevangenisstraf krijgt, dan weten we haar te vinden |
:conf: :conf: |
|
|
| SnuggLe |
Niks.
Zoals ik zei, Geert en donkie zeggen dan, dat alle Allechtonen uit moeten omdat die opeens voor eigen rechter spelen.
En nu, is het een dief, die mag ook het land uit volgens Geert en donkie.
Het is gewoon hoe Nederland werkt, en zeker sinds 2001 ongeveer. Allechtonen hebben hier niks te zeggen, je bent ook geen Nederlander, maar gewoon een allechtone. Ook al heb je pasport, maakt geen ene moer uit.
Interessant om het (zo) inderdaad ook eens van de andere kant te bekijken. En ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Allochtonen (waarvan het grootste gedeelte overigens gewoon Nederlander is, dus van Nederlandse afkomst, hier geboren) hebben de schijn tegen. En dat is irritant voor hen. Zeer irritant zelfs. Vooroordelen, stigmatiseren. Hetzelfde zie je bij het voetbal: het hele voetbal moet 'boeten' voor een paar van die mongole hooligans.
Maar wat wel gedaan kan worden, is een signaal vanuit dat soort groepen (allochtonen, hooligans etc) zelf. En daar schort het volgensmij nog wel eens aan. Niemand die ik heb horen zeggen van marokkaanse afkomst van "Tsja, Ali had natuurlijk OOK met zijn poten van dat tasje af moeten blijven". Ook iets ter overdenking.....
Maar oke, volgensmij trekken we de discussie te breed. Het zijn imho wel bijna altijd de marokkanen die slecht in het nieuws komen. Natuurlijk mag je niet generaliseren, maar het zijn altijd de marokkanen. Maar in NL wordt dat tot 'allochtoon' gegeneraliseerd waardoor heel veel andere culturen/groepen gediscrimineerd worden. |
|
|
| TranceZoner |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Het zijn imho wel bijna altijd de marokkanen die slecht in het nieuws komen. Natuurlijk mag je niet generaliseren, maar het zijn altijd de marokkanen. Maar in NL wordt dat tot 'allochtoon' gegeneraliseerd waardoor heel veel andere culturen/groepen gediscrimineerd worden. |
Dat ben ik met je eens. Hoe kan het dat dat je nooit dergelijke berichten over bijvoorbeeld Hindoestanen leest? Omdat die bevolkingsgroep wel goed geintegreerd is, evenals bijvoorbeeld Chinezen.
Daar hoor je verhoudingsgewijs echt heel weinig van.(bijna niks?)
Die mensen doen gewoon normaal. Ik vind dat de marokkanen het verkloten voor de rest van de 'allochtonengroep'. |
|
|
| Massive84 |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
In Amerika zie je die dingen niet :conf: :conf:
Zo ver ik het kan beoordelen zal een neger eerder genaaid worden als een blanke dus..ik denk dat het in Amerika al jaren erger is als in NL. |
Zo bedoel ik het niet, je gaat nu over iets anders hebben.
Ik bedoel dat gewoon mensen onder elkaar nu andere ideeen hebben.
Laten we eerlijk zijn, hoeveel Nederlanders gemiddeld denkt nu dat een moslim vrouw altijd mishandeld wordt? ik durf te wedden door deze regering en dit periode waar we in leven, zeker 40%!.
Zulke dingen heb je in Amerika niet of Engeland, ik heb met mensen gepraat die daar wonen of geweest zijn. Daar wordt je aangekeken als een mens. Maar wel met een bijvoegelijk iets. Zakenman, verkoper, crimineel etc.
Nou in Nederland, je bent een Allechtone Zakenman, Allechtone verkoper, ook dus een Allechtone crimineel en dat is ongeacht of je hier geboren bent of lang leeft. Dit gaat heel veel pijn doen in de toekomst.
Interessant om het (zo) inderdaad ook eens van de andere kant te bekijken. En ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Allochtonen (waarvan het grootste gedeelte overigens gewoon Nederlander is, dus van Nederlandse afkomst, hier geboren) hebben de schijn tegen. En dat is irritant voor hen. Zeer irritant zelfs. Vooroordelen, stigmatiseren. Hetzelfde zie je bij het voetbal: het hele voetbal moet 'boeten' voor een paar van die mongole hooligans.
|
Gelijk heb je, maar hier is de andere kant dat ik ervaren heb. Heel veel van die allechtonen doen ook niks om hun te bewijzen. Niet naar school, of alleen met eigen mensen om gaan, en ze blijven maar praten. Mijn vader zei tegen me, je bent in Nederland, haal de beste diploma die je maar kan halen. En ik wil dat de meerderheid van de allechtonen zoals mij of me pa denken.
