return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Intuition Invites - Club Poema, Utrecht (07-10-2006] (pg. 6)
View this Thread in Original format
Config
quote:
Originally posted by Loraine
Ik denk de nieuwe tech+trance aanwinsten van Cliff Coenraad en Leon Bolier daarvan het beste bewijs zijn ;)


+1 ;) Intuition Sound bestond (een beetje toch).. totdat deze 2 op de proppen kwamen :)
Xilver
quote:
Originally posted by Config
post dan eens een pic ofzo, want ik kan je me niet echt voorstellen.. en als ik al een pic zou gezien hebben, dan ben ik et al weer vergeten
een gratis pint gaat altijd binnen ^^


Seg joenge, kijk op de lineup he :p Degene die tussen elf en twaalf achter de decks staat, da ben ik :p
Config
quote:
Originally posted by Xilver
Seg joenge, kijk op de lineup he :p Degene die tussen elf en twaalf achter de decks staat, da ben ik :p


argh.. sorry, tired :/
TOR
quote:
Originally posted by Vishnu
Straffe taal :)
Op welke manier is hun muziek "levensloos"? Of, hoe verzoen je de term levensloosheid met de term energie die Devilex terecht hanteert?


Door de veelheid aan elementen verlies je als luisteraar de houvast die je nodig hebt om volledig in een track op te gaan. Er is geen groove die de track draagt, er is geen melodie die je aandacht trekt, het is gewoon een veelheid van sounds die wat willekeurig door elkaar lopen. Alan M - Famicon uit het amateur producer forum is een goed voorbeeld van zo'n track. Ik zeg niet dat Sean en John alleen maar slecht materiaal uitbrengen (Lift is een track die eruit springt, Exactely iets minder maar ook een sterke plaat vanwege de melodie), maar doorgaans is het niet meer dan een kluwen van wat snel bijeengeraapte sounds.

Het is tegenwoordig ook een trend om lichte synths te gebruiken, zo lijkt het, synths zonder die rauwe grunt van de allereerste supersaws. Al een geluk dat M.I.K.E. nog die dikke sound bewaart.

Met ruwe eenvoud bereik je in mijn ogen nog steeds het meest, en dat is maar al te goed bewezen op Extreme Reunion.
Vishnu
quote:
Originally posted by TOR
Door de veelheid aan elementen verlies je als luisteraar de houvast die je nodig hebt om volledig in een track op te gaan. Er is geen groove die de track draagt, er is geen melodie die je aandacht trekt, het is gewoon een veelheid van sounds die wat willekeurig door elkaar lopen. Alan M - Famicon uit het amateur producer forum is een goed voorbeeld van zo'n track. Ik zeg niet dat Sean en John alleen maar slecht materiaal uitbrengen (Lift is een track die eruit springt, Exactely iets minder maar ook een sterke plaat vanwege de melodie), maar doorgaans is het niet meer dan een kluwen van wat snel bijeengeraapte sounds.

Het is tegenwoordig ook een trend om lichte synths te gebruiken, zo lijkt het, synths zonder die rauwe grunt van de allereerste supersaws. Al een geluk dat M.I.K.E. nog die dikke sound bewaart.

Met ruwe eenvoud bereik je in mijn ogen nog steeds het meest, en dat is maar al te goed bewezen op Extreme Reunion.

Alright, bedankt voor de verduidelijking van uw standpunt :)
Ik zal het samenvatten als het gebrek aan een duidelijk of uniek verhaal achter de track.
Devilex
Ik kan TOR wel volgen, die ruwe sound uit de jaren 90 voornamelijk is nog zelden te vinden. Maar we moeten voort:)
TOR
quote:
Originally posted by Vishnu
Alright, bedankt voor de verduidelijking van uw standpunt :)
Ik zal het samenvatten als het gebrek aan een duidelijk of uniek verhaal achter de track.


Het hoeft niet per se een volledig verhaal te zijn, gewoon iets herkenbaars en geen vage zooi. :tongue2
Shadowkid
quote:
Originally posted by TOR
Door de veelheid aan elementen verlies je als luisteraar de houvast die je nodig hebt om volledig in een track op te gaan. Er is geen groove die de track draagt, er is geen melodie die je aandacht trekt, het is gewoon een veelheid van sounds die wat willekeurig door elkaar lopen. Alan M - Famicon uit het amateur producer forum is een goed voorbeeld van zo'n track. Ik zeg niet dat Sean en John alleen maar slecht materiaal uitbrengen (Lift is een track die eruit springt, Exactely iets minder maar ook een sterke plaat vanwege de melodie), maar doorgaans is het niet meer dan een kluwen van wat snel bijeengeraapte sounds.

Het is tegenwoordig ook een trend om lichte synths te gebruiken, zo lijkt het, synths zonder die rauwe grunt van de allereerste supersaws. Al een geluk dat M.I.K.E. nog die dikke sound bewaart.

Met ruwe eenvoud bereik je in mijn ogen nog steeds het meest, en dat is maar al te goed bewezen op Extreme Reunion.


Ga ik voor een groot deel mee akkoord. Nix beter dan een track met een aanstekelijke, herkenbare melodie. En op dat gebied zijn er te weinig tracks die er boven uit steken.
Loraine
ZIN !!!!!! :tongue2
Vishnu
Komaan slaapkoppen, ik wil weten wat ik gemist heb.

Devilex
Jon O Bir was de man van de avond schijnt
Push2005
quote:
Originally posted by Devilex
Jon O Bir was de man van de avond schijnt


Dat was ie op Tomorrowland 2005 alleszinds voor mij ook. Goede Dj :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Privacy Statement