|
samenwonen
|
View this Thread in Original format
| Toni_D2 |
Ik studeer af dit jaar en nu wilt mijn vriendin gaan samenwonen. :nervous:
Wie woont er al samen met vriend/in of wie is er van plan om dit jaar samen te wonen? |
|
|
| Push2005 |
 |
|
|
| E-motion_error |
| Ik en mijn vriendin zijn vorig jaar afgestudeerd en nu allebei aan het werk. We willen op dit moment maar al te graag samenwonen maar hebben besloten van eerst minstens nog 1 jaar goed door te sparen zodat we meteen iets kunnen kopen. Huren zijn we allebei tegen, dan kan je evengoed je geld door het raam smijten maar misschien gaan we volgend jaar niet anders kunnen want de prijzen van huizen en/of bouwgond zijn degoutant tegenwoordig. |
|
|
| domineesje |
in 2000 wouden wij bouwen rond zaventem
ons grond kwam duurder uit dan ons huis (8.000.000 bef ongeveer voor het huis)
we wonen al 8 jaar samen en ik zeg het, 't leven is heel duur, blijf bij mama en papa zolang ge kunt en spaart zoveel ge kunt
xxx |
|
|
| domineesje |
ga beetje duidelijker zijn (alle maanden vaste kosten)
600€ huishuur
200€ water en elektriciteit
90€ gas
300€ auto en naft
300€ bestaansmiddelen (eten drinken, das aldi)
en nog andere kosten,zoals internet, tel, kledij, ga hier niet alles zetten ze
maar als ge ziet, ge moet niet aan den dop staan he om te kunnen leven ;) |
|
|
| Toni_D2 |
| Ik zal hier ook kostgeld moeten betalen, wat redelijk normaal is, denk ik. :( |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by domineesje
blijf bij mama en papa zolang ge kunt en spaart zoveel ge kunt
xxx |
:D Dit is ook niet alles hoor. Ik woon nog thuis maar ik wil zo erg graag het huis uit. het vervelende is dat een app. krijgen in de buurt heel lang duurt. Augustus heb ik waarschijnlijk mijn eigen woning.
Voordeel is wel dat op mijn spaarrekening een leuk bedrag staat. :)
Al zal dat ook weer snel weg zijn als mijn nieuwe auto voor de deur staat. :) maar financieel gezien is het zeer relaxed. :) |
|
|
| domineesje |
ik heb zo zitten denken he
als we nog bouwen of kopen gaat groot genoeg zijn dat eventueel mijn kinders kunnen blijven wonen tot hun eerste kind er is
omdat ik nu besef hoe duur het leven is
xxx |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by domineesje
ik heb zo zitten denken he
als we nog bouwen of kopen gaat groot genoeg zijn dat eventueel mijn kinders kunnen blijven wonen tot hun eerste kind er is
omdat ik nu besef hoe duur het leven is
xxx |
dat zeg je nu, totdat je een pokkehekel aan al dat gezeik krijgt. Je zult het wensen als ze eindelijk hun eige stekkie hebben. |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by New Wave
dat zeg je nu, totdat je een pokkehekel aan al dat gezeik krijgt. Je zult het wensen als ze eindelijk hun eige stekkie hebben. |
ik zeg dat mss idd nu, maar beetje ombouwen en ieder heeft ook zijn privacy he
weet wel
kleine kinderen, kleine zorgen
grote kinderen ,grote zorgen
maar zou ze nooit op straat zetten zonder iets, zoals ze met mij gedaan hebben
hoor nu weer iets, broerke 20 jaar krijgt alles van mémé, heb nog een zus en een broer die het ook allemaalk had hebben
maar ik heb er verdorie hard voor moeten werken ze
voor wat hoort wat zeg ik
en geef mijn kinderen ook die opvoeding en ge krijgt er alle respect voor terug! |
|
|
| Loraine |
Been there, done that... :o
En alsjeblieft zeg...Kmoet daar nu ff niet aan denken !?! :eek: |
|
|
| CygnusX |
Voorlopig zit ik ook nog goed thuis, eerst afstuderen, werk vinden en goed sparen voor ik aan samenwonen begin te denken.
En ja, die grond/huisprijzen swingen echt de pan uit tegenwoordig :( |
|
|
|
|