|
Discussie : Deense cartoons (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Maar doe gerust verder, polarizeer maar.
|
Leest gij uw eigen posts eigenlijk? Niks nuance, niks empathie, alleen pure polarisatie van standpunten en groepen. Ik zou u een interessante cursus over disowning projection kunnen geven, dat misschien uw ogen kan doen opentrekken ;)
Ik polariseerde u trouwens niet met die uitspraak, ik maakte gewoon de vergelijking tussen uw manier van discussiëren en een bepaalde politieke partij die net op dezelfde manier mensen probeert te overtuigen. Waarmee ik dus ook totaal niks wil zeggen over uw politieke overtuigingen, want die laten mij redelijk koud. Het ging hem om uw manier van standpunt verdedigen, that's all.
De toon.. daar moet ik nu eens mee lachen. Subjectiviteit.
|
Toon is niet subjectief, toon kan evengoed vervat zitten in de manier waarop uw zin is opgebouwd en de woorden die ge gebruikt, en vooral de woorden die ge NIET gebruikt. Als ge dan toch aan zinsontleding wou doen, there you have it ;)
Wel, laten we het omkeren. De 99.9999% die géén spotprenten over mohammed tekenden... houden de betogers daar dan positieve rekening mee..?
|
Dat is volkomen waar, maar wat heeft dat te maken met mijn commentaar op uw woorden? Omdat zij tegen ons allemaal betogen moeten wij hen allemaal koppensnellers noemen? Want dat is ongeveer wat ge met deze omgekeerde redenering lijkt te zeggen...
| quote: | Originally posted by Tiger777 En dat gelul... Toont maar hoe verwend je wel bent. Hebben we dat gezien? Als 10 jaar gezamelijke intellectuele affiniteit dat zegt, dan zal dat wel zo zijn he,
|
Aha, weeral het "verwend" argument. Hoezo ben ik verwend? Hoezo is Phortastic verwend? Hebben wij het soms beter dan u, en op welk gebied doelt ge dan? Ik snap niet goed wat dit hier komt doen in de discussie, buiten misschien om persoonlijk op mensen af te geven en daarbij te verdoezelen dat ge eigenlijk geen punt hebt?
En beetje typerend dat ge die uitspraak van de 10 jaar universitaire ervaring uit de originele context rukt en die als discussiestopper gebruikt. Wat ik toen met die uitspraak bedoelde, was dat het lichtelijk arrogant is om de mening van mensen die veel ervaring ter zake hebben af te doen als gezever, terwijl ge zelf daar nauwelijks ervaring in het domein in kwestie tegenover kunt stellen. Of om het duidelijker te maken: ik ga toch niet tegen Zehra zeggen dat haar kennis over economie zever is en dat ze niet zo arrogant moet doen als het over economie gaat. Ik ga toch niet tege Xilver zeggen dat hij geen zak van webdesign kent en dat zijn commentaar intellecuele bull is? Ik ga toch ook ni tegen TOR zeveren dat zijn Spaanse vertaling op niks trekt terwijl ik zelf geen deftig Spaans kan spreken. Ik ga toch niet tegen u ingaan en zeggen dat alles wat ge zegt over dieren dikke zever is en dat het feit dat ge studeert voor dierenarts nog niet wil zeggen dat ge er meer van kent dan mij? Hoe belachelijk zou da zijn?
Met zogenaamde feiten komen aandragen is makkelijk, maar als iemand met meer ervaring in een domein u dan terecht wijst met de juiste feiten is het belachelijk om dat dan af te doen als "universitaire arrogantie". Ik vind het eerder arrogant om de mening van 3 mensen uit een bepaald vakdomein toch te blijven afdoen als complete bull....
En mind you, ik heb het hier over FEITEN, niet over OPINIES. ;)
maar mijn gedachtegangen weerleggen kunt ge blijkbaar niet.
|
Ik - en andere met mij - hebben het voorbije uur nochtans niet anders gedaan :)
En we wijken weer af.
|
Waarvan?
Die afleidingsmanoeuvres toch, heerlijk :) |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Ik snap niet goed wat dit hier komt doen in de discussie, buiten misschien om persoonlijk op mensen af te geven en daarbij te verdoezelen dat ge eigenlijk geen punt hebt?
|
Neje, da zou ik gans anders doen :p
Feit dat ik tegen u inging, was gewoon mdat ik ook niet wist wat ge deed he. Na die opmerking van de gezamelijke 10 jaar universitaire ervaring heb ik uuw inzichten toch ook niet meer aangevallen? Meer zelfs, keb de mijne zelfs lichtelek bijgesteld... :eek:
We wijken af van de zaak naar mij. Geen afleiding, integendeel.
