|
Voetbal: Seizoen 2007 - 2008
|
View this Thread in Original format
| Ouwe Dwaas |
Sluit die andere topic maar :D
Nieuw seizoen, nieuwe thread.
even vandaag het nieuws:
- Van Hanegem nieuwe trainer bij FC Utrecht
- Ryan Babel voor 5 seizoenen getekend bij Liverpool, verkocht voor een slordige 17 miljoen. |
|
|
| Muppy |
Perez naar PSV
Feyenoord goed ingekocht met Makaay, Hofland, Gio etc..
:whip: |
|
|
| Ouwe Dwaas |
Laatste voetbalnieuws:
Valencia zoekt opnieuw toenadering tot Sneijder
AMSTERDAM - De Spaanse topclub Valencia heeft een transfer van Wesley Sneijder nog altijd niet uit het hoofd gezet. Vertegenwoordigers van de club willen volgende week opnieuw met Ajax in gesprek.
Ook enkele weken geleden meldde de club zich al voor de middenvelder, maar toen schoof Ajax het bod van Valencia terzijde. Valencia zou nu een hoger bedrag voor de international in gedachten hebben.
Hoger niveau
Sneijder heeft de laatste weken meermaals laten weten dat hij graag op een hoger niveau wil spelen. Tijdens de oefentrip van het Nederlands elftal toonde hij zich teleurgesteld over de afgeketste overgang naar Valencia.
Suárez wil desnoods via rechter naar Ajax
Uitgegeven: 14 juli 2007 12:54
De Uruguayaan is bij Ajax de beoogde opvolger voor Ryan Babel, die eerder deze week een vijfjarig contract tekende bij Liverpool. FC Groningen wil de talentvolle voetballer, die nog een contract heeft tot 2009, niet laten gaan.
Suárez ziet de overgang daarentegen wel zitten. Tegenover De Telegraaf bevestigt zijn advocaat Jan Kabalt dat de spits de KNVB gaat verzoeken zijn contract in de Euroborg te laten ontbinden.
Voor Suárez, die voor vijf jaar bij Ajax zou kunnen tekenen, zou de overgang zowel financieel als sportief een grote verbetering betekenen. |
|
|
| MennoB |
| Ik hoop alleen dat PSV geen moeilijkheden gaat krijgen in de verdediging zonder Alex. De wedstrijden die Alex vorig jaar niet meespeelde waren echt bar slecht. Ik denk dat PSV het aanvallend dik in orde heeft, maar dat de verdediging toch de zwakste plek is. Achja, ook dit (voetbal)jaar maar weer feest vieren op het stadhuisplein! :cool: |
|
|
| Fkwebeman |
| quote: | Originally posted by Ouwe Dwaas
Laatste voetbalnieuws:
Suárez wil desnoods via rechter naar Ajax
Uitgegeven: 14 juli 2007 12:54
De Uruguayaan is bij Ajax de beoogde opvolger voor Ryan Babel, die eerder deze week een vijfjarig contract tekende bij Liverpool. FC Groningen wil de talentvolle voetballer, die nog een contract heeft tot 2009, niet laten gaan.
Suárez ziet de overgang daarentegen wel zitten. Tegenover De Telegraaf bevestigt zijn advocaat Jan Kabalt dat de spits de KNVB gaat verzoeken zijn contract in de Euroborg te laten ontbinden.
Voor Suárez, die voor vijf jaar bij Ajax zou kunnen tekenen, zou de overgang zowel financieel als sportief een grote verbetering betekenen. |
Zit er dik in dat die arbitragezaak gewonnen zal worden door Groningen. Hij heeft nog slechts 1 seizoen van het contract uitgediend en als je hierin toestemt, is het voor de kleine clubs helemaal onmogelijk om nog spelers wat langer te behouden. Naaistreek vind ik dit. |
|
|
| AirPole |
| quote: | Originally posted by Fkwebeman
Zit er dik in dat die arbitragezaak gewonnen zal worden door Groningen. Hij heeft nog slechts 1 seizoen van het contract uitgediend en als je hierin toestemt, is het voor de kleine clubs helemaal onmogelijk om nog spelers wat langer te behouden. Naaistreek vind ik dit. |
Ja, daar heb je gelijk in, maar wat voor nut heeft het om en speler te houden die niet langer gemotiveerd is??
