|
België - Nederland (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| New Wave |
| quote: | Originally posted by TOR
Toni got owned :haha:
on topic: ik hou wel van een sappig dialect, maar waar ik een hekel aan heb is, zoals The_Godfather aanhaalt, mensen die AN proberen te praten maar het eigenlijk niet kunnen.. die tussentaaltjes storen mij mateloos. leer dan AN of praat gewoon puur dialect.
het AN wordt in ieder geval steeds meer verdrongen, zoals Eagle zegt. mocht je het echter afschaffen, is de vraag wat je in de plaats gebruikt. er moet toch enige vorm van eenheid bestaan, New Wave? hoe zouden de nationale kranten eruit mocht het AN niet meer als officiële taal gelden? |
Ik zou het niet weten hoe jullie kranten er uit zouden moeten zien. Als je het nu zou moeten veranderen zou alles in het soep lopen.
Je kan het wat dat betreft dus vergelijken met nederland. We hebben ook gigantisch veel dialecten, om daar rekening mee te houden zou niet werken. Mijn vraag is beantwoord. het gaat er gewoon om dat je een referentie hebt waar je op terug kan vallen. Een referentie die iedereen begrijpt. Maar kunnen we dan ook concluderen dat de belgische taal officieel geen taal is? |
|
|
| The_G0dfather |
| quote: | Originally posted by New Wave
Maar kunnen we dan ook concluderen dat de belgische taal officieel geen taal is? |
Ja. Want de kranten hanteren de Noord Nederlandse norm, wat soms vrij belachelijk is, sommige uitdrukkingen die te "belgisch" zijn worden eruit gehaald. Terwijl ze helemaal geen dialectwoorden zijn.
Gewoon omdat ze niet gebruikt worden bij jullie :rolleyes: |
|
|
| Kaidreas |
| quote: | Originally posted by New Wave
Ik ben slecht in de Nederlandse spelling/grammatica, heb je daar problemen mee?
|
this calls out for an alliance :D |
|
|
| Toni_D2 |
| quote: | Originally posted by New Wave
Ik ben slecht in de Nederlandse spelling/grammatica, heb je daar problemen mee? |
Eigenlijk wel. Ik stoor me daar ontzettend aan. Op een forum zie je dan direct met wie we te maken hebben. Waarschijnlijk ben je laaggeschoold. Geen schande, maar doe er iets aan. Door een dildo in je reet te stoppen, zal het niet verbeteren. (Ik zal je ook eens tips geven). :) |
|
|
| FUSyke |
| quote: | Originally posted by Toni_D2
Eigenlijk wel. Ik stoor me daar ontzettend aan. Op een forum zie je dan direct met wie we te maken hebben. Waarschijnlijk ben je laaggeschoold. Geen schande, maar doe er iets aan. Door een dildo in je reet te stoppen, zal het niet verbeteren. (Ik zal je ook eens tips geven). :) |
Ik maak ook soms dt-fouten. Precies of je daar door kan zien of iemand slim is of niet:rolleyes: Je kan slim zijn op verschillende vlakken. |
|
|
| Kaidreas |
| quote: | Originally posted by Toni_D2
Eigenlijk wel. Ik stoor me daar ontzettend aan. Op een forum zie je dan direct met wie we te maken hebben. Waarschijnlijk ben je laaggeschoold. Geen schande, maar doe er iets aan. Door een dildo in je reet te stoppen, zal het niet verbeteren. (Ik zal je ook eens tips geven). :) |
wanneer zijt ge laaggeschoolt? kheb technisch schrijnwerkerij gedaan.. teld dit dan ook mee. ge zijt zo veel slimmer omdat u gramatica-spellling veel beder is.
:rolleyes:
maar als ik u posts bezie, is dit toch wel niet het geval |
|
|
| Toni_D2 |
| quote: | Originally posted by FUSyke
Ik maak ook soms dt-fouten. Precies of je daar door kan zien of iemand slim is of niet:rolleyes: Je kan slim zijn op verschillende vlakken. |
Je moet helemaal niet slim zijn om de dt-regel te snappen. De regel is vrij simpel. Ik denk zelfs dat wij belgen die op de basisschool leren. |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Toni_D2
Je moet helemaal niet slim zijn om de dt-regel te snappen. De regel is vrij simpel. Ik denk zelfs dat wij belgen die op de basisschool leren. |
 |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Toni_D2
Eigenlijk wel. Ik stoor me daar ontzettend aan. Op een forum zie je dan direct met wie we te maken hebben. Waarschijnlijk ben je laaggeschoold. Geen schande, maar doe er iets aan. Door een dildo in je reet te stoppen, zal het niet verbeteren. (Ik zal je ook eens tips geven). :) |
Ik ben niet laag geschoold. Ik ben gemiddeld geschoold. het heeft daar dus niets mee te maken. De 1 heeft meer inzicht in de nederlandse taal en de ander heeft meer inzicht in practische zaken. Je weet dus helemaal niet met wie je te maken hebt. |
|
|
| Real |
| Ik stel voor om deze thread mooi te sluiten. Het gaat hier (idd) helemaal de verkeerde kant uit. :o |
|
|
| New Wave |
nee, ik vind niet dat deze thread gesloten moet worden. Ik was hier met een serieus gesprek bezig maar door een enkeling word zo'n gesprek gedwarsboomd door zinloze discussies. Dit komt totaal niet ten goede aan het gesprek.
Kijk, als je als nieuweling enkel maar gesprekken aan het dwarsbomen bent dan vraag ik me af welk doel je uberhaupt voor ogen hebt bij het bezoeken van een forum. . |
|
|
|
|