return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Scandinavian Music Convention 2007 ..::.. 1-2 Mars (pg. 6)
View this Thread in Original format
exaile
Att de inte körde eftersläpp var helt klart en fet miss från deras sida. Det funkar ju fan knappt på ställen utomlands och de ställen det funkar på säljer kontinuerligt ut allt på förköp.

Nåja. Angående gårdagen. Den var inte på något sätt storartad. Extrawelt körde tidvis inför den största publiken 'the gallery' hade under hela smc. Fantastiskt set! Utan tvekan smc:s höjdpunkt. Responsen då? hmm.. Inte alls något att säga hurra för egentligen. Dock den bästa på hela helgen tillsammans med den sista acten (Junior jack & Kid creme). Atmosfäriskt vann dock Extrawelt med hästlängder.

Så, Sverige. Du gamla du fria? Åldern gav dig ingen erfarenhet eller? Och fri? På vilket sätt då? Alkohol? Folk häller i sig mängder, och när det inte riktigt släpper loss för dem på dansgolvet så skyller de på för lite alkohol och köper mer, i hopp om bättre tider.

Och det som vanligt, i samma anda som pack som tycker det är coolt med techno, förvandlar alkoholen även många andra till samma liga. Sveriges klubbscen är verkligen tidvis (observera; tidvis) helt unik i sitt slag. Otrevliga vibbar, köttmarknad, låg klass samt en väldigt orespekterande och elak andra. Något man sällan stöter på utanför Sveriges gränser.

Sedan stör jag mig privat på att man åker till en schysst fest i mjukisbyxor.

Men, så här kan det se ut. Och vi är de enda som kan göra det bättre. Jag står för mina värderingar och kommer ge allt oavsett när det kommer till dansgolvet (förutsatt bra musik då). Det är så. Ingen annan kommer att starta ditt humör, din fest. Det är du själv skyldig till och, snälla, förlita dig inte på alkoholen för den är tyvärr din värsta fiende ;)

Trevlig helg!
/Seb
Laszlo
Kloka ord.
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Laszlo
Kloka ord.

+1 !!!

Därför jag alltid har kul på fester! Blir inte bättre än man gör det själv!
Snowave
Smc. Jag anser dock att smc gjorde inte tillräcklig bra reklam innan för att folk skulle ens fått chans kunna kommar från andra delar utav landet ellerm hunnit planera at kunna komma. HAde börjat i december med reklam kampanjen så hade det varit så tomt tror jag iaf. För reklamen nådde väl sthlm enbart och lite malmö, vad jag har fått höra. La fleur var helt underbar med hennes kollega som nu mer går under namnet housewifes. Jag tyckte dock att det var kul att små snacka med schulz, parham, özgur & co. Mest förvånad blev över killen som skrek u suck till judge jules. Det var inte inte markus eller judge fel att det var så lite folk på dansgolvet. som tidigare nämdes i forumet var att trance är inte en säljande marknad i sverige än. Endast få gånger som stora namn nämns innan med bra tidsintervall som förvarning så går det hem. Jag själv tyckte att judge & markus spelade nog bra ändå. Bara publiken fanns inte där bara. sthlm är et techno/electro, house stad. Däremot så finns trance support utspritt över hela landet här & där tror jag iaf. Åtminstonen den bild jag har fått av trance inom sverige. Och trance är på väg att utvecklars et steg längre så jag tycker så mycket av det som nämns att det är trance låter inte som trance gjorde 2002 till exempel. Och det är den biten jag nyfiken att se hur den utvecklas i framtiden och hur. För det kommer nog påverkar arrangörer som smc osv.

Dock måste smc gått i back på grund att reklam kampanjen inte tillräckligt lång och täckte tillräckligt långt ut i landet. Vet ej hur kväll 2 gick. Är någon annan som vet?

Over and out.
hustler
Har inte läst hela tråden men jag har förstått att SMC inte blev ett lika välbesökt event som man hade hoppats på.

Är det inte så att DeeJay Promo har varit riktigt dåliga med att göra reklam för SMC mer eller mindre så länge de har hållit på?
Har i alla fall fått det intrycket.
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Snowave
Mest förvånad blev över killen som skrek u suck till judge jules.

Fan va pinsamt! Vad var det för en snubbe?
Gate 42
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

förlåt, jag var lite överförfriskad... :(

eller så var det inte jag, eftersom jag inte var där någon av dagarna... ;)
Snowave
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Vet inte men det var en full snubbe. Det var tur att parham
var där. han lugnade ner judge. Som var inte långt ifrån att
vilja smocka till snubben. Jag sa till jules efteråt att han ej skulle bry sig för att han är en bra dj. Och då tackade han och fick bort den sura minen iaf.
Gate 42
quote:
Originally posted by Snowave
Jag sa till jules efteråt att han skulle bry sig för att han är en bra dj.

:stongue: stenhårt ;)
Snowave
quote:
Originally posted by Gate 42

Tack för att du upplyste mig om det. Är editerat. :clown:

exaile
quote:
Originally posted by Gate 42

Jag skulle t o m kunna hjälpa till. Trots att jag är baserad på fred och kärlek.
Det finns som sagt undantag till allt.

Nä, men helt ärligt. Det om något är förkastligt. Judge som annars spelar på events där hans prestation verkligen uppskattas, lär nog inte i första hand, med glädje, välja Sverige som första hand. Tyckte det kändes illa med responsen över lag men att dj:erna t o m får skälsord är ju fan makabert.

Nåja.

Skönt att det är lite mer peace här inne iallafall!
/Sebbe
Snowave
quote:
Originally posted by exaile
Jag skulle t o m kunna hjälpa till. Trots att jag är baserad på fred och kärlek.
Det finns som sagt undantag till allt.

Nä, men helt ärligt. Det om något är förkastligt. Judge som annars spelar på events där hans prestation verkligen uppskattas, lär nog inte i första hand, med glädje, välja Sverige som första hand. Tyckte det kändes illa med responsen över lag men att dj:erna t o m får skälsord är ju fan makabert.

Nåja.

Skönt att det är lite mer peace här inne iallafall!
/Sebbe

Jo precis. Men det som jag blev mest ledsen över är att det är ju inte dj:s fel om folk inte är på golvet. Iaf när de kommer till schulz & Jules. För de tabbade inte direkt eller är helt okända. Saken var att arrangemanget var asdåligt planerat. Jag hoppas att en dag kommer dessa 2 tillbakla och visar hur fel vissa hade om dem. Och röjer till det på golvet.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Privacy Statement