|
Bushmanie (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Even een kleine bedenking daarbij:
Ik heb - ergens in een tijdschrift, vraag me niet meer welk of waar - een interessante grafiek gezien, die weergaf welke kandidaat het meeste stemmen heeft gehaald in welke staten, en ook wat het gemiddelde IQ is van de bewoners van die staten. En wat bleek? Kerry had de meerderheid in de 15 staten met het hoogste gemiddelde IQ? terwijl Bush het beste scoorde in de meeste staten met een laag gemiddeld IQ...
Nu weet ik goed genoeg dat zo'n grafiek zeker geen basis is voor sluitende conclusies, maar het geeft toch wel een indicatie vind ik. :) |
die grafiek was fake J :p |
|
|
| Jasperovitsj |
| Bah, pwned :whip: :sadgreen: :toothless |
|
|
| Xilver |
Tjah, tzijn al die redneck-staten waar ze op hem stemmen. Als je kijkt naar de resultaten in Washington, New York, en andere grote, bloeiende steden, dan ziet ge dat ze daar toch over 't algemeen voor de Democraten kiezen. Der zit gewoon teveel Cletusvolk in Texas en gelijksoortige staten. Van die mensen die, tot op vandaag, KKK-bijeenkomsten houden en slogans a la "Keep America White" scanderen. Dat zijn dan de extremen, en de gematigden weten gewoon niet beter met al die rechtse propaganda die FOX News daar bvb verspreidt.
We're all doomed... DOOMED I TELL YA!!!! |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Even een kleine bedenking daarbij:
Ik heb - ergens in een tijdschrift, vraag me niet meer welk of waar - een interessante grafiek gezien, die weergaf welke kandidaat het meeste stemmen heeft gehaald in welke staten, en ook wat het gemiddelde IQ is van de bewoners van die staten. En wat bleek? Kerry had de meerderheid in de 15 staten met het hoogste gemiddelde IQ? terwijl Bush het beste scoorde in de meeste staten met een laag gemiddeld IQ...
Nu weet ik goed genoeg dat zo'n grafiek zeker geen basis is voor sluitende conclusies, maar het geeft toch wel een indicatie vind ik. :) |
En hebben mensen met een minder hoog IQ geen recht om te stemmen...?
Bush is gewoon de president die het amerikaanse volk perfect weet te weer te geven. |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Dat gaat niet over gehoorzamen of niet. Hoe het in irak vandaag gaat, daar heeft toch niemand baat bij he? Saddam was beter dan de democratie die der nu is. Ik vind dat wij ons poten daar af moeten houden. Wij hebben daar absoluut niks te zoeken. Net zoals wij in afghanistan niks meer te zoeken hebben.
|
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
+1
Met al zijn vuile truken van de foor om de aandacht van het volk af te leiden van zijn falende binnenlandse politiek...:whip:
Het gaat slecht met de Amerikaanse economie en Bush komt onder vuur voor enkele maatregelen die hij heeft ondernomen => Hopla, nu opéééns toevallig heeft de altijd waakzame en oplettende CIA een - overigens enorm vaag en nietszeggend en daarom schreeuwend om een "objectieve" interpretatie door de CIA - bericht van Al-Qaida onderschept met daarin de dreiging om weeral aanslagen te plegen op Amerikaanse doelwitten - of zo hebben ze het toch "verstaan" => De nieuwszenders worden overspoeld met die berichten, Bush gaat her en der wat strategische en heroische toespraken houden en de Amerikaanse spirit wat aanwakkeren => America united against those inhuman terrorists, Bush the hero, maar ondertussen hoort ge niks meer van dubieuze beslissingen en beleidsingrepen van diejen so-called hero...Telkens als het hem te heet onder de voeten wordt moet hij weer op dat ingebakken Amerikaans patriotisme terugvallen om zijn gezicht te redden, hoe indrukwekkend...:rolleyes:
EN zone fooraap schrapt dan grote delen van het ruimte-programma omdat het volgens hem nutteloze kosten zijn...idioot :rolleyes: :whip: |
2x akkoord MAAR vergeet niet dat zowel de Amerikaanse als de Europese economieën extreem hard afhangen van de olieprijzen (die vandaag trouwens weer een historisch hoogtepunt heeft bereikt van 50 dollar). En daar de Amerikaanse economie door de WTC aanslagen volledig in elkaar geduikt is (en hier nog steeds de gevolgen van meedraagt) is het ergens dan wel weer logisch dat ze IETS doen om hun land te redden.
