return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 
De Europese grondwet (pg. 3)
View this Thread in Original format
BaRTeZ
Ik stem tegen omdat Glennis Grace niet naar de finale mocht :o





:toothless



Eerlijk gezegd weet ik het nog niet, ik moet me er nog wat meer in verdiepen. Ik heb nu zoiets van lekker voor stemmen, al was het alleen maar om de debiele redenen waarom mensen nee stemmen. De angst dat Nederland minder te zeggen krijgt in Europa, so what? alsof we nu wel veel te zeggen hebben?
De verhalen hier dat we het meest betalen per inwoner vind ik ook onzinnig. Voelen jullie het zelf in de portemonnee of merken jullie er iets van? Nou ik denk het niet hoor. We hebben het helemaal zo slecht nog niet hiero en met die nieuwe grondwet zal t ook niet (veel) minder worden.

En als het dan minder wordt zetten we het landje gewoon onderwater en gaan we met zijn allen op de Antillen en in Suriname wonen :D
jp
quote:

Volgens een peiling van Bureau Interview NSS en Nova is het aantal Nederlanders dat tegen de Europese Grondwet gaat stemmen opgelopen tot 63 procent. Vorige week waren er het aantal voor-en tegenstemmers nog ongeveer gelijk.

Uit een peiling van TNS NIPO blijkt ook dat het aantal nee-stemmers in de meerderheid is, echter volgens deze peiling is ongeveer 54 procent tegen de grondwet


Deze poll is dus min of meer representatief ;)

ps: http://etienne.chouard.free.fr/Euro...lichtbrengt.htm
SnuggLe
Waarom ben ik voor de EU-grondwet?

1) Nederland is een klein land, en afhankelijk van haar export. Als we NEE zeggen tegen Europa kunnen we de speelbal van Europa worden, omdat we afhankelijk zijn van de rest van Europa voor onze economie en daardoor ook voor onze sociale voorzieningen. Het is daarom het beste om inspraak te hebben in de wetten en regelgeving omtrent deze zaken. Anders sta je aan de zijlijn.
2) Met de EU-grondwet worden de grondrechten van de EU-burgers vastgelegd, wat zorgt voor meer gelijkheid en een instrumentn om wat te doen aan onmenselijke situaties in lidstaten van de EU die zich hier niet aan houden.
3) Met de grondwet kan er makkelijker grensoverschrijdend worden opgetreden in het belang van de veiligheid maar ook volksgezondheid (epidemieen et cetera). Dat is voor een ieder van belang. Samenwerking is lastig...dat wel.
4) Met een EU-grondwet kan er (volgensmij?) ook misschien eens wat gedaan worden aan die torenhoge landbouwsubsidies (...die echt het grootste deel zijn van de EU uitgaven).
5) Als Europa een BLOK wil vormen tegen het machtsblok dat Amerika heet, en zich daar tegen wil kunnen verzetten, moet het eerst de interne verdeeldheid eens aan de kant zetten. Samenwerking is hard NODIG, en daarom is een EU-grondwet onmisbaar!
6) NL blijft haar eigen regering houden en verantwoordelijkheden ...dus ze verliezen niet alles aan de EU.
7) de belangrijkste denk ik: als NL nee zegt tegen de Grondwet, heeft het weinig te zeggen over europese kwesties in de toekomst! Het asielbeleid bv: NL kan zich dan minder sterk maken tegenover bv een Spanje die een generaal pardon geeft aan veel asielzoekers (met de kans dat die naar NL komen). En dat is pas 1 voorbeeld.....

Kortom: een NEE is funest voor NL, omdat het dan qua invloed een HEEL stuk achteruit gaat, wat zeker gaat zorgen voor een economische en sociale crisis.
Mijn internet stemwijzer geeft ook duidelijk een JA aan.

Waar ik wel mee zit is het vetorecht dat blijft bestaan. Zo kan er veel geblokt worden door andere landen. Daarbij is het nog maar de vraag of de grote landen ook naar dat soort veto’s luisteren. Ik ben daarom ook benieuwd hoe het nu gaat met de nieuwe begrotingen: Groot Brittanie raakt haar kortingen kwijt (en wil een veto gebruiken als dat gebeurt) en NL betaalt te veel eigenlijk (en wil een veto gebruiken als dat zo blijft).

Ik blijf denken dat het gros van de mensen stemt uit onvrede met de NL politiek (wat neits met die referendum te maken heeft) en ook niet eens WEET waar het over stemt.

