|
VinterOS Turin - 2006
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
Oj oj oj, såg just lagsprinten i längdåkning för damer och herrar, vilka jävlars åk dom gjorde!
Var aldeless darrig efter upploppet, så jävla skönt med dubbla OS-guld! :D
ohh well, tänkte det kan va kul att diskutera de olika händelserna i OS.
Vad tror ni andra om hockeyn, blir det någon medalj där? :) |
|
|
| FredAcler |
Ja både dam och herrsprinten var riktigt spännande. Skapliga avslutningar av både Lina Andersson och Björn Lind :D
Tror tyvärr inte det blir nån medalj i hockeyn, men hoppet är ju det sista som lämnar människan, så vem vet *hehe*
Men jag börjar bli lite småtrött på dom här försöken med en drös NHL-spelare som skall komma in o göra arbetet. Det är ju inte nån av "gamlingarna" som riktigt har lyckats i landslaget. Men jag ska hålla alla tummar jag har för att det går bra. |
|
|
| Vizay |
jag tror att hockeyn kan gå väöl men det vill till att de yngre lirarna inte hänger upp sig på att sudden å foppa ska göra jobbet för det funkar inte.
Dom måste spela som ett lag, då kan vi ta en av medaljerna. Chansen finns ju definitivt :) |
|
|
| CJ InterCity |
| gårdagens konståkning var en suverän njutning! länghopp i skidor på onsdag blir också en fröjd... inte för att jag hejar på något, men det är kul att se vad dom går för :D |
|
|
| zoric |
Herr-Hockeyn kommer förmodligen att gå bra, hoppas att man kan upprepa vinsten från 1994 i Lillehammer.
Just nu spelar ju damerna, och det ser inte så illa ut, 1-6 mot Kanada efter 17:30 i 2a perioden. |
|
|
| St_Andrew |
Kanada tar hockeyn lätt! :D
Grymmt kul med två OS guld hursomhelst! :D Tydligen 12 år sen sist ju! |
|
|
| ArcticBeach |
| quote: | | Originally posted by FredAcler Det är ju inte nån av "gamlingarna" som riktigt har lyckats i landslaget. |
hmm ehh :nervous:
säger bara SUDDEN !! han är Mr Tre Kronor, grym ialla turneringar, ja alla matcher han gjort i Sverigetröjan, sen finns det ju andra som Lidan och Näslund som inte gjort istort sett nån bra match för Sverige, tur att Näslund inte är med nu längre i OS :stongue: |
|
|
| RebeL9 |
| bara jag som är svag för konståkning? =) |
|
|
| Vizay |
jag tyckte konståkning var skitfjöligt förut men jag börjar få upp ögonen för det mer och mer, riktigt häftigt faktiskt :)
dock är ju snowboasrden den allra läckraste sporten i OS i min mening, så förbannat snygg sport :D |
|
|
| montana |
| Anja - brons i störtloppet. cp att dom klippte bort mellanpartiet på loppet |
|
|
| St_Andrew |
Silver i skidskyttet :D
Ikväll är det hockey som gäller dock! |
|
|
| Pjox |
Jag tycker att det kan vara välldigt trevligt att kolla på konståkningen iblan och ibland är det rent ut sagt tråkigt.
Men så tycker jag det är med dom flästa sporterna.
Men jag måste säga som Viz snowboard grenarna är helt klart roligast. Även dom lite "häftigare" skidgrenarna gillar jag t.ex. freestyle puckelpist :) Det var ju rätt nära att det hade blivit en bronspeng även där igår.
(Om det är något ord där bokstäverna är väldigt omkastade så får ni stå ut. Jag tycks ha fått någon extrem dyslexi nu när jag är sjuk) |
|
|
|
|