Vergeet niet dat het meest waardevolle bedrijf ter wereld, Exxon, de grootste campagnesponsor van Bush was tijdens zijn 1e verkiezingscampagne (2de weet ik niet, maar dat zal ook wel zo zijn). En dat Bush hierbij handig inspeelt op de angsten van zijn volk is een smerig spelletje maarja... Tegenwoordig beschouwen ze denkik ongeveer iedereen als zogenaamde terroristen, the others ,the ennemies, 'them'.
Dat America eidelijk beseft dat ze Europa zowel politiek als economisch nodig hebben is dan misschien een kleine overwinning voor ons ;) Het is zelfs nog leuker om te zien dat Bush ondanks zijn verzoek gisteren quasi geen extra hulp krijgt in heel de Iraq-kwestie.
Nuja, ik moet z'n smoel persoonlijk niet hebben, en heel zijn charmeoffensief mag hij voor mijn part in zijn hol steken. Maarja, op het einde van de dag zien we dat de Amerikaanse economie met 4.9 % zal stijgen dit jaar, en de Europese met 1.8%. Dus wie wordt er nog maar is rijker? wie wint er nogmaals? :) (voorspellingen zijn maar voorspellingen natuurlijk) |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Tiger777
En hebben mensen met een minder hoog IQ geen recht om te stemmen...?
|
Dat heb ik niet gezegd hé :)
Iedereen heeft evenveel recht op stemmen en elke stem moet dezelfde waarde krijgen. Maar mensen met een lager IQ zijn gemiddeld genomen wel makkelijker vatbaar voor gerichte propaganda en dergelijke, en besteden - bewust of onbewust - minder aandacht aan de inhoud en het volledige programma van de kandidaten, en aan de consistentie ervan. Vaak denken die ook meer zwart-wit over de punten en kandidaten. En als je dan zoals Bush - kzeg niet dat Kerry het ook niet heeft gedaan, gewoon in mindere mate - inspeelt op de waarden die de Amerikanen belangrijk vinden (homo-huwelijk, abortus en stuff) en daar ook duidelijk een zwart-wit mening over inneemt, dan trek je gewoon veel makkelijker zo'n kiezers mee, ook al zijn er interne conflicten tussen de punten en waarden waar de kandidaat voor staat.
| quote: | Originally posted by Tiger777
Bush is gewoon de president die het amerikaanse volk perfect weet te weer te geven. |
HIj heeft gewonnen met enkele tienduizenden stemmen voorsprong, en op de 100 000 000 kiezers is dat echt niks. Dus hij vertegenwoordigt in ieder geval al niet de algemene wil van de Amerikanen... |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
HIj heeft gewonnen met enkele tienduizenden stemmen voorsprong, en op de 100 000 000 kiezers is dat echt niks. Dus hij vertegenwoordigt in ieder geval al niet de algemene wil van de Amerikanen... |
Afschaffen die democratie dan eh :p
Kwestie van maar aan te tonen dat, zelfs al waren de cijfers juist, IQ toch totaal irrelevant is. (Trouwens staat IQ ter discussie als effectieve weerspiegeling van de intelligentie)
Economisch gaat het de VS ook niet zo goed zenne. De economie groeit misschien wel, maar ze zitten met een serieus handelsdeficit. |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Afschaffen die democratie dan eh :p
Kwestie van maar aan te tonen dat, zelfs al waren de cijfers juist, IQ toch totaal irrelevant is. (Trouwens staat IQ ter discussie als effectieve weerspiegeling van de intelligentie)
Economisch gaat het de VS ook niet zo goed zenne. De economie groeit misschien wel, maar ze zitten met een serieus handelsdeficit. |
Het amerikaanse verkiezingssysteem kan je nu niet echt democratisch noemen uiteraard... De amerikanen hebben nog weken, maanden gediscussieerd wie nu eigenlijk de president had moeten zijn (ik heb het over zijn 1e ambsttermijn uiteraard). Zelfs nu zijn de meningen nog verdeeld. Ik zou Amerika eerder beschrijven als een moderne politiestaat, of tenminste een variant ervan. In ieder geval, met heel dat IQ gedoe moet men zich niet te veel van aantrekken. De domme mensen zijn volgens mij toch niet geneigd om te stemmen, de mensen die de politiek volgen (en dusdanig meestal ook wel iets slimmer zullen zijn) representeren volgens mij de meeste stemmen. Wat aan de andere kans dan wel nog triestiger is natuurlijk...
