|
THT Events Presenterer: Voyage @ Dovrehallen (Storgt 22/Oslo) Lørdag 3. September
|
View this Thread in Original format
| Dj Stephano |
Pressemelding
THT Events Presenterer:
Voyage @ Dovrehallen (Storgt 22/Oslo)
Lørdag 3. September
THT Events gir Norge tilbake trance festene med Cosmic Gate!
I 2003 trakk Voyage konseptet et fullstappet Sentrum Scene og Cosmopolite på samme dag!
Etter skrik fra trance fans i hele Norge er det igjen tid for Voyage etter en 2 års pause.
Vi i THT Events ønsker derfor å bevise at denne kulturen fortsatt er sterk, ved å dra i gang årets trance og house arrangement i Dovrehallen i Oslo. Med en kapasitet på 1000 mennesker håper vi å lage årets party.
Det er mange rundt omkring i landet som lever for denne musikken, men tilbudet i Norge har vært veldig redusert de siste årene. Det har blitt mye fokus på store festivaler som Øya og Quart de siste årene som ikke representerer all musikken som finnes og som folk faktisk liker her i landet. Vi ønsker derfor å gjøre noe med dette og åpner nå et stort tilbud for trance og house elskere i Norge!
En av trancens mest kjente artister kommer også denne dagen. Selveste Cosmic Gate fra Tyskland tar turen til Oslo samtidig som de gir ut nytt album (back 2 back vol.2) på det respekterte plateselskapet Black Hole Recordings(plateselskapet til Dj Tiesto). Det er første gang Cosmic Gate er i Norge og dette skal vi virkelig feire. Alle som møter opp denne dagen vil oppleve et forrykende show. Voyage vil bli en del av denne cd utgivelsen og du har også muligheter til å kjøpe signerte album på arrangementet, samtidlig som du har muligheten til å vinne signerte cd-er og party billetter til Voyage i ukene som kommer på THT session FM 101,1 radio Oslo hver tirsdag mellom 21.00-23.00.
Utgivelses dato for cd-en i Norge er satt til mandag 15.august. Cosmic Gate er blitt verden kjent for sine hit låter innenfor energisk trance musikk og gjester alle de største arrangementene i Europa som ofte har 30-40000 deltagere! Temaet på Voyage er som navnet tilsier. ”En reise”. De som dukker opp får se.
I tillegg til storhetene Cosmic Gate, kommer Gaz West (darkbydesign) fra England, som gir ut plater på det meget kjente plateselskapet Tidy i England. I 2004 fikk Gaz West (Darkbydesign) priser for beste remixer, beste låt og beste produser i harddance awards i England, Han har spilt på klubber som Goodgreef, HQXL i Amsterdam og Tidy Weekend, så dette beskriver mer en nok hva du kan forevente deg. Vi får også besøk fra Sverige med Ultraform som regnes for å være et super talent innenfor trance musikken. Dj Fun-Key som er på vei til å bli en Norsk kjendis i Europa med nyutgitt plate som er sagt skal bli årets Ibiza låt og Dj Stephano vil selvfølgelig være på lineupen som en av Norges mest kjente trance dj akkurat nå.
Generell info:
Voyage (Storgt.22 / Oslo)
Lørdag 3. September 2005
Åpent fra kl.2100 til 0300
Forhåndsalg av billetter på Posten eller Ticketmaster.no
Forsalg kr 175 + avgift
I døra kr 250
Mainhall:
Cosmicgate (aka dj nic Chagall)
Stephano
Funkey
Carl e
M.a.t.s
Hardfloor:
Gaz west (darkbydesign)
Ultraform (se)
Dj Chem
Trancecat
Joel
Arrangementet vil være delt inn i to avdelinger. Mainhall vil være fokusert på en mykere trance stil med innslag av funkey/groovy musikk på starten av kvelden, mens hardfloor blir energisk fra start til slutt.
Begge avdelingene har 18 års aldersgrense. Det blir også egen 20 års avdeling i 2 etasje i Dovrehallen.
Denne kulturen har vært i bølgedaler de siste årene, men blomstrer nå som aldri før etter flere house låter som har toppet hit listene og store arrangementer Europa så kommer endelig denne bølgen til Norge. Siden storhetstiden i 1999 har kulturen slitt med fallende cd salg pga av meget mye piratkopiering blant musikk interesserte innenfor denne sjangeren og mye dårlig omtale i media. Vi som driver aktivt med denne kulturen og alle musikkinteresserte innenfor sjangeren synes at denne omtalen har tatt mye oppmerksomhet fra selve musikken.
Dette ønsker vi å gjøre noe med! Møt opp på årets elektroniske musikk arrangement! |
|
|
| djchem |
Gleder meg!
For de som ikke vet så mye om Cosmic Gate (Claus Terhoeven & Stefan Bossems) aka. Nic Chagall & DJ Bossi så er de noen sinnsyke ringrever av noen produsenter.. Selvom de er mest kjent under superhit aliaset Cosmic Gate har de trucklaster med andre arbeider de siste ti årene.. De har skrevet saker for alt fra Taucher til Talla 2xlc, til legendariske U96.. Utover det er Claus Terhoeven også eier/produsent på labelet E-cutz. som har hatt et tonn tech-trance, techno og hardtrance stormere de siste årene.. Alias som Kindervater eller Essential DJ Team burde være kjent for mange.. De har også laget bøttevis med låter for sveitsiske og tyske trancelabels.. Artister som Mind-x & Snowman etc har brukt disse gutta støtt å stadig for å få ut store låter under egne navn. Nesten skremmende hvor ofte man finner navnet Claus Terhoeven på trance etiketter fra 97-2005.