En ja 5% verneukt het voor de andere 95%. Hoort bij het leven.
Maar wat wel gedaan kan worden, is een signaal vanuit dat soort groepen (allochtonen, hooligans etc) zelf. En daar schort het volgensmij nog wel eens aan. Niemand die ik heb horen zeggen van marokkaanse afkomst van "Tsja, Ali had natuurlijk OOK met zijn poten van dat tasje af moeten blijven". Ook iets ter overdenking.....
Maar oke, volgensmij trekken we de discussie te breed. Het zijn imho wel bijna altijd de marokkanen die slecht in het nieuws komen. Natuurlijk mag je niet generaliseren, maar het zijn altijd de marokkanen. Maar in NL wordt dat tot 'allochtoon' gegeneraliseerd waardoor heel veel andere culturen/groepen gediscrimineerd worden. |
zoals ik zei, mensen moeten zich ook bewijzen , daar ben ik het met je eens.
En ik vind discussies leuk :D |
|
|
| mahwang |
Je hebt gelijk als je wil zeggen dat ik generaliseer (en mensen generaliseer die het lezen)........ maar kom op zeg, geef me eens ongelijk als ik zeg dat het een sensatiebeluste krant is die meer op een roddelblad lijkt & daarmee dingen aanwakkerd die er niet zijn.... |
dat kun je imo alleen beoordelen als je hem zelf (met enige regelmaat) leest? ;)
voorderest ben ik het (na doorlezen van dit topic) wel met je eens. Zeker het van de andere kant bekijken heeft mijn mening wel beinvloed. Hoewel de marrokaanse gemeenschap het er wel zelf naar gemaakt heeft. |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by TranceZoner
Dat ben ik met je eens. Hoe kan het dat dat je nooit dergelijke berichten over bijvoorbeeld Hindoestanen leest? Omdat die bevolkingsgroep wel goed geintegreerd is, evenals bijvoorbeeld Chinezen.
Daar hoor je verhoudingsgewijs echt heel weinig van.(bijna niks?)
Die mensen doen gewoon normaal. Ik vind dat de marokkanen het verkloten voor de rest van de 'allochtonengroep'. |
Daar ben ik nou niet echt mee eens. Onder de Chinezen en Hindoestanen zitten ook geen lieverdjes. Enige verschil is dat ze het voornamelijk in hun eigen groep houden....en daardoor horen we er weinig over. |
|
|
| SnuggLe |
En ik vind discussies leuk :D |
Dit is volgensmij ook de 1e discussie die niet uit de klauwen loopt en waar iedereen een keer normaal zijn zegje kan doen ;)
| quote: | Originally posted by mahwang
dat kun je imo alleen beoordelen als je hem zelf (met enige regelmaat) leest? ;)
|
Op het werk hebben ze hem liggen. Omdat nu niets anders voor handen is (heb nu geen geld voor een Abo, had eerste de Volkskrant/NRC) blader ik die wel eens door. Klopt, je kan zoiets alleen beoordelen als je hem zelf met enige regelmaat leest. Al is lezen moelijk bij de Telegraaf, het is meer plaatjes kijken. Zegmaar het "SBS nieuws" onder de journaals ;) |
|
|
| mahwang |
Op het werk hebben ze hem liggen. Omdat nu niets anders voor handen is (heb nu geen geld voor een Abo, had eerste de Volkskrant/NRC) blader ik die wel eens door. Klopt, je kan zoiets alleen beoordelen als je hem zelf met enige regelmaat leest. Al is lezen moelijk bij de Telegraaf, het is meer plaatjes kijken. Zegmaar het "SBS nieuws" onder de journaals ;) |
ik zal zelf ook niet zo snel een abbo op de telegraaf nemen (hoogstens voor de telesport), maar mijn ouders hebben de krant nu eenmaal :)
En om nog maar een duit in het zakje van dit topic te doen; ik vond hun berichtgeving omtrent deze zaak erg vreemd; in eerste instantie was de vrouw helemaal fout doordat ze 'eigen rechter' had gespeeld, maar drie dagen na het incident was het ineens volledig omgeslagen en was het ali b.'s schuld, met grote koppen van Verdonk (eerlijk), Wilders (zieltjes winnen) en Cohen (hypocriet) op de voorkant.
enige nuance is wel op zijn plaats in deze zaak, zeker omdat men lang niet alle feiten kent (wat dat betreft zie ik wel wat overeenkomsten met die Eric O. zaak) |
|
|
| MaGiK54 |
Dit is volgensmij ook de 1e discussie die niet uit de klauwen loopt en waar iedereen een keer normaal zijn zegje kan doen ;)
|
True true true....ik heb mij altijd afzijdig gehouden in dit soort discussies omdat het altijd uit de hand loopt. |
|
|
|
|