Doet mij hier allemaal denken aan een toespraak van de burgemeester. Aan allen die tegen mohammedprentjes zijn proficiat. Aan allen die tegen mohammedprentjes zijn...euh... ook proficiat.
Nog zoiets, naar ik verneem protesteerd men niet tegen het feit dat spotprent 1 de islam als terroristisch moet voorstellen, maar eerder het feit dat men met mohammed lacht.. Jama, verbeter mij als ik het verkeerd voorheb. Ik ben niet van slechte wil zenne. Ik heb een beeld, ik kan dat nuanceren maar tot nogtoe slaagt niemand daarin... wat Dark apostle zegt kan ik volgen.
Ik vind het merkwaardig dat deze protesten nu zo plots komen, net nu met die problemen rond iran en hamas in palestina...
Eigenlijk heb ik hier al veel nuttege leertijd mee verspeeld :( Naja,geen van beide zijn leuk, maar goe, de neus zit boven de boeken, dus ik kan mezelf wel sussen dat ik toch een beetje leer :p Wete wa, laat ze protesteren, ik woon in een boeregemeente, geen kans dat hier geradicaliseerde moslims zitten. Ik zit toch veilig. |
|
|
| Tiger777 |
oh ja, dees is nu echt ook voor te lachen.
Konhet jullie niet besparen. Na zoveel hoge woorden, beetje luchtigheid, mag wel :p |
|
|
| Nabistai |
Om eventjes terug te gaan naar de oorspronkelijke discussie, en de persoonlijke aanvallen een beetje te vermijden. :)
| quote: | Originally posted by Zehra
Die cartoon van de profeet als een terrorist: dat profileert volgens mij de ganse moslimgemeenschap als terroristen. En ik vind dat dat niet kan :)
|
Is het niet net een vaak gebruikte humor bij cartoons om bestaande cliché's te persifleren en te overdrijven tot op het moment dat het grappig wordt?
Bv als er in een cartoon een 'ouderling' getekend wordt dan is die toch ook vaak afgebeeld met een vals gebit, hoorapparaat etc. Terwijl niet alle oude mensen dat hebben, het is gewoon het clichébeeld dat we daarvan hebben. Net zoals er een clichébeeld bestaat dat alle Moslims een pak dynamiet onder hun kleren dragen. (mss niet het beste voorbeeld, maar hey ik heb geen zin om 20 minuten per post te spenderen :) )
Nuja, de discussie draait eerder om het feit dat Mohammed afgebeeld wordt? Dat vind ik dan eerlijk gezegd nog een pak belachelijker. Maar het moet wel gezegd worden dat ik zoizo alle godsdiensten belachelijk vind. Ze zijn ongefundamenteerd en ze brengen niks dan problemen met zich mee. Ik heb in ieder geval gelachen met de Jezus-cartoons in de krant van gisteren of eergisteren. Ik hoop dat er morgen weer instaan :p |
|
|
| Shadowkid |
Wete wa, laat ze protesteren, ik woon in een boeregemeente, geen kans dat hier geradicaliseerde moslims zitten. Ik zit toch veilig. |
Maar hier wonen wel mannen gelijk zotten dré (en ik ) veilig huh.. :D |
|
|
| Bertn |
ouch, gevoelig thema! benny, kunde hier geen aparte topic van maken of zo? dan kunte ge hem sneller sluiten wanneer het uit de hand dreigt te lopen (zoals met alle politieke topics op dit forum...:o ):D
on topic: ik geef jasper gelijk; 50 jaar geleden gingen wij net zo gereageerd hebben. Wat voor mij dan de logische conclusie geeft dat die mensen allemaal nog 50 jaar achter staan. Secularisatie is de volgende stap naar een hoger niveau van beschaving, zo simpel is het:o |
|
|
| Tiger777 |
voor diegenen die nog wakker zijn, of net wakker geworden zijn voor 9 uur. Kijkt morgevroeg om 9 uur eens naar canvas, heruitzending terzake. Eerst toppic, prof vandermeersch (intellectueel genoeg?) en Abu jahjah. Ik kreeg echt een deja vu van hetgeen ik hier las, veralgemening en dergelijke zaken... Vandermeersch zegt, de link tussen terorisme en de koran wordt in de moslimwereld gelegd. jahjah: U veralgemeent. :rolleyes:
Vandermeersch:"ik heb ook vreselijke dingen over het katholicisme gezegd, en het enige dat zij antwoorden is: "we zullen voor u bidden""... Maar ik ga stoppen met dingen te herhalen, ander ruk ik weer dingen uit hun context enzo, weet ge... Ik heb daar schrik voor gekregen |
|
|
| Jasperovitsj |
Maar ik ga stoppen met dingen te herhalen, ander ruk ik weer dingen uit hun context enzo, weet ge... Ik heb daar schrik voor gekregen |
Bon, net het topic in de COR over die cartoons en vrijheid van meningsuiting gelezen, en wat ge daar allemaal uit uw bakkes kraamt, man man, ge moest u schamen. Vergeet wat ik zei over geen statements maken over uw politieke voorkeuren, ik bedoel het nu effectief zoals gij het initieel begrepen had.