En het handelsdeficit van de USA is grotendeels te wijten aan de OPEC, en laat dàt nu net zijn wat er in 2005 vooral zal veranderen. het (her)opbouwen van (Amerikaanse) oliemaatchappijen in Amerika. Aan de ene kant een mooi vooruitzicht, de macht van de OPEC neemt af waardoor er hopelijk een vrijere markt kan bestaan voor de olie (en zodus democratische prijzen). Maar aan de andere kant heeft de USA dan olie, en de OPEC, watnog steeds wil zeggen dat Europa (hoge) prijzen zal moeten betalen. |
|
|
| Tiger777 |
Op de oliemarkt is de opec ook niet de enige speler, Rusland voert meer olie uit dan de hele opec samen. Nu zijn er problemen met die russische oliemaatschappij en dat heeft veel invloed op de prijzen, naast de verhoogde vraag van china.
De olieprijs staat bijna zo hoog (rekening gehouden met inflatie en zo...) als in de oliecrisis, maar we hebben geluk dat de dollar 30% te laag gequoteerd staat, anders zouden we een pak meer mogen betalen. Veel van wat wij aan de pomp betalen gaat rechtstreeks naar onze staat. Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in hoeveel taksen ge per liter benzine betaald... iemand?
Olie en aardgas zijn schaarse producten en dat zal er in de toekomst niet op beteren. Schaars = duur.
De VS houdt zich bezig met zijn eigen belangen... da's toch wat iedereen doet? Frankerijk was tegen de oorlog in irak om de goeie reden dat quasi alle olie in irak door een frans oliebedrijf overgekocht werd (tegen sterk verlaagde prijzen), Saddam weg -> goeie contracten weg. |
|
|
| Nyah |
De top 10 van domme uitspraken.
#10: "I think that gay marriage should be between a man and a woman." -Arnold Schwarzenegger, during the recall campaign
Deze vond ik persoonlijk toch de beste 
#9: When U.S. interrogators asked Saddam Hussein how he was, he responded: "I am sad because my people are in bondage." When offered a glass of water, he replied: "If I drink water I will have to go to the bathroom and how can I use the bathroom when my people are in bondage?"
#8: "You think you are big enough to make me, you little wimp? Come on, come over here and make me, I dare you…You little fruitcake. You little fruitcake. I said you are a fruitcake." –Democratic Rep. Peter Stark, after Republican Rep. Rep. Scott McInnis told him to "shut up" amid a legislative dispute
-> had toch graag zen gezicht gezien toen ie dat zei :p ---> 
#7: "George Bush was not elected by a majority of the voters in the United States. He was appointed by God." –Lt. Gen. William Boykin, the defense undersecretary in charge of hunting down top terrorists in Iraq and Afghanistan.
Sure, whatever you wish to believe :p
#6: "My vision is to make the most diverse state on earth, and we have people from every planet on the earth in this state. We have the sons and daughters of every, of people from every planet, of every country on earth." –Former California Gov. Gray Davis, during the recall campaign
#5: "I have no problem with homosexuality -- I have a problem with homosexual acts." Sen. Rick Santorum (R-PA), clarifying earlier remarks in which he equated homosexuality with bestiality
#4: "Maybe we need a very small nuke thrown off on Foggy Bottom to shake things up like Newt Gingrich wants to do." –Television evangelist and Christian Coalition founder Pat Robertson, on wiping out the State Department
#3: "My answer is bring 'em on." —President George W. Bush, challenging militants attacking U.S. forces in Iraq  
#2: "We know there are known knowns: there are things we know we know. We also know there are known unknowns: that is to say we know there are things we know we don't know. But there are also unknown unknowns - the ones we don't know we don't know." –Defense Secretary Donald Rumsfeld
#1: "I still want to be the candidate for guys with Confederate flags in their pickup trucks." –Democratic Presidential Candidate Howard Dean |
|
|
| The_G0dfather |
ff duidelijk; ik ben zeker niet pro bush ma ook niet echt anti.
