return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 4 5 
Trance/Prog Reviews - September/Oktober 2005
View this Thread in Original format
Gladius
nog iemand goede & recente tips qua trance (of melodische prog/breaks)?

Het nieuwe album van Conjure One is uit btw, ik krijg het over enkele dagen.
Jasperovitsj
Prog reviews ay :p

Yunus Güvenen - Let go/Fever [Bedrock]
Nog niet uit (pas binnen 2 weken), maar wel al op de hubs te vinden. Yunus is bijna 2 jaar inactief geweest doordat hij verplicht op legerdienst moest, maar nu is hij terug, en hoe!! Twee tracks in zijn typische stijl, heel donker en diep met geweldige geluidseffecten, maar tegelijk heel melodisch zonder cliché of plat te worden. Fever is wel een pak dieper dan Let Go, en daarom eerder een dansvloerbom. Let Go is op zijn beurt dan weer een melodisch monster, een beetje te vergelijken met Planisphere tracks: een diepe atmosfeer met donkere beats die langaam opbouwen naar een fantastische melodische breakdown. Met stip één van zijn sterkste tracks tot nu toe, check deze zeker!! :crazy:
Let Go zit trouwens zeker in mijn volgende BETA Sessions :toothless

And there's much more, maar das voor later want kga nu wa int zonneke liggen :p
Synthesia
2 mooie recente nieuwe trance platen:

Seven Senses - Atilla

Original Mix - 8/10
Ozgur Can Mix - 6,5/10

Er is gelijk een constante buildup doorheen de track, beetje een climax in de original mix maar die is er niet meer in de Ozgur Can remix. Relaxing trance :)

Mike Koglin Vs. Jono Grant - Sequential

Original Mix - 8/10
Pig & Dan Mix - 7,5/10

Pig & Dan Mix is iets chiller, goeie track voor in een afterclub imo.

Staat ook weer wat goeie trance op de nieuwe Trancemaster.
Jasperovitsj
Tegenwoordig worden er meer en meer pure tranceplaten gereleased met op de flip een remix van een pure progartiest, best wel een interessante evolutie. :)
Ik kheb deze remixes nog ni gehoord, maar kga ze zeker is checken.
Push2005
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Tegenwoordig worden er meer en meer pure tranceplaten gereleased met op de flip een remix van een pure progartiest, best wel een interessante evolutie. :)
Ik kheb deze remixes nog ni gehoord, maar kga ze zeker is checken.

Het gaat de slechte kant uit met de zuivere trance dus :toothless :tongue2
Gladius
Can kunt ge toch moeilijk puur prog noemen eh
Pumaz
quote:
Originally posted by Gladius
Can kunt ge toch moeilijk puur prog noemen eh

+1

Hangt natuurlijk af van wanneer hij die remix gemaakt heeft, maar Özze maakt idd geen prog meer :)
Jasperovitsj
Yeah, das wel waar, Pig & Dan zijn uiteindelijk ook geen pure progproducers. Ik wou met die term gewoon aanduiden dat het geen tranceproducers zijn die zich eens aan een proggy of alternatieve remix wagen, maar dat er echt wel artiesten worden aangetrokken die uit een compleet ander vakgebied komen. En dat zag je vroeger toch minder vind ik :)
Gladius
kan volgens mij alleen maar tot een gezonde mix van beiden stijlen leiden ;)
hello uplifting breaks =p
Pumaz
quote:
Originally posted by Gladius
uplifting breaks =p

Tostie - Parade of the athletes - Track 1 (titel vergeten) :p

Phortastic
Tostie - Heroes :)
Gladius
geniaal nummer idd
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5