|
Hoeveel kost een dj? (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Aurélie
Humor deze thread ! Wat een onzin lees ik hier :haha: . Tiger, ge kunt misschien eens gaan solliciteren bij het VB. Daar kunnen ze zo'n populistische-praat-brabbelende-forum'er nog wel gebruiken in hun campagne. Tis dringend tijd voor een cursus samenleving , feiten en problemen voor de meesten :toothless . Jullie beseffen inderdaad niet hoe goed jullie het hebben :confused: ... |
Ieder zen gedacht he, Ik ben niet zo naief dat ik alleen het mooie en het zonnige van alles inzie. Ulle goe recht om het hier goe te vinden é.
VB... nog zoiets. Van zo'n opmerkingn krijg ik stuipen van woede he. Ne mens vindt het hier ni goe om te leven? Vlaams belanger zeker. Vergeet dat maar. Vlaams belangers zijn achterlijk. Uit hun eigen inferieuriteit beschimpen ze een ander. Ik voel mezelf niet inferieur, heb dan ook geen noodzaak om bij het vlaams belang te gaan. Wordt es wakker. |
|
|
| Aurélie |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Ieder zen gedacht he, Ik ben niet zo naief dat ik alleen het mooie en het zonnige van alles inzie. Ulle goe recht om het hier goe te vinden é.
VB... nog zoiets. Van zo'n opmerkingn krijg ik stuipen van woede he. Ne mens vindt het hier ni goe om te leven? Vlaams belanger zeker. Vergeet dat maar. Vlaams belangers zijn achterlijk. Uit hun eigen inferieuriteit beschimpen ze een ander. Ik voel mezelf niet inferieur, heb dan ook geen noodzaak om bij het vlaams belang te gaan. Wordt es wakker. |
Ieder zijn mening, daar ben ik het volledig mee eens :). Daar geef ik ook geen kritiek op. Enkel op het feit dat je jouw mening vaak als feit voorstelt. Want daar sla je de bal volledig mis. Heb ik gezegd dat kritische mensen VB'ers zijn ? Nee integendeel ! Want VB'ers zijn populisten die door complexe feiten te reduceren tot oa slogans etc. zo een vertekend beeld van de samenleving schetsen voor de ongeïnformeerde burger. Maw uw posts sluiten daar perfect bij aan.
Ik heb het niet gehad over hun extreem rechtse ideologie. Die heeft trouwens met superioriteitsgevoels te maken en niet met inferioriteit :rolleyes: .Ik heb het over hun strategie vh populisme. En daar pasten jouw posts in :happy2: |
|
|
| New Wave |
| Aurelie, jij draaid ook plaatjes, hoe duur ben jij? |
|
|
| Aurélie |
| Voor jou is alles gratis :disbelief |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Aurélie
Voor jou is alles gratis :disbelief |
inclusief spellingscursussen? |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Aurélie
Ieder zijn mening, daar ben ik het volledig mee eens :). Daar geef ik ook geen kritiek op. Enkel op het feit dat je jouw mening vaak als feit voorstelt. Want daar sla je de bal volledig mis. Heb ik gezegd dat kritische mensen VB'ers zijn ? Nee integendeel ! Want VB'ers zijn populisten die door complexe feiten te reduceren tot oa slogans etc. zo een vertekend beeld van de samenleving schetsen voor de ongeïnformeerde burger. Maw uw posts sluiten daar perfect bij aan.
Ik heb het niet gehad over hun extreem rechtse ideologie. Die heeft trouwens met superioriteitsgevoels te maken en niet met inferioriteit :rolleyes: .Ik heb het over hun strategie vh populisme. En daar pasten jouw posts in :happy2: |
Ik denk dat deze keer jij het toch bent dat extreem rechtse sympathiën verkeerd inschat. Hoe komt het dat hitler (toch hét toonbeeld van extreem rechts, nee?) aan de macht kwam? De duitse bevolking zat in een slechte situatie, werkloosheid, armoede en honger. Inferieur toch? Door een ander inferieur te behandelen voelt gij u superieur, en dat doet deugd. Beetje verder kijken dan de neus lang is kan soms geen kwaad...
Mijn mening is voor mezelf een feit en ik overtuig niemand, ik geef (oke, misschien totaal ongevraagd :tongue3 ) mijn mening. Ik voel de situatie nu eenmaal slecht aan. Om daarom foert te zeggen, bah neen. Maar als iemand denkt dat hij het systeem kan veranderen... denk dan maar snel iets anders.