Het voorstel van Wouter Bos om over 1,5 jaar nog een referendum te houden (want dan hebben alle landen gestemd voor de grondwet) lijkt me dan ook een goede optie eigenlijk.
MennoB
Nederland en Engeland zijn de een van de weinige die hun pensioen goed hebben geregeld. Mochten wij JA stemmen dan word al het pensioen geld van alle landen in 1 pot gegooid en verdeeld over alle landen.. Waardoor wij dus eigenlijk het pensioen van de Spanjaarden, Fransen, Duitsers etc betalen.. Daar heb ik geen zin in (hoewel ik nu nog geen pensioen betaal, het gaat om het principe!)

Ook dat wij als oprichter van de Europese Unie veel meer moeten betalen aan de EU dan landen die er later bij zijn gekomen.. Ook weer zo'n vette onzin!
moogwai
quote:
Originally posted by MennoB
Nederland en Engeland zijn de een van de weinige die hun pensioen goed hebben geregeld. Mochten wij JA stemmen dan word al het pensioen geld van alle landen in 1 pot gegooid en verdeeld over alle landen.. Waardoor wij dus eigenlijk het pensioen van de Spanjaarden, Fransen, Duitsers etc betalen.. Daar heb ik geen zin in (hoewel ik nu nog geen pensioen betaal, het gaat om het principe!)


?? Sorry hoor, maar dit moet wel bull zijn... waar heb je dit vandaan?

De grondwet vormt alleen een basis voor betere samenwerking in de EU, meer regels op elkaar afgestemd, etc. Kan alleen maar tot voordelen opleveren. Dat Nederland niks meer te vertellen heeft, haar eigen identiteit verliest, etc. Wat een onzin, dit is alleen maar de wereld in geholpen door de NEE-aanhangers.

Ik stem dus ook voor!
magrec
Ik ga ook Voor stemmen. Heb lang zitten twijfelen maar het wordt toch een ja omdat we anders geen invloed meer hebben en op bepaalde zaken zullen worden uitgesloten wat geen goede invloed zal hebben op onze economie.
New Wave
Als ze echt een europa willen worden dan mogen ze van mij alle BTW percentages naar 1 europese richtlijn brengen. Dan moet ieder land zich houden aan de milieu eisen. Wat ik trouwens genaai vind is die Italiaan. Eerst wil hij dat nederland nog eens 1 miljard euro extra aan Brussel gaat geven (terwijl we al het meeste afstaan ana Brussel) en daarna vind hij het heel naar dat nederland waarschijnlijk nee gaat stemmen. GOH.... Ik vertrouw het allemaal niet. balkenede die allemaal propaganda zit rond te strooien. Ik ga er toch nog even over nadenken. Ik geloof eigenlijk niet in al die beloftes. Want we weten hoe het gaat, voor de 1 wordt weer ene uitzondering gemaakt terwijl de ander de klappen krijgt voor hetzelfde 'vergrijp'.
MennoB
quote:
Originally posted by moogwai
?? Sorry hoor, maar dit moet wel bull zijn... waar heb je dit vandaan?


Ik heb dat ergens gelezen, maar weet niet meer waar. Zal wel ff zoeken!
magrec
Ik zat maandag met een klasgenoot in de bus die ging nee stemmen gewoon omdat ie tegen balkenende was. De meeste domme reden die je kunt bedenken maar goed. Zoals snuggle al zei stemmen meer mensen Nee om die reden.
SnuggLe
quote:
Originally posted by New Wave
Als ze echt een europa willen worden dan mogen ze van mij alle BTW percentages naar 1 europese richtlijn brengen. Dan moet ieder land zich houden aan de milieu eisen. Wat ik trouwens genaai vind is die Italiaan. Eerst wil hij dat nederland nog eens 1 miljard euro extra aan Brussel gaat geven (terwijl we al het meeste afstaan ana Brussel) en daarna vind hij het heel naar dat nederland waarschijnlijk nee gaat stemmen. GOH.... Ik vertrouw het allemaal niet. balkenede die allemaal propaganda zit rond te strooien. Ik ga er toch nog even over nadenken. Ik geloof eigenlijk niet in al die beloftes. Want we weten hoe het gaat, voor de 1 wordt weer ene uitzondering gemaakt terwijl de ander de klappen krijgt voor hetzelfde 'vergrijp'.


