|
Hoeveel kost een dj? (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Dj LPG |
| quote: | Originally posted by Lolo
En de rest aub? Tiesto, sinds zijn deal met CLEARCHANNEL, kost 50 000 Euro voor een 2 uren set.
L. |
Ow sorry, dan loop ik al even achter:p Maar ik had vorig jaar zowat rondgevraagd en toen had ik die prijs van Tiësto horen vallen... Maar die 50.000€ verbaast me echt niets hoor van die kerel... En dan te bedenken dat ik voor men laatste set van 3u 35€ heb gekregen:D |
|
|
| dj Elof |
LPG, je kan er zeker 4 vinyls van kopen!:haha:
Efkes rekenen: 35 EUR = ongeveer 12 EUR per uur = 600 BEF.
Per uur heb je ongeveer 10 nummers aan kostprijs 7 EUR (goedkoop gemeten). Bijkomend, het is nachtwerk. Je hebt ook een koptelefoon nodig, wellicht een draagtas en je moet er ook nog geraken.
Iets zegt mij dat je van je verdienste niet veel gaat overhouden? :tongue3
(grapje hé :D ) |
|
|
| Dj LPG |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Iets zegt mij dat je van je verdienste niet veel gaat overhouden? :tongue3
(grapje hé :D ) |
Lol idd,
ik had de woensdag ervoor nog 75€ uitgegeven aan platen, en gelukkig betaalde men vader de diesel:p Maar aangezien het een van men eerste fuiven was waarop ik ging draaien, vond ik het wel oke. Uiteindelijk doe ik er wat ervaring mee op en wie weet komen er nieuwe kansen... Maar moest ik meer vraag krijgen, zou ik uiteraard wel iets meer beginnen vragen;)
Trouwens voor 35€ 4 vinyls... Dan zult ge toch enkel Belgische producties mogen kopen denkik;) |
|
|
| FUSyke |
Enkele prijzen die ik heb opgevangen:
Voor Marco Remus is het 2500 euro + vliegticket in eerste class betalen + 4 sterren hotel + 15 % bookingskosten... :eek:
Tom De Neef is 1000€. Dit is nog te doen. |
|
|
| The_G0dfather |
| quote: | Originally posted by Lolo
En de rest aub? Tiesto, sinds zijn deal met CLEARCHANNEL, kost 50 000 Euro voor een 2 uren set.
L. |
in eh, 2 miljoen voor 2 uur :eyes:, wist ni dat zo zot was
manmanmanmanman |
|
|
| Sh!fty |
| quote: | Originally posted by The_G0dfather
in eh, 2 miljoen voor 2 uur :eyes:, wist ni dat zo zot was
manmanmanmanman |
ma toch, 50 cent toestande zulle wel wa meer koste niet? |
|
|
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by dj Elof
50.000 EUR vind ik er ook over. Maar een dj zou minstens 1500 EUR per avond moeten verdienen. |
Op voorwaarde dat hij eveneens volwaardig producer is IMO. Hoe goed een DJ technisch ook mag zijn, 1500 euro per avond is nog belachelijk veel geld voor iemand die zomaar andermans creaties brengt. Tof dat die mannen er zijn om goeie muziek te brengen (ik draai zelf ook), maar zou het fout vinden om dan zoveel geld te eisen.
Sommigen zullen mij hierin ongelijk geven, maar dat is gewoon mijn mening. ;) |
|
|
| Jasperovitsj |
| En wat dan met producers die wel geen zak kunnen draaien? Verdienen die zo'n som dan wel? :) |
|
|
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
En wat dan met producers die wel geen zak kunnen draaien? Verdienen die zo'n som dan wel? :) |
Dat moet idd ook gerelativeerd worden, maar ik geef zo'n mannen meer crediet dan the other way around. |
|
|
| Bl@ckOut |
| 1500 euro vind ik ook nog altijd veel hoor. Natuurlijk heeft een DJ wel wat onkosten maar ik vind niet dat ge als DJ zo'n enorme bedragen moet vragen. Als ik lees 50000 euro voor 2 uur Tiesto, sorry hoor maar da is crimineel. Da beschouw ik gewoon als pure afzetterij voor de naam "Tiesto" op de affiche te mogen zetten. |
|
|
| Jasperovitsj |
Mjah, de job van een producer is plaatjes maken, de job van een dj is die plaatjes aaneen mixen. En ik vind niet dat er een verschil moet zijn in de waardering van beide jobs. :) Een echt goeie dj doet evenzeer aan een artistieke prestatie dan een goeie producer en dan zie ik echt geen grond om de dj minder in te schatten dan de producer. Indien één persoon beide kan combineren is dat natuurlijk prachtig, maar als bijvoorbeeld een Gabriel & Dresden een Essential Mix aaneen trainwrecken maakt het mij niks uit dat die mix vol met eigen werk zit. Als ze geen kl*ten kunnen draaien moeten ze daar ook geen vergoeding én respect voor krijgen, ook niet (en zeker niet) omdat ze ook goeie producers zijn. :)
Enfin, laat het duidelijk zijn dat ik het ook heb over echt goeie dj's hé. Een avondje wat platte groove op een steriele manier aaneen mixen verdient inderdaad geen 1500€, maar een goeie dj die een publiek een hele avond lang op een muzikale reis kan nemen met een gevarieerde en technisch sterke set is voor mij persoonlijk toch zeker evenveel waard als de producers van de platen die hij speelt. En natuurlijk is de dj afhankelijk van die producers, maar hij is nog altijd diegene die de juiste plaat op het juiste moment op de juiste manier moet spelen ;) |
|
|
| Dj LPG |
| quote: | Originally posted by Vishnu
Dat moet idd ook gerelativeerd worden, maar ik geef zo'n mannen meer crediet dan the other way around. |
en wat met slechte producers die ook nog eens niet kunnen mixen en die zoveel geld verdienen?:p |
|
|
|
|