Man man, ongeloofelijk... |
|
|
| Zehra |
En uw posts, Tiger, in die thread in de COR bewijzen ook voor 100% da je niet veel weet over de Islam en de onderwerpen er rond...
Uw uitspraken over de Jihad & de positie van vrouwen volgens de Islam zijn voor mij een groot bewijs daarvan.
Ik zou zeggen: google wat en lees er over :) en neem niet zomaar alles wat je hoort/leest & ziet in kranten/TV aan als karakteristieken van de Islam... Want meestal worden de negatieve dingen uitgesmeerd & getoond alsof de Islam de oorzaak is van al het kwaad in de wereld (zijn uw woorden vanuit de COR ;)). |
|
|
| Synthesia |
Amai, k'heb gisterenavond weer een hevige discussie gemist, spijtig :p
| quote: | Originally posted by Kaidreas
ik snap niet goed hoe mensen alles zo hard kunnen begaaien, in naam van iets dat mss niet eens heeft bestaan (kheb het hier over alle goden e) als ik al die mensen soms zie blijten op tv omdat ze de paus zen muts hebben gezien. damn dat ge daar zo in kunt opgaan.
anyways. ik denk dat een groot deel van de moslims eigenlijk nog niet eens weten waarover het gaat. Indonesie, dat land heeft nu veel last van een burgeroorlog nen hoop mensen willen dat een of ander stuk grond onafhankelijk wordt. die overheid heeft er meer dan voordeel bij om die mensen ff aan iets anders te laten denken, enzo de situatie in hun eigen land wat te bedaren. |
Ik deel dezelfde mening als den Dries,...k'snap ook niet hoe mensen zo over-gevoelig/touchy/sensitive over zo iets kunnen zijn (edit: eigenlijk snap ik het wel maar ik ben het er niet mee eens)...als hun godsdienst en zo-gezegde spiritualiteit zo sterk is dan moeten ze deze materiele afbeeldingen toch makkelijk aan de kant kunnen laten liggen. Maar ja, zo zitten de meeste (simpelere) mensen niet in mekaar, maar de geschiedenis herhaald,...mensen die overgaan tot geweld of extremisme zijn juist degenen die hun geloof het minst snappen, dezelfde zotten die anderen zullen doden of bekeren met de Koran of de Bijbel in hun hand.
Langst de andere kant is het misschien wel zo dat het toch niet zo een goed idee was om zulke afbeeldingen te publiceren omdat de meeste lezers toch niet weten hoe dit te relativeren en te zwart/wit denken, met als gevolg minder verdraagzaamheid en meer haat.
Off-topic: Amai Zehra ge zijt lang opgebleven op ne maandagavond :p |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Bon, net het topic in de COR over die cartoons en vrijheid van meningsuiting gelezen, en wat ge daar allemaal uit uw bakkes kraamt, man man, ge moest u schamen. Vergeet wat ik zei over geen statements maken over uw politieke voorkeuren, ik bedoel het nu effectief zoals gij het initieel begrepen had.
Man man, ongeloofelijk... |
+1
ik heb geen probleem met harde standpunten over de islam (alle godsdiensten zouden moeten verboden worden) maar ge moet ni zomaar liggen roepen met stellingen die niet onderbouwd zijn |
|
|
| Zehra |
| quote: | Originally posted by Synthesia
Off-topic: Amai Zehra ge zijt lang opgebleven op ne maandagavond :p |
:D |
|
|
|
|