't is gewoon zo dat die kerel blijkbaar niets meer goed kan doen, dan komt hij eens naar Europa met goede bedoelingen (ok ja in feite heeft hij gewoon ons geld enzo nodig...)
MAAR 't is toch alleszins beter dan nog 4 jaar langer de States te isoleren van Europa.
en 'k vin het overigens stom dat het populair is om nu zwaar anti-bush te zijn.
Gisteren een maddam op het nieuws: "ja ik kom hier naar die betoging tegen bush omdat ik kindjes heb en ik wil dat die in een wereld van vrede opgroeien en bush maakt oorlog..."
Jah ... en Saddam dan ??!! Die liet haar kindjes afschieten
erger...erger...erger |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Op de oliemarkt is de opec ook niet de enige speler, Rusland voert meer olie uit dan de hele opec samen.
|
Uiteraard, de OPEC zorgt voor ongeveer 40% van de wereldprodcutie. Maar de niet-Opec-landen draaien op volle capaciteit. Een opec-productiebeperking wordt dus niet opgevangen door alternatieve producenten. Bovendien bezitten de Opec-landen ongeveer 82 % van de bewezen wereld-reserves, wat betekent dat hun marktmacht alleen nog maar zal toenemen. Best wel beangstigend. :nervous: Van deze reserves bevindt 10.7% zich in Irak, het is dus vrij duidelijk dat heel de Saddam-zever niet meer was dan een poging om het Opec-kartel te ontwrichten - Economisch bekeken wel terecht. Economisch zou de Opec op lange termijn wel beter af zijn om hun prijzen vast te leggen op 16 dollar per vat, maar daar zal ik niet verder op ingaan :)
Het is trouwens die Opec-productiebeperking, begonnen in 1999, die zorgt voor de hoge prijzen.
| quote: | | Nu zijn er problemen met die russische oliemaatschappij en dat heeft veel invloed op de prijzen, naast de verhoogde vraag van china. |
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat de prijs per vat op 5 jaar tijd van 20 dollar per vat kan stijgen naar 50 dollar per vat omdat een russische oliemaatschappij problemen heeft :conf: De toenemende vraag van China doet hier ook weinig tot niets ter sprake daar de prijszettingen, omwille van de bijna-monopolie van de Opec, volledig fictief zijn - er is dus helemaal geen sprake meer van vraag - aanbod.
| quote: | De olieprijs staat bijna zo hoog (rekening gehouden met inflatie en zo...) als in de oliecrisis
|
Ik weet niet vanwaar je dat haalt? De olieprijzen hebben nog nooit zo hoog gestaan. Alleen in de beginjaren '80 was er een periode dat de olie vier jaar na elkaar meer dan 20 dollar per vat kosten. Vandaag stond in de krant dat we (na weer een stijging van 3%) aan 50 dollar zitten. :conf:
| quote: | maar we hebben geluk dat de dollar 30% te laag gequoteerd staat, anders zouden we een pak meer mogen betalen. Veel van wat wij aan de pomp betalen gaat rechtstreeks naar onze staat. Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in hoeveel taksen ge per liter benzine betaald... iemand?
Olie en aardgas zijn schaarse producten en dat zal er in de toekomst niet op beteren. Schaars = duur. |
+1 zoals de coole forummers dan zeggen :p Over de taksen weet ik niks, maar ik weet wel dat we 1 van de duurste landen zijn wat betreft benzine :mad: Als je ziet dat ze in sommige gebieden 2-3 keer zo weinig moeten betalen! (en niet alleen midden-oosterse-landen). Ik denk dat Nederland ook iets goedkoper is dan België? |
|
|
|
|