|
De Europese grondwet (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| magrec |
ehehehe
ik heb net ff een stemwijzer ingevuld 2 zelfs.
www.referendumwijze.nl (van eurodusnie) en één van www.referendumwijzer.nl.
Heel toevallig scoor ik bij eurodusnie een score van 65% tegen de grondwet en bij de andere wijzer een score van 60% voor de grondwet. |
|
|
| Roger |
| haha dikke onzin is dat dus, die stem wijzers |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by magrec
ehehehe
ik heb net ff een stemwijzer ingevuld 2 zelfs.
www.referendumwijze.nl (van eurodusnie) en één van www.referendumwijzer.nl.
Heel toevallig scoor ik bij eurodusnie een score van 65% tegen de grondwet en bij de andere wijzer een score van 60% voor de grondwet. |
Eurodusnie => 57% tegen
www.referendumwijzer.nl = 52% voor |
|
|
| moogwai |
| quote: | Originally posted by Massive84
Dat is dus bull.
Bij de euro was het dus zo, dat we er niet over mochten stemmen en het kwam gewoon of je het wou of niet.
En kijk nu, euro heeft nederlandse economie toch een beetje verneukt. Met balkende natuurlijk.
|
sndh heeft het gelukkig al uitgelegd hoe de economie werkt :)
De hoogleraren economie hier op de universiteit zijn ook voor de grondwet, dus wie ben ik om tegen te stemmen :p |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by jp
Debatten zijn geen propaganda. Spotjes wel.
|
Wat een gelul allemaal JP, je blijft echt totaaaaaaaal uit je nek kletsen. |
|
|
| eieregooie |
| Die wijzer van eurodusnie heeft er gemene stellingen tussen zitten voor mensen die niet zo heel veel van het verdrag (of europa zoals het nu is) weten... Beetje jammer... Ik kwam daar op 53% tegen btw... Nu die andere |
|
|
| sndh |
Bram, open je ogen eens! Het Ja-kamp heeft 3,5 miljoen extra BELASTINGGELD gekregen om spotjes en andere vormen van propaganda extra te kunnen doen. Deze spotjes hebben nog al eens de vorm "Stem ja, want als je nee stemt, dan gaat het licht uit."
Misschien kijk ik de verkeerde programma's hoor, maar als ik Kok of Balkie in Nova zie, in 'gesprek' met Polak of Witteman, hoor ik geen enkel tegengeluid...
Laten we wel wezen, er zijn nogal wat politieke figuren nu actief om hun hachje te redden, al dan niet voor Europa. |
|
|
| MdJ |
Ik heb na veel nadenken (en eerder al "nee" in deze poll stemmen) toch gekozen om VOOR de grondwet te stemmen.
Het was een moeilijk besluit, vooral omdat ik daarmee Balkenende z'n zin moet geven (terwijl die politieke drol het niet verdient).
Het moeilijke van deze keuze lag dus ook vooral bij het me niet aantrekken van de politieke onzin eromheen, en enkel kijken naar de grondwet en wat het inhoud, iets wat in de media bedroevend weinig aandacht krijgt.
Het grootste argument tegen dat ik hoor is dat Nederland geen zeggenschap zou hebben in de EU. Het tegendeel is waar, Nederland heeft in het huidige EU stelsel al veel invloed, en dit zal door haar betrokkenheid hierin met het nieuwe EU regeringsstelsel alleen vergroten.
De wetgevingen zijn ook niet dusdanig beperkent voor culturele diversiteit in Europa, iets wat ook als een probleem wordt beschouwt.
Veel dingen om te overwegen dus, het heeft ook een aantal minder makkelijke kanten, maar kortom, ik vind dus dat het een erg belangrijke ontwikkeling is voor onze samenleving. |
|
|
| eieregooie |
| Hihi bij de ene 53% tegen, en bij de ander 76% voor :toothless Nu was die 2e ook nog wel wat pro-grondwet, maar minder krom dan die 1e als je t mij vraagt hehe |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by MdJ
Het was een moeilijk besluit, vooral omdat ik daarmee Balkenende z'n zin moet geven (terwijl die politieke drol het niet verdient).
|
In ben blij dat je toch even verder hebt gekeken dan je neus lang is... Dat zouden meer mensen moeten doen :) |
|
|
| Djeebie |
Haha, dan hebben ze het over de ongenuanceerdheid en gekleurdheid van de stemwijzers van het ja-kamp. Die stemwijzer van Eurodusnie is nog veel gekleurder :p
Ik ga in ieder geval voor stemmen, want ik ben van mening dat een Europese Grondwet een onvermijdelijke en gewenste stap is in de richting van een eenduidiger, krachtiger en sterker Europa. Dat hele geouwehoer over de euro en het beleid van het huidige kabinet heeft geen ene reet met die grondwet te maken en speelt dus ook niet mee in m'n besluit voor te stemmen.
Ik ben blij dat men na WOII het besluit heeft genomen een Unie in te stellen om toekomstige narigheid te voorkomen. Daarnaast heeft de Unie ons in de loop der jaren heel veel welvaart en voorspoed gebracht waar we nu de vruchten van plukken en ik vind dat dat nog verder uitgebouwd moet worden. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by sndh
Bram, open je ogen eens! Het Ja-kamp heeft 3,5 miljoen extra BELASTINGGELD gekregen om spotjes en andere vormen van propaganda extra te kunnen doen. Deze spotjes hebben nog al eens de vorm "Stem ja, want als je nee stemt, dan gaat het licht uit."
Misschien kijk ik de verkeerde programma's hoor, maar als ik Kok of Balkie in Nova zie, in 'gesprek' met Polak of Witteman, hoor ik geen enkel tegengeluid...
Laten we wel wezen, er zijn nogal wat politieke figuren nu actief om hun hachje te redden, al dan niet voor Europa. |
Daar heb je gelijk in. Maar is dat meteen je reinste propaganda?
Je kan je eigen mening toch vormen? Ik denk overigens dat die 'propaganda' (wat betekent: systematische werkzaamheid om aanhangers te winnen voor zekere principes). Maar waarom is dat alleen voor? Sorry, maar ik zie ook echt wel dingen tegen.
Verplaats je overigens ook eens in de positie van de politiek/het rijk. Je moet natuurlijk wel strijden, en daarom is dat geld nodig.
En wat zouden ze anders moeten doen btw, totaal geen campagne voeren?
Ik geef je deels wel gelijk hoor, 3,5 miljoen is wat geld, maar als je kijk hoeveel geld er aan andere dingen opgaat. Zoveel is het dan ook weer niet.
Maar ik bedoel: zou je echt NEE stemmen, alleen maar omdat er juist veel 'ja' programma's en spotjes op de radio zijn? Dat is nog een slechtere reden dan 'de euro' of ' turkije'. |
|
|
|
|