|
Discussie : Deense cartoons (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Er zijn meer dan een miljard moslims in de wereld, dus 1% daarvan zou betekenen dat er 10 000 000 (tien miljoen!) fundamentalisten en extremisten rondlopen. |
Er lopen inderdaad geen 10 miljoen moslims rond die bereid zijn om hun leven te geven in een anti-Westerse aanslag, maar het aantal moslims met negatieve gevoelens tegenover het Westen zit daar al lang over. En het concentreert zich allemaal in een paar landen.
| quote: | Originally posted by diddi
Hou jullie maar vast, want hier hangt (imo) nog een staartje aan. Tijd zal raad brengen! |
Dat vrees ik dus ook, het gaat nog vies worden. In mijn ogen verschillen het Westen en het Oosten (het deel waar nu zoveel protest is) teveel en kunnen ze in deze tijd niet zonder conflicten samenleven.
En wat de cartoons betreft: Ik vind het recht op vrije meningsuiting belangrijker dan het recht op godsdienstvrijheid. Boodschappen die aansporen tot gewelddadig racisme of haat kunnen voor mij niet, maar met deze cartoons is niets mis. Moet kunnen :) |
|
|
| cyberia |
Volgens mij heeft de grote meerderheid van al die betogers in die moslimlanden de cartoons niet eens gezien en worden ze door de overheden ginder opgehitst.
al bij al is er veel heisa om niets,het gaat hier tenslotte ook maar over simpele cartoons.(weinig grappige weliswaar,maar kom) |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Iran wilt een 'vreedzame' kernreactor? Ze zitten met hun gat op de grootste energiereserve van de wereld! Terwijl jullie en ik hier zitten verding te zaaien hé, is men al lang niet meer met cartoons bezig.
|
lol, ge kijkt teveel naar de objectieve zender CNN en consoorten dude. Iran wordt ne Irak hoofdstuk 2, let maar op. Der is gene zak olie meer en US vecht met het Oosten voor de resterende olieresten. En ge zegt dat het nog vies gaat worden? Gaat eerder vies worden voor US als ze beseffen dat ze niet meer olie kunnen verbruiken aan het tempo dat ze nu doen.
Als het u interesseert kijkt hier maar eens naar: http://www.imdb.com/title/tt0446320/ |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by Phortastic
lol, ge kijkt teveel naar de objectieve zender CNN en consoorten dude. Iran wordt ne Irak hoofdstuk 2, let maar op. Der is gene zak olie meer en US vecht met het Oosten voor de resterende olieresten. En ge zegt dat het nog vies gaat worden? Gaat eerder vies worden voor US als ze beseffen dat ze niet meer olie kunnen verbruiken aan het tempo dat ze nu doen.
Als het u interesseert kijkt hier maar eens naar: http://www.imdb.com/title/tt0446320/ |
Olie zal mss wel meespelen, maar dat is niet alles hoor! Hier staat US niet alleen, de gehele VN maakt zich zorgen om de plannen van Iran. Kijk maar naar de uitspraken van Frankrijk (Chirac dacht ik). En daarbovenop nog eens de straffe uitspraken van de prmier (of president) van Iran... Doet er allemaal geen goed aan. En der is nog ééntje hè: Noord-Korea... Daar gebeurd een grote ramp en niemand weet er van en foto's van de ramp moeten van een sateliet :D |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by diddi
Olie zal mss wel meespelen, maar dat is niet alles hoor! Hier staat US niet alleen, de gehele VN maakt zich zorgen om de plannen van Iran. Kijk maar naar de uitspraken van Frankrijk (Chirac dacht ik). En daarbovenop nog eens de straffe uitspraken van de prmier (of president) van Iran... Doet er allemaal geen goed aan. En der is nog ééntje hè: Noord-Korea... Daar gebeurd een grote ramp en niemand weet er van en foto's van de ramp moeten van een sateliet komen :D |
Mja, bekijk het ook eens vanuit hun standpunt. Waarom zouden zij geen Kernwapens mogen maken, terwijl de VS, Rusland etc dat wel mogen?
Van Iraq wordt verondersteld dat ze tot een kwart van de wereldreserves zouden bezitten, Iran zou de 4de grootste reserve hebben. Dat is allemaal geen toeval. De US wil zowel het Midden-Oosten destabiliseren als zoveel mogelijk oliereserves in hun macht krijgen. Door de destabilisatie proberen ze de prijzen naar beneden te halen. Persoonlijk heb ik geen problemen met die hoge prijzen, aangezien ze het overschakelen naar milieuvriendelijke energiebronnen enorm bevorderen.
Koeweit is next (6de grootste reserve)
Anyway, het gaat hier over cartoons :) |
|
|
| mellow_head |
Wat een superintelligente discussies hier :p ask er wakker van zou ligge zouk meedoen :)
mellow_head +1 |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by mellow_head
Wat een superintelligente discussies hier :p |
das nix voor u he... :p |
|
|
| mellow_head |
| Neeje ik studeer niet meer :D |
|
|
| Bl@ckOut |
Ik zie hier ineens 6 pagina's over dit onderwerp, kheb geen zin om die allemaal eerst door te nemen. In ieder geval, mijn mening hierover is kort samen te vatten:
Ze hadden op voorhand kunnen weten dat zo ne cartoon reacties zou opwekken in de moslimwereld, dus hadden ze zo slim moeten zijn om het gewoon ni te publiceren. Maar dan nog, de reacties zijn er gewoon zwaar over. De islam beschouwt dit uiteraard weer als een westerse aanval gericht tegen hun godsdienst, terwijl dat helemaal de bedoeling niet was.
De reactie van de islam is ronduit belachelijk. Dat diene profeet voor hen o zo heilig is, fine by me, maar ga dan verdorie geen ambassades in brand steken en ne priester vermoorden he djeezes, waar zijde dan mee bezig. En ik weet dat ge niet iedereen over dezelfde kam moet scheren maar dan nog. De (fundamentalistische) moslims beschouwen dit imo gewoon als een perfect excuus om weer eens ambras te maken tegen het westen. Want da doen ze toch zo graag. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Nabistai
Mja, bekijk het ook eens vanuit hun standpunt. Waarom zouden zij geen Kernwapens mogen maken, terwijl de VS, Rusland etc dat wel mogen?
|
Omdat Rusland en de Usa IMO door eigen ervaringen wel al hebben geleerd hoe erg het was in de koude oorlog, en wel 2x zullen nadenken vooraleer één af te schieten. Ik haat kernwapens, maar dan voel ik me toch 'veiliger' als de kernwapens in het bezit zijn van landen die nog enige vorm van verstand aan de dag kunnen leggen. De dag dat Iran een kernwapen heeft, en ze voelt zich beledigd, dan gaan die geen 2x nadenken voor da wapen af te vuren... en daar ben ik echt van overtuigd. |
|
|
| 1Million$shot |
Die Deense krant werkt echt wel met twee maten en gewichten.
Cartoons over Jezus publiceren ze niet, omdat ze schrik hebben de christelijke gemeenschap te beledigen. Maar als ze ff kunnen lachen met Mohammed doen ze het wel. Waar trek je de lijn eigenlijk ?
Zou hier niet meer achterzitten? In de zin van het tegenhouden van het Turkse lidmaatschap van de EU ed ... . 't is misschien vergezocht, maar toch ... |
|
|
| Bertn |
| Dat heb ik vandaag ook gelezen in de krant. de deense hoofdredacteur weigerde cartoons over Jezus, omdat hij bang was dat ze de "lezer zouden choqueren"... waar staat ge dan met uw recht op meningsvrijheid als krantje he:rolleyes: |
|
|
|
|