|
Discussie : Deense cartoons (pg. 11)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
Allemaal gechopped, die foto's. Op ons schoolforum staan er nog zeker 10 anderen, en opvallend genoeg hebben die allemaal hetzelfde lettertype...
Dus ofwel komen ze allemaal uit 1 bepaalde betoging, en gaat het hier om een kleine groep extremisten. Of het is een bepaalde groep mensen die al die slogans maakt en ze dan verspreidt onder betogers. Of ze zijn gechopped door een bepaalde persoon om de islam nog wat negatiever in het nieuws te brengen. Maar zoveel protestborden op zoveel verschillende plaatsen in toevallig allemaal hetzelfde handschrift. Dat kan toch geen toeval zijn? |
|
|
| Bjorn Vidaz |
Ok dat zou wel kunnen J., maar is ook maar een detail in mijn post é, vind ik toch. Het blijft een feit dat er doden moeten vallen hiervoor, mensen op de vlucht moeten slaan omdat gebouwen in brand worden gestoken,...
En veel borden met andere grove taal erop, die waren zeker niet gefotoshopt...
En ik ben absoluut geen racist...(ik vind het frappant dat dit eigenlijk altijd moet erbij gezegd moet worden en dat wie de moslims in deze zaak of in andere zaken ongelijk geeft, direct door sommigen wordt beschuldigd). |
|
|
| Bl@ckOut |
| quote: | Originally posted by Bjorn Vidaz
Mijn mening:
Cartoons over godsdienst hebben niks te maken met racisme. Jantje Peeters kan evengoed bekeerd zijn tot de Islam.
Met godsdienst moet er vanzelfsprekend kunnen gelachen worden. Als ik wil lachen met een godsdienst is dat mijn volste recht. Als ik de Islam achterlijk vind, is dat mijn volste recht. Of er nu 5 mensen of 3 miljard mensen in deze godsdienst geloven maakt geen enkel verschil. Wie gelovig is en daar niet tegen kan, heeft blijkbaar niet zo'n sterk geloof.
De moslimgemeenschap moet dringend leren relativeren.(Ik hoop het voor onze volgende generaties dat ze dat kunnen). Kunnen ze dit niet, hebben ze in Europa niks te zoeken. Als ik gisteren in recht van antwoord die moslim zijn ogen vuur zie spuwen bij een onschuldige cartoon waar zijn we dan mee bezig. En die islamitische politieker in het publiek zag er ook al niet te "verlicht" uit.
Ik blijf het onbegrijplijk vinden wie ook maar enig begrip toont voor de reactie van de moslims. Je zal maar een Deen zijn en verblijven in die landen...
Mensen die achterlijk worden gehouden door een religie of geweld gebruiken in naam van een religie...Het blijft te gek voor woorden voor mij. Maar iedereen is vrij te denken en doen wat hij wil voor mij, zolang hij er een ander maar niet mee stoort wat nu wel duidelijk het geval is. |
Voila, volledig akkoord! |
|
|
| DJ Sid |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Niemand die hier naar kraait, en maar goed ook. Doorgetrokken vind ik de reacties overdreven en zooooo 1367. Tis 2006 é! |
in de moslim wereld zitte ze tog ook ma rond da jaar, ni?
:D n/o |
|
|
| Tiger777 |
| we zijn 1426 nu :eek: |
|
|
| djcresto |
ook de sportwereld leidt eronder:
Rencontre INDONESIE / DANEMARK annulée
Jakarta, Indonésie
Une rencontre Indonésie / Danemark en préparation à la Thomas Cup devait avoir lieu le 14 mars prochain. Cette rencontre a été annulée en raison des violentes protestations contre les caricatures du Prophète Mahomet publiées dans un journal danois.
Mr Sulistiyanto de Indonsesia Badminton Association annonçant l’annulation de la rencontre disait : « nous anticipons les problèmes de sécurité face aux récentes manifestations ».
Le gouvernement Danois a demandé cette semaine à ses ressortissants de quitter l’Indonésie, le pays du monde ayant la plus grande population islamique.
Source : Associated Press
Fort heureusement, la finale intercontinentale des Thomas et Uber Cups aura lieu au Japon (du 28 avril au 7 mai). Les pays Islamiques ou Islamophiles voudraient se mettre au ban du monde moderne, ils ne s’y prendraient pas mieux |
|
|
| Kaidreas |
^pfffffff
nu moet ik nog een woordenboek frans/nederlands gaan zoeken :rolleyes: |
|
|
| Devilex |
Ik had in de krant gelezen dat men de aalstenaars met carnaval aanraadt om zich wat in te houden als het op de islam aankomt. Dit hadden ze nu juist NIET moeten doen, want hier in aalst kennende gaan ze de moslims belachelijke maken tot en met. Vb iemand die verkleed als mohammed een schaap staat te penetreren e.d.
Ik hou me al vast als ik eraan denk wat dit gaat uitlokken. Ik zal er mijne carnaval alleszinds niet laten door bederven. |
|
|
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by Kaidreas
als ik al die mensen soms zie blijten op tv omdat ze de paus zen muts hebben gezien. damn dat ge daar zo in kunt opgaan. |
:haha: :stongue:
Man man gij moet schrijver worden. :p |
|
|
| Devilex |
Godsdiensten zijn in de geschiedenis ALTIJD al de aanleiding geweest tot oorlogen. Vroeger waren de mensen veel simpeler en deden ze alles in naam van de kerk. Nu hier in de 21e eeuw weten wij hier in het westen wel beter. Maar in het oosten waar men nog niet zo beïnvloed wordt door de media speelt de kerk nog altijd een enorme rol.
De macht van een geloof mag niet onderschat worden, die mensen hebben geen schrik om te sterven en ze hebben minder te verliezen ook.
Alleszinds mijn standpunt is dat de Islam een reëel gevaar betekent voor het Westen, niet meteen maar toch binnen een redelijke tijd.
De Westerlingen hebben indertijd met de kruistochten de moslims verdreven van rond de middelandse zee, en op de koop toch kwam Israel zich daar vestigen op palestijns grondgebied.
Denk dat die mannen daar nog altijd enorm mee zitten.
En ivm die acties van moslims in europa...ik denk dat 75% van die amokmakers nog nooit een voet in een moskee heeft gezet. De meeste zijn er gewoon op uit om boel te maken.
Dat is hetzelfde als wanneer ik auto's zou gaan in brand steken als men hier de lokale parochiekerk sloopt terwijl ik er eigenlijk nog nooit een voet heb binnen gezet.
Ze grijpen hun geloof veel te veel aan om hun daden te rechtvaardigen.
Vandaag zag ik in de krant ook foto's van de "asjoera" een soort "feesr" waarbij men zichzelf tot bloedens toe geselt. Of vrouwen steningen omdat ze vreemd gaan. Bij mijn weten worden homosexuelen daar ook nog altijd vervolgd. Jaja en voor enkele cartoons zo een herrie.
En ik heb een hekel aan mensen die sommige uitspraken meteen in het extreme trekken. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Devilex
Vb iemand die verkleed als mohammed een schaap staat te penetreren e.d.
|
Lol, hoe komen ze op't idee alleen al :) |
|
|
| Bl@ckOut |
| ^idd, pakt dan toch ne kameel he :o |
|
|
|
|