|
Hoeveel kost een dj? (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Zehra |
| och ge zou allemaal nie neen zeggen als ze u 1500 euro per uur zouden geven :whip: :p |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Mjah, de job van een producer is plaatjes maken, de job van een dj is die plaatjes aaneen mixen. En ik vind niet dat er een verschil moet zijn in de waardering van beide jobs. :) |
Dat vind ik nou ook het geweldige aan duo's zoals Rank 1 en Mark Norman, de een weet dat hij beter is in producen dan in dj'en en omgekeerd... ieder doet waar hij goed in is, en het zijn evenwaardige jobs! |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Zehra
och ge zou allemaal nie neen zeggen als ze u 1500 euro per uur zouden geven :whip: :p |
Beken maar, ja. 1500€.. daarvoor gaan normale mensen een maand werken :toothless
Om plaatjes te kopen?? Ander mensen gaan diezelfde maand werken om plaatjes te kopen. |
|
|
| Kaidreas |
| ^netto? allow waar gaat gij werken? |
|
|
| MikeVee |
| Elof had het over 1500 euro per avond en niet per uur. Klein verschil om er 8u of 1u voor te werken. |
|
|
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by MikeVee
Elof had het over 1500 euro per avond en niet per uur. Klein verschil om er 8u of 1u voor te werken. |
Idd, dat had ik niet verkeerd gelezen. Maar das nog steeds te veel. |
|
|
| Blue Sky 99 |
| De onkosten van een dj die pakweg 1500 voor het avond ontvangt zijn ook relatief he, veel platen moet hij immers niet kopen aangezien een dj van dat niveau al wel een heel aantal promo's zal ontvangen zeker? |
|
|
| Toni_D2 |
| quote: | Originally posted by Zehra
och ge zou allemaal nie neen zeggen als ze u 1500 euro per uur zouden geven :whip: :p |
Meer nog, ze zouden hun stijl aanpassen en populaire dance nummerkes draaien. Echte hoerendj's zijn het hier. |
|
|
| New Wave |
Wat veel mensen niet snappen is dat het business is. Pure business.
iedereen zit wel te zeiken dat het commercieel is.....maar dat is het ook...want als het niet commercieel was dan was de hele scene al lang ingestort. Het is werk en dara verdien je geld mee. Jullie zouden allemaal in dezelfde schoenen willen staan. vergeet dat niet. |
|
|
| Bl@ckOut |
True, maar ook niet vergeten dat voor de meeste DJ's draaien een bijverdienste is en dat zij overdag ook een gewone job hebben. Het is dus niet dat ze van het dj-en moet leven. En degenen die dat wel doen krijgen wss genoeg aanbiedingen om te gaan draaien en er hun beroep van te maken, zonder dat ze daarvoor enorme bedragen hoeven te vragen.
Wat je daar trouwens zegt dat iedereen in dezelfde schoenen zou willen staan... Voor sommigen is en blijft het gewoon een hobby hoor. Ik hoef niet perse elke vrijdag en zaterdag ergens te draaien, want dan kan ik zelf niet meer uitgaan :) |
|
|
| dj Elof |
Ik kan enkel maar zeggen wat mijn boekhouder mij zegt: je moet minstens als zelfstandige een bruto inkomen van 4000 tot 4500 EUR te hebben om in vergelijking met een loontrekkende 1500 EUR netto over te houden.
Een zelfstandige moet zelf zijn RSZ en andere zaken betalen, wat bij een loontrekkende ingehouden wordt. Iemand die netto 1500 EUR verdient, die verdient in werkelijkheid een pak meer, maar door belastingen en andere inhoudingen lijkt dit niet zo. Je vergeet ook dat bij een loontrekkende het vakantiegeld en de 13de maand voorkomt. Een zelfstandige niet. Om nog maar over de pensioenregeling te zwijgen.
Als dj heb je nog het 'nadeel' dat je maar een paar jaar kunt meedraaien in de business, uitzonderingen niet meegeteld. Een dj carriere gaat ongeveer 5 jaar lang mee. Als je er nog een spaarcentje aan wil overhouden moet je rond die 6000 EUR liggen. Ook
Laat u niet verblinden door bedragen... je moet alles in zijn juiste context zien! Trouwens, die 1500 EUR is een ideaal bedrag dat ik naar voren schuif. Je moet dan al 4 x per maand draaien, alsook die prijs krijgen. En we weten allemaal hoe groot de crisis is club landje! |
|
|
| Toni_D2 |
Zijt ge fulltime dj, Elof?
Het blijft potverdikke veel geld terwijl er nochtans veel dj's zijn. |
|
|
|
|