|
Voetbal; seizoen 2006 - 2007
|
View this Thread in Original format
| Siesta |
Om raoel zn worden maar te kopieren
| quote: | | Het nieuwe seizoen staat weer voor de deur! Dus reden genoeg om een nieuwe topic te openen. |
Ben heel erg benieuwd wat het gaat worden dit seizoen:
Ajax: goede inkopen gedaan en met ten Cate zou er toch een degelijk elftal moeten staan, ik hoop echt dat ajax weer eens wat beter gaat spelen, ook al ben ik geen ajax supporter, verreweg vna dat zelfs, maar in de CL zouden ze eens wat moeten laten zien.
PSV: Laatst oefenpot tegen new castle gezien, da costa vind ik een sterke aankoop, goede verdediger, verder natuurlijk het duo alex/ooier waar bijna niemand doorheen komt. Hoelang gaat Cocu het nog volhouden? Verder denk ik dat PSV weer een prima team heeft staan,maar het moet ooit een keer minder gaan, kan niet missen.
Feyenoord: Sja wat moet je hier nu van verwachten, een topclub kan toch niet altijd en eeuwig blijven teren op dirkje?, die zelfs weggaat als het tegenzit, wat moeten ze dan? Vind niet dat ze erg sterk hebben ingekocht, zie het ook somber in, maar wellicht kan Erwin Koeman een goed team neerzetten.
Hveen: Mijn clubbie, afgelopen seizoen was opzich redelijk, 2 beste spelers kwijt raken en toch Eufa halen. Dit jaar staaan ze voor een zware klus, weer 3 competities spelen, betekent weer ontzettend veel wedstrijden. MAar daar tegen over staat dat we een ontzettende brede selectie hebben, waarin als we wisselen niet meteen heel veel kwaliteit weggeven. Dat is een voordeel tov de andere subtoppers (grunn,twente,vitesse etc). Met Alves hebben we een schitterende nummer 10, die binnen 2 jaar, misschien wel 1 jaar weer voor 10 miljoen verkast. Die gast is echt goed van wat ik heb gezien, ook de scouts van hveeen zijn lyrisch, beste speler ooit bij hveen op abe lenstra na, word hier gezegd.... Verder hebben ze weer goede aankopen gedaan met als kopsterke Spits, Friend. Die gaan de eredivisie verdedigers niet cool vinden ;) . Verder is de verdediging flink aangesterkt met zuiverloon en dingsdag. Hansson is er ook nog duswe hebben een prima verdediging.
Az: wannabe chelsea :stongue: :stongue:
heb er weer zin in! |
|
|
| Little Theseus |
TABA 5 WORDT KAMPIOEN!!!
De Amsterdamse competitie is niet meer veilig :D:D |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by Siesta
Az: wannabe chelsea :stongue: :stongue:
|
Tsja, Timmer weg, Van Galen weg, Landzaat weg, je moet toch wat he..
Benieuwd hoe ze het dit jaar gaan doen.. Inderdaad wel ERG veel nieuwe spelers. |
|
|
| Yarnie |
Wat is er met alle voetbalfans gebeurd ????
Maar even on-topic. Ik denk dat PSV en Ajax dit jaar gaan uitmaken wie er kampioen wordt waarbij ik van de laatstgenoemde gister niet bijster van onder de druk was om het maar even op zijn johan derksens te zeggen.
Ajax heeft natuurlijk goede aankopen gedaan met Jaap Stam (c) als uitschieter. Verder zie je natuurlijk dat de selectie van Ajax veel kwaliteit bevat, maar het moet meer gaan spelen als team. Gister zag je nog echt dat het los zand was, waarbij er (te) veel werd gerekend op de bevliegingen van de goalmachine Klaas-Jan Huntelaar die dit jaar zonder twijfel wel weer topscorer van de eredivisie zal worden
P$V nog niet zien spelen, belangrijk zal denk ik zijn of ooijer nog de overstap naar Engeland gaat maken vlak voor de competitie. Verder natuurlijk een degelijke as met ervaren spelers als Cocu, Simons, Alex, Gomez en Ooijer(?). Voeg daar de goaltjes dief Farfan nog eens aan toe en de jonge talenten Affelay en Assaiti en je hebt een aardig eftal.
Feijenooit zal ook dit seizoen denk ik weer goed starten maar zal het uiteindelijk weer niet gaan redden. Met Dirk Kuijt, Romeo Castelen en Stein Huysegems hebben ze aanvallend veel kwaliteit, het middenveld steekt met Nicky Hofs, Jonathan De Guzman en Lucius ook nog wel redelijk in elkaar en Serginho Greene, Bahia en Ron Vlaar zijn prima verdedigers. Het probleem is echter dat ze geen brede selectie hebben. De nummer 12/13/14 etc zijn simpelweg niet gelijkwaardig aan de rest, en met een lang seizoen voor de boeg zullen DIE spelers het verschil tussen top en subtop gaan betekenen. Een typisch geval van net-niet denk ik.
