return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 
alleen wonen (pg. 16)
View this Thread in Original format
djcresto
Hoe regelen de samenwonende trouwens de financiele kant? Het komt waarschijnlijk vrij weinig voor dat beide partners evenveel hebben gespaard.

Zetten jullie dan een bepaald gelijk deel op een gezamenlijke rekening?
Houden jullie de rekeningen allemaal apart?
Zetten jullie gewoon alles samen?

Of hoe doen jullie dat?
Nabistai
quote:
Originally posted by djcresto
Nog meer werken dan 8 uur per dag, goe zot ;) Wat dan met hobby's, vrije tijd en ontspanning ;)

Anyway, wij zullen de komende maanden wel op zoek gaan naar iets om te huren. Hoewel we wel al redelijk wat opzij staan hebben. Maar kan vriendin nie overtuigen om te kopen.

Bedoeling is dan ook wel om te sparen maar mijn levenskwaliteit mag zeker niet onder het sparen leiden vind ik.

Als je wil sparen moet je natuurlijk wel een inspanning doen :) Een vriend van mij is sinds zijn 18de gaan werken met daarbij 4 avonden per week gaan werken in een restaurant. Natuurlijk is dat eventjes zwaar, maar op zijn 24ste heeft hij wel zijn eigen huis laten bouwen en is hij terug maar 8 uur per dag gaan werken.
djcresto
quote:
Originally posted by diddi
Ik werk er meestal 9 en soms ook 12...

Ik wou der nog aan toevoegen, moest ik lenen, zou ik dat op 15 jaar doen in plaats van op 20 jaar en degressief.

lenen op 15 jaar? Dat is dan ofwel een vrij kleine lening, ofwel zeer zware maandelijkse aflossingen. Lenen op 20 jaar is bijna niet meer te doen. Degressief lenen wordt vrij sterk afgeraden door velen.
diddi
quote:
Hoe regelen de samenwonende trouwens de financiele kant? Het komt waarschijnlijk vrij weinig voor dat beide partners evenveel hebben gespaard.

Of hoe doen jullie dat?

Wij hebben een gezamelijke rekening voor alle kosten (huur, eten, wagen,...) en een aparte rekening voor echt persoonlijke uitgaven (mp3 spelers, muziek, ...) en we sparen apart. Hangt ook van geval tot geval af natuurlijk.

quote:
lenen op 15 jaar? Dat is dan ofwel een vrij kleine lening, ofwel zeer zware maandelijkse aflossingen. Lenen op 20 jaar is bijna niet meer te doen. Degressief lenen wordt vrij sterk afgeraden door velen.

Zie het zo: na 15 jaar ben je nog niet te oud en kan je terug beschikken over een volledig inkomen en kan je eventueel nog een appeltje voor de dorst bijeensparen. Degressief omdat je nu nog niet echt zware kosten hebt (vooral op vlak van kinderen) en je naarmate je vordert meer en meer financiële ruimte krijgt. Ik weet ook niet of het voor mij persoonlijk haalbaar is hoor
djcresto
interessante brochure

http://www.axa.be/pdfs/woonplan_nl.pdf
FCB_Fanatic
Het voordeligste blijft nog steeds thuis blijven wonen, DAN kunde pas echt sparen :D

Der zullen dan mss mensen zijn die zeggen dat ze niet diezelfde vrijheid hebben, maar kdenk dat de meesten die alleen willen wonen toch een jaar of 24 zijn, t is dan toch niet dat uw ouders u nog veel kunnen commanderen hé. Zeker niet als ge zelf ne auto hebt en op die manier ook niet meer van uw ouders afhankelijk zijt.
diddi
quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Het voordeligste blijft nog steeds thuis blijven wonen, DAN kunde pas echt sparen :D

Der zullen dan mss mensen zijn die zeggen dat ze niet diezelfde vrijheid hebben, maar kdenk dat de meesten die alleen willen wonen toch een jaar of 24 zijn, t is dan toch niet dat uw ouders u nog veel kunnen commanderen hé. Zeker niet als ge zelf ne auto hebt en op die manier ook niet meer van uw ouders afhankelijk zijt.

Hmz... nix boven alleen wonen ;)
Xilver
quote:

Of hoe doen jullie dat?

Gemeenschappelijke rekening voor de gemeenschappelijke kosten zoals eten, stroom, enz... De rest blijft op eigen rekening.

Langs de andere kant heeft Anja veel meer gespaard dan ik, en kan ze op dit moment ook veel meer sparen dan mij, maar als we ooit zouden bouwen of een huisje kopen, wil ik er alletwee evenveel geld insteken.
djcresto
als ge een pint gaat drinken zijn dat dan gemeenschappelijke kosten ;)
Xilver
quote:
Originally posted by diddi
Hmz... nix boven alleen wonen ;)

Maar FCB_Fanatic heeft wel gelijk. Toen ik bij mijn ouders woonde, moest ik 150 euro per maand afdragen. Bitter weinig. En wa een luxe da ik me toen kon veroorloven :)

Nu blijven de rekeningen zich opstapelen, en kmag blij zijn als ik in de maand eens 200 euro kan sparen.

Xilver
quote:
als ge een pint gaat drinken zijn dat dan gemeenschappelijke kosten ;)

We pakken het begrip 'gemeenschappelijke kosten' redelijk breed. Als we eens gaan eten of iets drinken, betaal ik de ene dag, en de andere dag betaalt Anja eens. 't Is ni da we alletwee evenveel moeten uitgeven om 'quitte' te staan.
Phortastic
Vandaag weer in de krant dat de prijzen voor te bouwen op 2 jaar 10% omhoog gegaan zijn...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 
Privacy Statement