|
De Europese grondwet (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| TranceZoner |
| quote: | Originally posted by Massive84
\o/
Rot op met die onzin wet. Geef lekker 1 persoon de macht over 1 heel continent, nee dat is slim :rolleyes: |
Zo zit het natuurlijk ook weer niet vriend. |
|
|
| Massive84 |
| quote: | Originally posted by TranceZoner
Zo zit het natuurlijk ook weer niet vriend. |
ja en de euro zou niks duurder maken toch? |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Massive84
ja en de euro zou niks duurder maken toch? |
Goh, weer iemand die niet weet waar hij over stemt.
ja en een nee voor de grondwet maakt de euro zeker goedkoper? |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Goh, weer iemand die niet weet waar hij over stemt. |
en jij gaat mij vertellen dat jij die hele grondwet hebt gelezen :haha: :haha: :haha: , vertel ons dan maar eens waar het over gaat..
of geloof je soms de politici :rolleyes: |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
en jij gaat mij vertellen dat jij die hele grondwet hebt gelezen :haha: :haha: :haha: , vertel ons dan maar eens waar het over gaat..
of geloof je soms de politici :rolleyes: |
1) lees de hele thread eens door voordat je weer met je kort door de bocht antwoorden komt
2) ik zeg helemaal niet dat ik hem helemaal gelezen heb, maar ik weet waar hij NIET over gaat en dat is NIET de euro en NIET Turkije bv
3) "Geloof je de politici"..... nee dat is een goed uitgangspunt van "Ik geloof politici bij voorbaat niet". Kijk, dat is de grondhouding van 60% van NL, en dat is juist zo kansloos. "Ik stem niet omdat ik politici niet vertrouw". En daarnaast vertrouwen ze de politie niet, de bakker op de hoek niet, de buren niet, en buitenlanders niet. Nee is standaard, ja moet je heel erg veel moeite voor doen.
Uit jou "Of geloof je soms de politici" spreekt wel veel, en bevestigt voor mij weer helemaal het beeld van je Siesta.
Iedereen moet stemmen wat hij wil stemmen, je moet doen wat je niet laten kan. Maar als je niet weet waar je precies over stemt, of geen legitieme redenen hebt, stem dan niet. Ik weet ook nog niet eens 100% of ik ga stemmen, maar met de denkbeelden die ik heb, als ik de pro's en contra's tegen elkaar afstreep, dan stem ik JA. |
|
|
| DJ_Siesta |
1) als je niet eens weet waar die over gaat, waarom stem je dan kwakkeloos ja?
2) Sjongejonge, je mag die politici toch wel niet vertrouwen? Ze komen gewoon zo ongeloofwaardig over, ze kunnen amper een goed voordeel noemen. En alles wordt beter, jaja waar kennen we dat van.... Er isgewoon geen vertrouwen, thats the point. Want er zijn weinig mensen die nee zeggen en weten waarom ze nee zeggen, en er zijn amper mensen die ja zeggen en weten waarom ze ja zeggen.
Jou beeld zal me een worst wezen trouwens |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
1) als je niet eens weet waar die over gaat, waarom stem je dan kwakkeloos ja?
2) Sjongejonge, je mag die politici toch wel niet vertrouwen? Ze komen gewoon zo ongeloofwaardig over, ze kunnen amper een goed voordeel noemen. En alles wordt beter, jaja waar kennen we dat van.... Er isgewoon geen vertrouwen, thats the point. Want er zijn weinig mensen die nee zeggen en weten waarom ze nee zeggen, en er zijn amper mensen die ja zeggen en weten waarom ze ja zeggen.
Jou beeld zal me een worst wezen trouwens |
1) Ik zeg niet dat ik NIET weet waar hij over gaat en ik zeg niet dat ik totaal WEL weet waar hij over gaat. En goed lezen: ik stem niet eens klakkeloos ja, ik weet nog niet zeker of ik ga stemmen. Goed lezen.
2) Tuurlijk mag je die politici niet vertrouwen, duh, tuurlijk mag dat! Wat ik wil zeggen is dat veel mensen nee stemmen door gebrek aan vertrouwen. Dat kan, natuurlijk. Dat is een signaal voor de politiek waar ze zeker wat mee moeten doen. Ook ik vertrouw de politiek niet helemaal. Kijk naar de devaluatie van de gulden, kijk naar andere zaken die stil zijn gehouden. Ook ik vind dat helemaal niets. Maar dat is geen reden om NEE te stemmen. Dan zou ik niet gaan stemmen, dan zou ik zoiets hebben van ‘Tsja, ik geloof er toch niet in, ik stem niet’. Zeer begrijpelijk. Maar ik vind dat je dit verdag een kans moet geven.
Toch denk ik dat mensen die JA zeggen er meer/vaker over nagedacht hebben en zich er meer in hebben verdiept, dan de mensen die NEE zeggen door een groot aantal redenen die er niet speciaal mee te maken hebben. |
|
|
| Cosmic |
Ik ben het wel met Snuggle eens...het gaat alleen om de Grondwet en ga dan niet andere dingen erbij halen. En ik vind in de 1e plaats dat dit referendum niet eens ingesteld had moeten worden, het is te complex. Had het bijv. over de Euro of over de uitbreiding gedaan.
Of zoals in Duitsland laat het parlement beslissen.
En ik denk dat niemand hier precies weet hoe die Grondwet in elkaar steekt...Ik ga dan ook niet stemmen. |
|
|
| ahp2002 |
| Gaat lekker zo, Frankrijk nee, Nederland wellicht wel nee, dat komt de europese eenheid ten goede. wat een puinhoop eigenlijk :o |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by Cosmic
Ik ben het wel met Snuggle eens...het gaat alleen om de Grondwet en ga dan niet andere dingen erbij halen. . |
dat snap ik ook wel, maar als er geen vertrouwen, kijken mensen hoe het in verleden ging. En als het toen ook ruk was, ga je niet JA stemmen. Is iets menselijks, net als je aandelen koopt waar je geen vertrouwen in had, ga je die ook niet kopen, want je weet waarschijnlijk dat ze toch gaan dalen etc. Zon kwestie is het bij de meeste mensen ook nu. |
|
|
| @win |
| quote: | Originally posted by ahp2002
Gaat lekker zo, Frankrijk nee, Nederland wellicht wel nee, dat komt de europese eenheid ten goede. wat een puinhoop eigenlijk :o |
Een regelrechte ramp! China heeft gelijk al gereageerd door de exportheffing op textiel te heffen! Bush stemt een dezer dagen stamcelonderzoek weg met een veto en even later wordt Bolton benoemd om de VN te onthoofden. Nee jongens onze toekomst is hiermee voorgoed verkloot! We hadden 1 kans om de wereld een mooie plek te maken, maar nu gaan China en de VS samen alles regeren! |
|
|
| Freezel |
| Gewoon emigreren :D |
|
|
|
|