|
België - Nederland (pg. 9)
|
View this Thread in Original format
| Soliplex |
Normaal zou ik zwijgen, maar ik volg deze thread nu al efkes & mijn irritatie begint wat op te lopen...
Eigenlijk beschouwt ge New Wave als een simpel druifke op basis van een paar taalfouten. Dat is een zeer pientere conclusie.
Ik zou u aanraden van eens een doorsnee IQ-testje te doen, denkt ge dat ze u dan zullen vragen om de dt-regel toe te passen... forget it.
Toni makker: you're making a total ass of yourself! en het ware beter mss voortaan efkes na te denken vooraleer weer zo'n misbaksel van een post aan dit forum toe te voegen. |
|
|
| Synthesia |
| quote: | Originally posted by Toni_D2
Je moet helemaal niet slim zijn om de dt-regel te snappen. De regel is vrij simpel. Ik denk zelfs dat wij belgen die op de basisschool leren. |
Ik maak ook vaak nog eens een dt fout denk ik, meestal alleen als ik in de verleden tijd praat. Wil iemand anders die regel eens posten...heb nooit Nederlands op school geleerd |
|
|
| The_G0dfather |
| quote: | Originally posted by Synthesia
Ik maak ook vaak nog eens een dt fout denk ik, meestal alleen als ik in de verleden tijd praat. Wil iemand anders die regel eens posten...heb nooit Nederlands op school geleerd |
doe het gewoon met een ww zonder -d op het einde, als er dan geen -t komt moet je ook geen t toevoegen aan de d
en ih verleden nooit geen dt |
|
|
| Synthesia |
| quote: | Originally posted by The_G0dfather
doe het gewoon met een ww zonder -d op het einde, als er dan geen -t komt moet je ook geen t toevoegen aan de d |
Dat wist ik, maar in't verleden niet, merci :) |
|
|
| Jasperovitsj |
Zoals ik vandaag al eerder zei:
Als ik Toni zie posten zie ik verdacht veel gelijkenissen met de posts van X-Tune... |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Zoals ik vandaag al eerder zei:
Als ik Toni zie posten zie ik verdacht veel gelijkenissen met de posts van X-Tune... |
nog is "de" klassieker van het jaar bovenhalen
 |
|
|
| pooley |
| schitterend mich :) |
|
|
| Sh!fty |
| quote: | Originally posted by Soliplex
Normaal zou ik zwijgen, maar ik volg deze thread nu al efkes & mijn irritatie begint wat op te lopen...
Eigenlijk beschouwt ge New Wave als een simpel druifke op basis van een paar taalfouten. Dat is een zeer pientere conclusie.
Ik zou u aanraden van eens een doorsnee IQ-testje te doen, denkt ge dat ze u dan zullen vragen om de dt-regel toe te passen... forget it.
Toni makker: you're making a total ass of yourself! en het ware beter mss voortaan efkes na te denken vooraleer weer zo'n misbaksel van een post aan dit forum toe te voegen. |
Hier ga nog gevochte worde :nervous: |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by Eagle`
|
 |
|
|
| The_G0dfather |
ik gok op really
en ze zijn wel goddelijk :p |
|
|
| djcresto |
Ik kom nu elke week in contact met een Nederlander en merk dat ik bijna automatisch met hem "Nederlands" begin mee te praten. Een Nederlander die 20 jaar in België woont zal nog altijd zijn eigen Nederlandse dialect behouden.
Enige verklaringen? |
|
|
|
|