|
Scandinavian Music Convention 2007 ..::.. 1-2 Mars (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Aendy |
| Det gjorde ont i själen igår. Judge spelade för typ 30 pers och Schulz för typ 5. Vart var allt riktigt dansfolk, såg bara en bråkdel av alla "stammisar". Vi som var där fick ju backas upp av brat-wannabes med väntat resultat. Smärtsamt värre. Ang. röken så var det för att dölja de tomma ytorna på stora golvet.... |
|
|
| exaile |
Jag blir lite besviken. Visst. Jag vet att Sveriges klubbscen inte är vad vi vill att den ska vara. Och i jämförelse är den inte mycket alls. Om än, jag faktiskt anat mellan varven, såsom det senaste halvåret, att något "större" varit på gång.
Men, trots att "fel" folk ofta tar uppmärksamheten, att vissa fester inte får den respons vi skulle vilja, så får vi inte låta det ta oss känslomässigt.
Visst. I ärlighetens namn, kan jag lungt berätta att känslan ibland kom krypande igår. Men, till vilken nytta egentligen? Trots att detta är något vi alla avhåller på olika nivåer, får vi inte låta oss strypa varandra, genom att "tappa gnistan".
Helt ärligt, gnistan finns. Den genomspirades vid ett par tillfällen igår. Och jag är mer än säker på att det blir en toppenkväll ikväll. För trots allt får vi i Sverige respektera att det var torsdag igår. Namnen var feta igår men kanske inte vad som riktigt känns helt rätt just nu. Det skulle gärna fått överraskas mer och kanske att mixen skulle fått vara mer blandad. Kanske münchen-bryggeriet var lite vatten-över-huvudet.
Vi kan bara göra saker bättre tillsammans. Jag tänker ge mitt yttersta, som vanligt. Det är det som gör att vi når dit vi vill. Vem vet? Kanske redan ikväll! ;)
/Sebbe |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Promotion promotion promotion är A och O ! |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Promotion promotion promotion är A och O ! |
Tajming då??? Prytz var på Grodan igår och både kryssning och Trance Energy kommer upp inom kort... Kunde varit läge att lägga festen med en månads förskjutning typ, fast då hade jag inte haft sportlov och ändå inte kunnat gå... |
|
|
| Laszlo |
| Timingen var nog heller inte den helt bästa. Detta är ju en av de mest packade klubbhelgerna Sverige och Scandinavien sett - inte vilka namn som helst arrangörerna har att slåss mot. Väth i Köpenhamn drog det längsta strået för min del i alla fall. Jules är kanske inte det mest attraktiva namnet för Stockholmare en torsdagkväll - Schultz har vi ju dessutom sett i Sverige ett femtiotal antal gånger känns det som. Inget som får mig att lyfta på ögonbrynen direkt. Kan det vara så att Sverige är mättat på trance? Hursomhelst väldigt tråkigt att det blev som det blev - vi får hoppas att det inte slår för hårt på scenen som äntligen börjat röra på sig. Kanske har vi alla tagit oss vatten över huvudet och trott att Sverige är moget för så pass hög frekvens på antalet fester under en och samma helg. |
|
|
| MondayBar |
| "Sverige mättat på trance"... haha.. du skulle må då va? ;) |
|
|
| Laszlo |
| Varför skulle jag? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by MondayBar
"Sverige mättat på trance"... haha.. du skulle må då va? ;) |
Det tror inte jag heller, dock tror jag att vi börjar bli lite bortskämda... |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Aendy
Det tror inte jag heller, dock tror jag att vi börjar bli lite bortskämda... |
Tycker folk har vart det ett bra tag... tycker jag ser fler och fler som gnäller på div. forum som en annan bortskämd unge!
Det är dock det enda jag gnäller på!
Tycker folk verkar mer lättpåverkade av trender, inte alla såklart men många!
Timingen kanske inte var den bästa nu för SMC... andra säger men det var ju bra promotion på TV och radio... men det når ju tyvärr inte ut till de som går på sånna här fester! SMC har haft bra mycket mer folk förr när det legat på måndag-tisdag... tisdag-onsdag.
Inte för att smöra för Barbie & Ken (Monday Bar) men de gör ju nåt jävla rätt iaf som drar fullt hus 9 av 10 gånger... :D
All respekt till folket bakom SMC! Synd det inte gått bättre i år... men ikväll är det fredag och massa house! Lär ju iaf tömma stureplan på house-brats! |
|
|
| Olov |
Ja det visar ju att det inte räcker med vad som på papper ser ut som en killer line-up. Måste ha lite känsla för en massa annat också. Tycker man borde ha haft mod att skjuta upp festen då man insåg att man skulle konkurera med en massa andra klubbevents... men det är ju lätt att va efterklok.
Men Extrawelt missar man ju bara inte (lär väl bli inför 5 pers igen som igår också...) |
|
|
| mr_fisken |
dom har ju sån jävla dålig framförhållning så det finns inte ord.. att köra lite reklamsnuttar på mtv för 14åringar räcker ju knappast. Att ge ut spelschemat 2dagar innan är ju också ett skämt sen att man inte kan köpa i dörren lär vara en viktig orsak till lite besökare. Ofta kan man ju känna sig tveksam och bestämma sig sent för att gå eller vilka som ska med på festen, då vill man ju ha alternativet att köpa i dörren även om det kostar en 50lapp extra.
Sen som alla andra sagt är ju konkuransen denna vecka hyffsat hård. |
|
|
|
|