:( |
|
|
| Asperge |
| Ach als hij maar naar Ajax komt dan vind ik het prima. Ik heb wel vertrouwen in die jongen:D |
|
|
| Ouwe Dwaas |
even nieuws uit het buitenland:
| quote: |
Britse politie doet invallen bij voetbalclubs
AMSTERDAM - Afgelopen zomer stond de voetbalwereld op zijn kop door het corruptieschandaal in Italië. Deze zomer lijkt Engeland aan de beurt. De Britse politie voerde maandagochtend vroeg drie huiszoekingen uit bij voetbalclubs in Londen, meldt de BBC.
De politie deed geen uitspraken over welke clubs het doelwit waren en in welke divisie zij uitkomen. Naast de invallen bij de clubs zelf heeft de politie ook huiszoekingen verricht in twee woningen.
Volgens de politie hebben de huiszoekingen niets te maken met een al lopend onderzoek naar de gang van zaken in de Britse Premiership. |
En binnenlandse sportnieuws:
| quote: |
Hoofdsponsor FC Utrecht wil club kopen
AMSTERDAM - De hoofdsponsor van FC Utrecht, Phanos, wil de club uit de Domstad aanschaffen, meldt de NOS. De sponsor wil de club overnemen voor het symbolische bedrag van één euro.
Phanos wil dan wel dat de twintig hectare grond die naast het stadion ligt ontwikkelt mag worden in een recreatieve en zakelijke trekpleister.
De vastgoedontwikkelaar uit Nieuwegein heeft plannen om de begroting van de club te verdubbelen en het stadion uit te breiden naar 50.000 zitplaatsen. Het Utrechtse college van Burgemeester en Wethouders vergadert dinsdag over het voornemen. |
|
|
|
| Fkwebeman |
| quote: | Originally posted by AirPole
Ja, daar heb je gelijk in, maar wat voor nut heeft het om en speler te houden die niet langer gemotiveerd is??
:( |
Het gaat me er meer om dat een speler op deze wijze na een jaar al weer wil vertrekken. Een "grotere" club klopt aan, de eigenaar wil niet onderhandelen, grote club meldt het toch aan de zaakwaarnemer en ineens is er dan die arbitragezaak. Lekker makkelijk. Indien Ajax/Suarez (aangezien Suarez de advocaat van Ajax heeft gekregen) deze zaak winnen, zou Groningen ook kunnen aankloppen bij alle Jupilerclubs en lagere Eredivisie clubs om eenvoudig spelers te halen.
Arbitragezaakje en vervolgens wijzen op het Suarez Arrest. klaar. |
|
|
| Muppy |
KUT
Davids scheenbeen gebroken:whip: |
|
|
| AirPole |
| quote: | Originally posted by Fkwebeman
Het gaat me er meer om dat een speler op deze wijze na een jaar al weer wil vertrekken. Een "grotere" club klopt aan, de eigenaar wil niet onderhandelen, grote club meldt het toch aan de zaakwaarnemer en ineens is er dan die arbitragezaak. Lekker makkelijk. Indien Ajax/Suarez (aangezien Suarez de advocaat van Ajax heeft gekregen) deze zaak winnen, zou Groningen ook kunnen aankloppen bij alle Jupilerclubs en lagere Eredivisie clubs om eenvoudig spelers te halen.
Arbitragezaakje en vervolgens wijzen op het Suarez Arrest. klaar. |
Ow, daar ben ik het overigens helemaal mee eens hoor. De arbitragecommissie moet inderdaad een soort juridisch voorbeeld gaan stellen nu. Wanneer was de uitspraak? Ik ga vannacht op vakantie namelijk :D |
|
|
| Little Theseus |
overig nieuws:
Taba 5 (mijn studententeam in Amsterdam) contracteert nieuwe speler:
 |
|
|
|
|