Trouwens, populisme... volgens mij zijn alle politiekers populisten die complexe zaken versimpelen tot banale slogans. Wie stemt er in godsnaam immers op saaie politiekers???
| quote: | | Heb ik gezegd dat kritische mensen VB'ers zijn ? Nee integendeel ! |
Dan ist goed, uuw eerste uitval deed mij nogthans denken van wel ;) Ik gon pecies iet tegen vreemdelingen hemmen zeker:rolleyes: |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Aurélie
Voor jou is alles gratis :disbelief |
Maak me wild!:eyespop: :crazy: |
|
|
| IgnazZio |
| quote: | Originally posted by TOR
inclusief spellingscursussen? |
:toothless |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Trouwens, populisme... volgens mij zijn alle politiekers populisten die complexe zaken versimpelen tot banale slogans. Wie stemt er in godsnaam immers op saaie politiekers???
|
Enkel VB en de Socialisten zijn de grote zondaars :whip: :p
2 idiote partijen die zicht richten op het meest primaire populisme uit |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Ik denk dat deze keer jij het toch bent dat extreem rechtse sympathiën verkeerd inschat. Hoe komt het dat hitler (toch hét toonbeeld van extreem rechts, nee?) aan de macht kwam? De duitse bevolking zat in een slechte situatie, werkloosheid, armoede en honger. Inferieur toch? Door een ander inferieur te behandelen voelt gij u superieur, en dat doet deugd. Beetje verder kijken dan de neus lang is kan soms geen kwaad...
|
Ge slaagt er weeral in om onmetelijk complexe zaken even uit hun historische en politieke context te rukken en oorzaak met gevolg te verwarren. Het aan de macht komen van Hitler had net geen reet te maken met het zogenaamd inferioriteitsgevoel van de Duitsers. Hitler is gewoon door indrukwekkend gesjoemel en politieke truken van de foor van niks tot aan de top doorgestoten in het begin van de jaren '30. En dan pas heeft hij kunnen inspelen op zijn extreem-rechts en anti-semitisch gedachtengoed, nu zijn macht geconsolideerd was en zijn positie sterk genoeg was om het volk te indoctrineren en misleiden.
En Hitler's ideologie was volkomen gebaseerd op een superioriteitsgevoel. Hetgene wat gij inferioriteitsgevoel van de Duitsers noemt is in feite gewoon een uitvloeisel van hun sluimerend superioriteitsgevoel. De Duitsers zaten nog steeds met hun zware oorlogsbelasting (waardoor hun economie aan de grond zat) van WOI en werden door de grote rivalen uit WOI (Frankrijk en Groot-Brittanie) systematisch als minderwaardig behandeld en buiten alle grote internationale beslissingen gehouden. Dus op 10 jaar tijd zijn de Duitsers van politieke grootmacht gereduceerd tot het uitschot van Europa.
Hun superioriteitsgevoel was dus gekrenkt onder het juk van de oorlogsbelasting en een vierkant draaiende economie. En net daarop heeft Hitler ingespeeld toen hij eenmaal aan de macht was. Geen enkele Duitser voelde zich inferieur, in tegendeel. Zij voelden zich nog steeds hét grote volk van Europa, dat gewoon schandelijk tegengehouden en klein gehouden werd door de andere Europese landen. Dus geen wonder dat de Duitsers zich massaal schaarden achter die briljante redenaar die hen vertelde dat het gedaan was met de oneerlijke onderdrukking door de rest van die verraderlijke Europeanen en dat het pure, Arische ras terug over europa zou moeten heersen. Mensen in nood klampen zich daar vanzelfsprekend aan vast. Zeker als die charismatische leider dan ook nog eens de economie terug op de rails krijgt (om zijn oorlogsmachine in gang te zetten natuurlijk, maar dat had het volk niet door) en inspeelt op de patriottische gevoelens van dat wanhopige volk dat nu opeens terug hoop kreeg...
Enfin, mijn punt: net zoals Aurélie het zegt, is er niks mis met uw mening in zulke delicate en complexe zaken verkondigen, maar als ge ze verkondigt alsof het feiten zijn kunt ge ze best ondersteunen met degelijk factueel materiaal in plaats van wat onsamenhangende en ongenuanceerde samenraapsels van middelbare schoolkennis. :) |
|
|
| Aurélie |
Jasper ik voel een grote intellectuele affiniteit met jou :toothless.
Leve de sociale wetenschappers :happy2: . Ik hoop Tiger dat je door Jasper's uitleg nu wel begrijpt wat mijn punt was. Waarvan jouw reply trouwens een schandalige illustratie was |
|
|
| Tiger777 |
| laten wij overeenkomen dat wij niet overeenkomen. Ik mijn gefundeerde mening (zgn populistisch en gebaseerd middelbare school kennis :rolleyes: ) en jullie jullie pseudo-intellectuele gedachtengoed. |
|
|
|
|