AZ heeft een leuke ploeg. Ze hebben heel wat ervaren spelers zien weggaan (Timmer, Perez, Landzaat, Sektioui, Huysegems en de gestopte v. Galen) maar hebben daarintegen goed ingekocht (Cziommer, Mendes, Martens, Luirink, Gudjohnsen, Didulica, Sinouh, Molhoek, Dembele, Augustien) voeg daarbij nog eens de talenten de Zeeuw en Schaars, 'routiniers' als Opdam, de Cler, Mathijsen en doelpuntenmachine Arveladze en je hebt op papier een aardig eftal. Toch denk ik dat AZ het weer net niet gaat redden en het in de play-offs WEER laat liggen.
Eerst volgende wedstrijd: Zondag 13 augustus Ajax - P$V de aftrap zal om 18.00 plaatsvinden in de Amsterdam ArenA. |
|
|
| Remy D |
Ik sta natuurlijk weer volledig achter AJAX en ze worden nu ook echt wel weer kampioen!!
En woensdag was wel slecht maar SUPER-HUNTELAAR, wat een held. :tongue2 :crazy: Wel kut dat hij zondag niet mee doet maarja..
En natuurlijk SUPER-STAM! :crazy: :tongue2
http://www.youtube.com/watch?v=a0afFBjwPF4&search=stam |
|
|
| Mindphaser |
Ik zie Ronald Koeman bij PSV echt geen wonderen verrichten.
Hij heeft nog mazzel dat eigenlijk bijna iedereen wel is gebleven (oop Ooijer na?) waardoor hij niet echt een team hoeft op te zetten, die heeft Hiddink al voor hem gemaakt.
Feyenoord is zoals altijd idd een net niet ploeg.
Zelfs het koningskoppel K&K bereikten ze en in Nederland en in Europe weinig tot niks, laat staan zonder?
Misschien dat ze toch op inzet kunnen profiteren van het wellicht matige optreden van Ajax en PSV...
AJAX, mijn clubbie.. veel mensen vinden dat ze goed hebben ingekocht maar eerlijk gezegd vind ik dat nog wel meevallen.
Stelekenburg is geen zekerheidje, voor Heitinga geldt imo hetzelfde.
Het centrum met Stam en Vermaelen bezit over een pure winnaars mentaliteit.. iets dat veel ajax spelers toch wel missen vind ik.
Net als Heitinga is ook Emanuelson heel kwetsbaar in de verdediging.
Maduro komt al een half jaar vermoeid over, kan hij de stap maken?
De buitenspelers passeren nauwelijks hun man waardoor de kwaliteiten van Huntelaar maar matig gebruikt worden.
Niet dat ik denk dat Ajax zo goed is maar gebrek aan beter denk ik toch dat Ajax kampioen wordt. |
|
|
| Zand|Man |
De eerste grote prijs is het nieuwe seizoen is naar ajax gegaan. Ik vond, dat ajax best aardig voetbalde en dat psv er amper aan toe kwam. Laten we hopen, dat beide ploegen maar snel in vorm komen.
Ajax 3-1 PSV
Rosales Cocu
Perez
Sneijder |
|
|
| SnuggLe |
Vergeten jullie allemaal de FOK voetbalmanager niet?????
Die gaat heel rap weer beginnen!
Ik maak er wel even weer een apart topic van! |
|
|
| Dj_Day-V |
Huntelaar:crazy:
Nu al 2 goals en een assist :) |
|
|
| Yarnie |
2 goals en 2 assist trouwens. Inmiddels is de soap rond Dirk Kuijt ook beeindigd!
van voetbalzone.nl
| quote: | | Feyenoord en Liverpool hebben een akkoord bereikt over de transfer van Dirk Kuijt, dit meldt de NOS op haar website. De transfer hing al enige tijd in de lucht, maar vandaag zal Kuijt in Liverpool een medische keuring moeten doorstaan, waarna hij morgen zal worden gepresenteerd. Kuyt zal een contract tekenen voor vier jaar. |
Het is natuurlijk duidelijk dat dit een hele aderlating is voor Fijenooit, naar alle waarschijnlijk zal Nevland gehaald worden van FC Grunn... |
|
|
| Zand|Man |
Trainer Frank Rijkaard heeft Mark van Bommel niet in de selectie opgenomen voor de eerste wedstrijd om de supercup tegen Espanyol vanavond. Net als bij het Nederlands Elftal, lijkt Van Bommel ook bij zijn club Barcelona op een zijweg te komen staan.
Vreemd.. van Bommel deed het toch wel redelijk goed bij barcalona? Of zou er meer aan de hand zijn met Mark? Enig idee? |
|
|
| Mindphaser |
| quote: | Originally posted by Yarnie
2 goals en 2 assist trouwens. Inmiddels is de soap rond Dirk Kuijt ook beeindigd!
van voetbalzone.nl
Het is natuurlijk duidelijk dat dit een hele aderlating is voor Fijenooit, naar alle waarschijnlijk zal Nevland gehaald worden van FC Grunn... |
Het is waarschijnlijk het beste voor Kuyt maar ook voor Feyenoord.
18 miljoen, imo een veel te hoge transfersom maar natuurlijk mooi voor Feyenoord.
Ik ben benieuwd wat ze met al dat geld gaan doen.
Ik geloof dat ze het afgelopen jaar wel 35 spelers hebben laten gaan! |
|
|
|
|