return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
VinterOS Turin - 2006 (pg. 6)
View this Thread in Original format
Laszlo
grymt idag - lite tråkig match dock eftersom det aldrig blev spännande, mer än då Tjeckien fick 4 min PP precis efter att de gjort 2 snabba mål...ser fram emot finland - ryssland. Har ju Koivu och Kovalev från Montreal i vardera lag, så jag vet inte riktigt vilka jag ska hålla tummarna för. Ryssarna spelar dock mycket roligare ishockey så vi får hoppas på att de går till final. Å andra sidan hade det varit skoj med att spöa skiten ur våra grannar i finalen :p
St_Andrew
asså!! :D

Grymmt laddad inför finalen på söndag, men tror tyvärr inte vi kan ta ryssland!
Vizay
sverige vs. finland, oj oj oj ryser bara jag tänker på matchen. vilken kamp det kommer bli!

kommer sitta så fetbänkad framför teven det kan ni hajja! min absoluta drömfinal! :D
St_Andrew
, helt sjukt va mycket jag ser fram emot detta! :D

Var fan helt säker på att Ryssland skulle ta det innan! :p
RebeL9
Finland kommer bli det största motståndet hittills.
De har väl typ inte förlorat en match i OS så här långt.
Och deras målis höll nollan mot Ryssland. Då är man bra :)
St_Andrew
quote:
Originally posted by RebeL9
Och deras målis höll nollan mot Ryssland. Då är man bra :)


Deras målis har hållit nollan i 5 av 7 matcher hitills sa dom, det är grymmt imponerande! Men men vi kan ju iaf hoppas :p
Laszlo
quote:
Originally posted by RebeL9
Finland kommer bli det största motståndet hittills.
De har väl typ inte förlorat en match i OS så här långt.
Och deras målis höll nollan mot Ryssland. Då är man bra :)


heh...Finnarna har hållt nollat i fem matcher av sju denna turnering. Makalöst. Och min Saku som jag av hela mitt hjärta älskar leder poängligan. :D Kan inte bli bättre. Blir svårt att hålla på Sverige i finalen, när en kille som har världens största hockeyhjärta spelar i det andra laget. :wtf:

Och vad var det kommentatorerna sa om Koivu denna matchen? "Lite som ishockeyns Ronaldinho"...det gillade jag :) Koivu är en av NHL:s mest underskattade spelare. Det är få som verkligen inser hur stor han är.

Saku for president ;)
zoric
Fyfan. Finland är grymt bra och de spelar så disciplinerat. Tyckte tex. att Saku gjorde helt rätt när han blev nedsänkt av Kasparaitis, Han tittade bara på Darius och Darius fick gå ut och sätta sig i utvisningsbåset, 2+2. Ingen oväntad avslutning för honom skulle jag vilja påstå :D


Finland kommer definitivt bli den bästa motståndaren hitills i OS. Det kommer att bli riktigt svårt och jag skulle själv hålla de som favoriter. Jag menar, de har släptt in 5 mål eller något i turneringen och gör nästan flest framåt, grymt bra är de.

Men samtidigt hoppas jag på att vi kan vinna över finnarna! Skulle vara så jävla gött :D
Laszlo
quote:
Originally posted by zoric Tyckte tex. att Saku gjorde helt rätt när han blev nedsänkt av Kasparaitis, Han tittade bara på Darius och Darius fick gå ut och sätta sig i utvisningsbåset, 2+2.


Det förvånade till och med mig. Jag har sett och framförallt lyssnat på ett oräkneligt antal Canadiens-matcher, och är det något Koivu har svårt med så är det sitt temperament och det faktum att han ofta tar onödiga utvisningar. Idag visade han stort hjärta och bevis på vilken stor ledare han faktiskt är. Jag blev uppriktigt sagt rörd när han bara reste på sig och åkte därifrån...så jävla starkt.
zoric
quote:
Originally posted by Laszlo
Det förvånade till och med mig. Jag har sett och framförallt lyssnat på ett oräkneligt antal Canadiens-matcher, och är det något Koivu har svårt med så är det sitt temperament och det faktum att han ofta tar onödiga utvisningar. Idag visade han stort hjärta och bevis på vilken stor ledare han faktiskt är. Jag blev uppriktigt sagt rörd när han bara reste på sig och åkte därifrån...så jävla starkt.


Håller med. Det var enormt bra gjort av honom. Finland är helt otroliga i defensiven och de spelar så smart. Saku är en av mina favoritspelare i NHL och han har gått igenom så mycket under hans karriär, tex det faktum att han hade Cancer för något år sedan, men ändå klarade att ta sig tillbaka och idag faktiskt leda Finland till minst en OS-Final.

Vizay
Finlands köttmur kommer bli toksvår att bräcka men jag tror ändå svenskarna har vad som krävs för att lyckas.

Offensivt sett så spelar dom ganska likartat så det bäddar ju för en riktigt spännande match :)
reveal
Jaha, då blev det ett guld till :D Anna Carin Olofsson i skidskyttets masstart :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Privacy Statement