|
Oldschool Trance (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| diddi |
@ dominees: der zitten goeiekes tussen zenne :crazy:
Storm - Time to burn
DJ Icon - Voco Me
Lloerdy - Deep Horizon
Fend - Breakdown
Viper - Blue Sunshine
Virtual Zone - Virtual Zone
R.O.O.S. - Instant Moments
:crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
Mooie collectie trouwens :eek: ;) |
|
|
| Push2005 |
Ja, ik apprecieer jullie moeite wel; maar aan die laatste lijstjes heb ik nogal weinig.
Ten eerste ken ik er daar al veel van :p; en ten 2de in mijn openingspost staat da ik géén Airwave sounds enzo zoek; da is oude trance maar geen "oldschool" sound waar ik naar op zoek ben... De tracks die Eagle en bertn en een paar die jasper beschreef zijn dat wel.
Ik zoek niet de meest melodische trance zieje, maar die oude sounds met diepgang...
Maar domi; kzie in uw lijstje Kai Tracid - Your Own Reality (Tracid Mix) staan, als ge die in full length hebt mooge die me altijd eens doorsturen :crazy: |
|
|
| mellow_head |
Salt Tank - Eugina
Accadia - Blind Visions |
|
|
| Real |
| Fire & Ice - Out Of Darkness for teh win. :wtf: |
|
|
| Push2005 |
Das toch allemaal geen oldschool ? :conf: Die ken ik best wel...
Ik zoek achter een specifiekere sound, eugina is bvb veel te melodieus...
Die tracks in mijn openingspost bevatten die sound wel, tzijn zo'n dingen da ik zoek... |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Push2005
Das toch allemaal geen oldschool ?
Systematic Parts - Deja Vu
|
Mja wat is oldschool? Dat is ook geen bestaande term he. Je zegt bijvoorbeeld ook niet zo melodieus, maar veel melodieuzer dan deja vu krijg je trance toch niet? |
|
|
| FredNova |
De term oldschool wordt niet gebruikt in trance.
Je kan het eerder in 3 perioden indelen
... - 1996 : progressive (want zo noemde trance toen) Phi-Phi, Sasha, Digweed
1997 - 2001 : (nu-)trance (Ferry, Oakie, Tiesto)
2002 - ... : heden (overaanbod)
De meeste tracks die ik hier lees komen uit de 5 vette trance jaren van 1997 tot 2001. |
|
|
| Belgian Bonzai |
| quote: | Originally posted by FredNova
... - 1996 : progressive (want zo noemde trance toen) Phi-Phi, Sasha, Digweed
|
U.S.U.R.A. - Open Your Mind (ruwe gok, 1993); meesterwerk (jammer dat het een cover is, enfin de melodie en zelfs sound zijn een beetje veel gepikt van... Simple Minds, Depeche Mode, U2? Kweet het echt niet meer), net geen 131 bpm, heeft voor mij een erg uplifting gevoel. Moesten
Cherrymoon Trax - The House Of House
Jones & Stephenson - The Rebirths
en een hele serie Bonzai trax (in die tijd was Bonzai dé norm) zouden nu onder, jah, eerder kweetniewa, maar geen progressive. Ik weet niet meer precies wanneer Bonzai Trance Progressive werd opgericht (als't in 96 of later was, sta ik wel voor choco), maar ik weet dat ik dat als progressive beschouwde en dat ik Bonzai Records beter vond. Progressive uit die tijd vond ik melodieloos (zal wel aan mij liggen).
Capella - U Got To Know, da was zuiver uplifting imo, zelfs Snap! - Rhythm Is A Dancer (bestaat er eigenlijk een extended version van Rame?), of Felix - Don't You Want Me; dat zijn de bekendsten, zeker.
FredNova heeft het puur over benaming van toen, nu noemt dat gewoon retro, zeker? Ik wou gewoon even verduidelijken dat er dan al serieus uplifting-gevoel was bij een heel aantal tracks, zodat er geen misverstand is, of verwarring met de huidige prog. |
|
|
| Eagle` |
van phi phi gesproken, nog zo nen ouwe classic:
Phi-Phi & Greg D - Jesus Trip (Christianity Mix)
:crazy: :tongue2 :eyespop: |
|
|
| FredNova |
| quote: | Originally posted by Belgian Bonzai
U.S.U.R.A. - Open Your Mind (ruwe gok, 1993); meesterwerk (jammer dat het een cover is, enfin de melodie en zelfs sound zijn een beetje veel gepikt van... Simple Minds, Depeche Mode, U2? Kweet het echt niet meer), net geen 131 bpm, heeft voor mij een erg uplifting gevoel. Moesten
Cherrymoon Trax - The House Of House
Jones & Stephenson - The Rebirths
en een hele serie Bonzai trax (in die tijd was Bonzai dé norm) zouden nu onder, jah, eerder kweetniewa, maar geen progressive. Ik weet niet meer precies wanneer Bonzai Trance Progressive werd opgericht (als't in 96 of later was, sta ik wel voor choco), maar ik weet dat ik dat als progressive beschouwde en dat ik Bonzai Records beter vond. Progressive uit die tijd vond ik melodieloos (zal wel aan mij liggen).
Capella - U Got To Know, da was zuiver uplifting imo, zelfs Snap! - Rhythm Is A Dancer (bestaat er eigenlijk een extended version van Rame?), of Felix - Don't You Want Me; dat zijn de bekendsten, zeker.
FredNova heeft het puur over benaming van toen, nu noemt dat gewoon retro, zeker? Ik wou gewoon even verduidelijken dat er dan al serieus uplifting-gevoel was bij een heel aantal tracks, zodat er geen misverstand is, of verwarring met de huidige prog. |
Bonzai trance prog bestaat sinds 1995 (Quadran)
maar platen van bonzai records van 1992 tot 1996 werden toen rave en zelfs hardcore genoemd...
ach, what's in a name... het verandert ook nog constant
ik haat dat hokjes gedoe sowieso al
noem het gewoon muziek van vroeger |
|
|
| Bl@ckOut |
| quote: | Originally posted by Eagle`
van phi phi gesproken, nog zo nen ouwe classic:
Phi-Phi & Greg D - Jesus Trip (Christianity Mix)
:crazy: :tongue2 :eyespop: |
supertrack idd :crazy: |
|
|
| Tiger777 |
| Kai tracid? Die heeft eind jaren '90 een paar tofkes gemaakt (liquid skies,..) |
|
|
|
|