Med Dark by designs Gaz West (utvilsomt blant de aller beste hardtrance produsentene i UK), Ultraform fra sverige og stødig norsk support burde dette absolutt bli en uforglemmelig kveld..
Thumbs up! |
|
|
| Ariah |
| haha... skulle akkurat ringe rundt for å høre med kompisene om noen skal være med. Glemte at jeg skal tjenestegjøre fra 30. august :( nå er jeg lei meg, dette arrangementet høres helt sinnsykt ut |
|
|
| tranceviking |
| fett! kommer nok på detta.. digger cosmic gate |
|
|
| Sand Leaper |
| Hvordan blir så dette for deg musikalsk Chem? Du befinner deg jo her på sett og vis i UK hard house/hard trance-land, og jeg innbiller meg at det ikke er helt din bag? |
|
|
| dj_alfi |
| buhu jeg skal på utdrikningslag da |
|
|
| Dj Stephano |
Jeg tror ikke chem skal få noe problemer med å snurre go german hardtrance. Er det noe den gutten kan så er det akkurat det ! Å Alfi du får ta med deg utrykningslaget på Voyage da, hehe. kanskje han får en kul overaskelse.
-Stephano- |
|
|
| dj_alfi |
| quote: | Originally posted by Dj Stephano
Jeg tror ikke chem skal få noe problemer med å snurre go german hardtrance. Er det noe den gutten kan så er det akkurat det ! Å Alfi du får ta med deg utrykningslaget på Voyage da, hehe. kanskje han får en kul overaskelse.
-Stephano- |
haha... kan jo prøve... vi tenkte vi skulle få dratt på han (broren min) en åletrang kjole og no makeup og parykk og sånn og få slengt han opp på den homoflåta (hvis den fortsatt er med) :P
Edit: LOL, så et tre-tall og gikk automatisk utifra at det var de greiene 30 juli jeg leste om i natt&dag :P lol--- dritbra |
|
|
| Dj Stephano |
Tracklist til cosmicgate albumet :
Back 2 back vol 2 :
cd 1.
01. Cosmic Gate Feat. Jan Johnston – I Feel Wonderful (AM To PM Edit)
02. Jonas Steur – Castamara
03. Gott & Gordon – Midnight
04. Lost Witness Feat. Tiff Lacey – Home (Mike Shiver Catching Sun Remix)
05. Alex M.o.r.p.h. – New Harvest (Original Mix)
06. A Force Feat. Yahel – Behind Silence
07. Acues & Elitist – Zonderland (8 Wonders Mirage At Dusk Mix)
08. Pulser – Point of Impact
09. T4L – Perfect Blend
10. Purple Haze – Adrenaline
11. Hammer & Bennett – Language (Santiago Nino Dub Tech Mix)
12. Cosmic Gate – Race Car Driver (Back 2 Back Mix)
13. Surge – Morningside (Back 2 Back Mix)
14. Nic Chagall Presents Encee – Sansibar
15. Re:Locate – Absoluum (Back 2 Back Edit)
cd 2.
01. E-Craig – Call It A Day (212 P.M. Mix)
02. Mark Norman – T-34
03. Jochen Miller – India (Miller Dub)
04. Cor Fijneman – Banger
05. Marco V – More Than A Life Away (Original Mix)
06. Mojado – Senorita (Mr. Sam Vision)
07. DJ Ray A.K.A. Joy-T-Suko– Electric (Original)
08. Marc Marberg – Guarana
09. Wippenberg – Earth
10. Joop – Another World
11. Marcel Woods – Cherry Blossom
12. Frisky Warlock – Trespasser
13. Bardini Experience vs. Chris P. – The Movie (Progression Mix)
14. Cosmic Gate – The Drums (Back 2 Back Mix)
15. 64 Bit - Virtual Discotech 1.0 (Cosmic Gate Remix) |
|
|
| Nicco |
sweet, dette blir morro :toothless
søt tracklist på duoen |
|
|
| Dj Stephano |
Husk å få med dere THT session i morgen fra 21.00-23.00 på radio oslo.. du kan høre oss på www.radiooslo.no også.
Ukas dj er Ultraform fra Sverige. En av artistene som spiller i hardfloor på Voyage. Han er en kjempe talent innenfor hardtrance og acid i mine øyne og mange artister i uk skryter han opp i skyene. Legger med en liten bio her :
It All started some years ago in the early begining of 2001.
He started with DJing and did not realize that this would
become his lifestle later on. In 2003 he strated to produce
the music that he loved so mutch and in 2004 he went seriosly
into the producing with a friend and soon the first track was
ready! "Dr. Deal - 99.9 Miligrams".
People showed big intrest
in this track and soon there was more. In the summer Fabian had
made big sucsess with hard trance and the first floor burner was
ready "Ultraform - Dimension". After this he now is a known name
in his home country Sweden for his Young age and producing skills
and his here now to preform on Voyage to bring you the total
exitement of swedish hard trance sounds!
Også får du muligheten til å vinne Cosmicgate album og Voyage billetter.
Så da håper jeg at du tuner inn radioen din eller pcen :) |
|
|
|
|