Tsja, maar hierbij kan je 2 dingen doen:

1) NEE stemmen en afstraffen omdat het er niet is

2) JA stemmen omdat ze zo kunnen zorgen dat het er WEL komt.


Teveel mensen kiezen in kwesties voor optie 1.

jp
quote:
1) Nederland is een klein land, en afhankelijk van haar export. Als we NEE zeggen tegen Europa kunnen we de speelbal van Europa worden, omdat we afhankelijk zijn van de rest van Europa voor onze economie en daardoor ook voor onze sociale voorzieningen. Het is daarom het beste om inspraak te hebben in de wetten en regelgeving omtrent deze zaken. Anders sta je aan de zijlijn.


Wij exporteren niks wij voeren door. Rotterdam en Schiphol zijn onmisbaar in Europa

quote:
2) Met de EU-grondwet worden de grondrechten van de EU-burgers vastgelegd, wat zorgt voor meer gelijkheid en een instrumentn om wat te doen aan onmenselijke situaties in lidstaten van de EU die zich hier niet aan houden.


Alsof men in de nieuwe EU-landen opeens ophoudt met corruptie en sociale ongelijkheid te prediken. Je kan een volk dat iets gewend is niet zomaar iets afleren.

quote:
3) Met de grondwet kan er makkelijker grensoverschrijdend worden opgetreden in het belang van de veiligheid maar ook volksgezondheid (epidemieen et cetera). Dat is voor een ieder van belang. Samenwerking is lastig...dat wel.


De terroristen kunnen juist makkelijker intern reizen en zich schuil houden. En wanneer was de laaste epidemie in Europa? Middeleeuwen. En AIDS houdt je er ook niet mee tegen.

quote:
4) Met een EU-grondwet kan er (volgensmij?) ook misschien eens wat gedaan worden aan die torenhoge landbouwsubsidies (...die echt het grootste deel zijn van de EU uitgaven).


Er zal altijd geld gepompt worden in de arme landbouw gebieden omdat werkeloosheid zorgt voor onrust

quote:
5) Als Europa een BLOK wil vormen tegen het machtsblok dat Amerika heet, en zich daar tegen wil kunnen verzetten, moet het eerst de interne verdeeldheid eens aan de kant zetten. Samenwerking is hard NODIG, en daarom is een EU-grondwet onmisbaar!


Interne verdeeldheid blijf je altijd houden, vanwege cultuur en geschiedenis. En Amerika probeert juist steeds onafhankelijker van Europa te worden. Bush is niet bang voor een sterk Europa, want China is een veel groter probleem.

quote:
6) NL blijft haar eigen regering houden en verantwoordelijkheden ...dus ze verliezen niet alles aan de EU.


Macht centraliseren is het slechtste wat een land kan overkomen. Kijk maar eens naar Nazi-Duitsland. Landen met een gedecentraliseerde regering zoals Zwitserland zijn het meest democratisch en economisch succesvol.

quote:
7) de belangrijkste denk ik: als NL nee zegt tegen de Grondwet, heeft het weinig te zeggen over europese kwesties in de toekomst! Het asielbeleid bv: NL kan zich dan minder sterk maken tegenover bv een Spanje die een generaal pardon geeft aan veel asielzoekers (met de kans dat die naar NL komen). En dat is pas 1 voorbeeld.....


De 'nieuwe' Spanjaarden komen helemaal niet hier heen want hun sociale binding ligt daar. Ze hebben al werk want anders vielen ze niet onder een centraal pardon. Nederland kan zich binnen een Europese Grondwet al helemaal nergens meer sterk over maken


Het hele zaakje stinkt. De boel is onleesbaar, niemand weet waar het over gaat, vriendjespolitiek, zakkenvullen. De EU had uit twaalf landen moeten blijven bestaan. De rest van Europa moet maar haar eigen gemeenschap vormen :o
Chicane
quote:
Originally posted by SnuggLe
Het voorstel van Wouter Bos om over 1,5 jaar nog een referendum te houden (want dan hebben alle landen gestemd voor de grondwet) lijkt me dan ook een goede optie eigenlijk.


Net een verwend kind dat geen koekje mag van mamma, net zo lang doorzeuren tot hij wel een koekje krijgt. Dat is de politiek van tegenwoordig, goed gedaan! :)

zegvakernee.nl en denk niet te licht over het gewicht van frankrijk en duitsland enzo...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 
Privacy Statement