return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 
YOJI BIOMEHANIKA till Sthlm 13/4 (pg. 3)
View this Thread in Original format
SteveTranz4ever


Datum: 2006-04-13
Tid: 22:00 - 04:00
Plats: Göta Källare
Stad: Stockholm
Arrangör: Monday Bar
Pris: 280 SEK förköp / 300 SEK i dörren
Ålder: 20 (18 med förköpsbiljett)
Hemsida: http://mondaybar.com


DJ's:
23.00-01.30 : Marc van Linden
01.30-04.00 : Yoji Biomehanika


Förköp:
C.U.M. Clubwear, Klara Norra Kyrkogata 21-23

zoric
Nu vet jag inte hur jag ska få tag i biljetter eftersom jag varken har varit på sådana fester eller bor i Stockholm.

C.U.M. Clubwear's hemsida verkar är nere för tillfället och jag måste fixa Internet för annars lär jag väl aldrig gå på detta event. Jag skulle behöva ganska mycket hjälp med att köpa förköpsbiljetter till mig och två andra kompisar, möjligtvis en tredje som vill gå på detta eftersom vi inte bor i Stockholm.

Utan förköpsbiljetter kommer vi inte alltså :happy2:

Hur lång tid brukar det ta tills förköpsbiljetterna tar slut, sorry grabbar & tjejer om jag ställer dumma frågor :D

Är det något mer man behöver veta om hur man ska ta sig dit osv..? :D
Dragon Kick
quote:
Originally posted by zoric
Nu vet jag inte hur jag ska få tag i biljetter eftersom jag varken har varit på sådana fester eller bor i Stockholm.

C.U.M. Clubwear's hemsida verkar är nere för tillfället och jag måste fixa Internet för annars lär jag väl aldrig gå på detta event. Jag skulle behöva ganska mycket hjälp med att köpa förköpsbiljetter till mig och två andra kompisar, möjligtvis en tredje som vill gå på detta eftersom vi inte bor i Stockholm.

Utan förköpsbiljetter kommer vi inte alltså :happy2:

Hur lång tid brukar det ta tills förköpsbiljetterna tar slut, sorry grabbar & tjejer om jag ställer dumma frågor :D

Är det något mer man behöver veta om hur man ska ta sig dit osv..? :D


Sorry mannen, men jag måste förmodligen lägga ut för ett par kompisar redan så det blir lite knapert för min del, skulle annars gladeligen hjälpa dig.

Angående CUM's hemsida så TROR jag att det har att göra med att Dominika skulle slänga upp bilder och att det då blivit nåt strul, men som sagt, det är bara en chansning.

Hur snabbt biljetterna tar slut kan man inte säga, men iom att Herr Biomehanika är väldigt eftertraktad och varit så ett bra så skulle jag göra bäst i att få tag i tickets illa kvickt. Bara mina 2 cents.

Hursomehelst, lycka til med att skaffa biljetter och hoppas på att få se dig och många andra SWE-TA's på skärtorsdag;)
Vizay
280 spänn, WHAT?!

Varför har mondaybar börjat ta ut så höga förköpspriser all of a sudden, Marco V kostar ju också ruggigt mycket mer än deras tidigare fester gjort.
SteveTranz4ever
Yoji är svindyr att boka. Berns där Marc 5 ska spela är svindyr att hyra...

Lite synd för många som inte har tillräckligt med cash :(
MondayBar
quote:
Originally posted by Vizay
280 spänn, WHAT?!

Varför har mondaybar börjat ta ut så höga förköpspriser all of a sudden, Marco V kostar ju också ruggigt mycket mer än deras tidigare fester gjort.



Hej

Staffan från Monday Bar här. Jag vill gärna kommentera det här med priserna på våra fester. En Monday Bar Sessions-fest ska vara högkvalitativ med ett ofta stort (=dyrt) namn i en bra lokal på ett bra datum. Vi hyr också in mycket extra ljud och ofta en svindyr laser på dessa fester. Allt detta gör att biljetterna kostar lite mer. Vi tar dock inte ut mer än vad vi måste för att det ska gå runt och ge en någorlunda hygglig vinst om det är fullsatt.

När det gäller festen på skärtorsdag är det så att vi har TVÅ stora djs varav den ena, Yoji Biomehanika är en av världens dyraste djs som dessutom flyger business class från Japan med sin manager (vi delar dock den kostnaden med flera andra i Europa). I förköpspriset 280kr, ingår dessutom garderobsavgift på 20 kr, något vi börjat med efter festen med Armin van Buuren i oktober på Göta Källare. Det blir lättast så eftersom alla med förköpsbiljett annars måste betala sin garderobsavgift till kassan (enligt GKs system) vilket orsakar långa köer. Alltså är biljettpriset egentligen 260 kr, dvs 10 kr mer än när vi t ex hade Thrillseekers och Pulser här i höstas.

På valborg var det tänkt att vi skulle vara på Mondo, men den lokalen har ju som bekant slagit igen, vilket gjorde att vi sökt med ljus och lykta efter en annan. Den enda riktigt bra lediga lokal vi kunnat hitta på valborgsmässoafton är källarvåningen på Berns (övervåningen har en konsert bokad sedan länge). Tyvärr tar den inte mer än 400 gäster, samt att den är mycket dyr att hyra, vilket gör att vi inte kan ta mindre än 250 kr för att det ska gå ihop.

Jag kan hålla med att det inte är billigt att gå på dessa fester, men att hyra lokaler i Stockholm på bra adresser och bra datum är förmodligen dyrare än någon annanstans i sverige. Alternativet är inga fester alls, i alla fall för vår del, eftersom vi inte har råd att gå back.

Mvh,
Staffan, Monday Bar
mr_fisken
quote:
Originally posted by MondayBar
Yoji Biomehanika är en av världens dyraste djs som dessutom flyger business class från Japan med sin manager (vi delar dock den kostnaden med flera andra i Europa).


Fan kostar inte det typ 50.000/person?:eyes:
jofawe
quote:
Originally posted by MondayBar
På valborg var det tänkt att vi skulle vara på Mondo, men den lokalen har ju som bekant slagit igen, vilket gjorde att vi sökt med ljus och lykta efter en annan.



Varför inte köpa mondo? :)
ScuL
quote:
Originally posted by mr_fisken
Fan kostar inte det typ 50.000/person?:eyes:


10.000 kan det väl vara
Vizay
tack staffan för svaret, då är jag med på noterna :)
Måste lära mig att prioritera de jag helst vill gå på (tyvärr, vill ju helst gå på alla men men, man kan inte få allt)

mr_fisken
quote:
Originally posted by ScuL
10.000 kan det väl vara

kostar ju typ 60.000-70.000 om man inte har några avtal etc men det lär väl han ha om han reser mycket
ScuL
quote:
Originally posted by mr_fisken
kostar ju typ 60.000-70.000 om man inte har några avtal etc men det lär väl han ha om han reser mycket


Amsterdam - Tokyo är 800 euro i economy class. Business class borde väl inte skilja sig så mycket..
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 
Privacy Statement