return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Sports Discussion

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 
Official NHL 2009-2010 Season Thread. (pg. 8)
View this Thread in Original format
bamski
quote:
Originally posted by Schadenfreude
i think selanne has a broken jaw...confirm or deny?


confirm, uncertain when he'll return. i think someone mentioned 2-6 weeks so i guess that would make it 50/50. so hoping he gets to play, it's one of the main reasons he didn't quit after the cup. more worried about timonens possibly fractured leg, his absence would affect us a whole lot more.

do you know why tuomo ruutu is injured? :p
Ian
TEAM GB

oh wait, we lost to guam, haiti and cuba in qualifying :stongue:
Schadenfreude
punching darcy tucker is always worth it:p

are you serious ian? :p
bamski
quote:
Originally posted by Schadenfreude
nevermind he has a fractured hand, not good news.


teemu? hand? wtf
bamski
quote:
Originally posted by Schadenfreude
punching darcy tucker is always worth it:p


exactly! :)
Schadenfreude
the hand was in december i googled the wrong injury, it is sometimes hard for me to keep up with the teams in the west i have no ionterest in at all like the ducks:p
bamski
yeah but getzlaf is still the man. that sexton(?) guy who got called in/up when teemu was injured seems to score every night :eek:
Schadenfreude
i like getzlaf as well..i don't know how anaheim went from great to god awful. I think Giguere getting pwned by injuries and coming back slower probably is the culprit.
Ian
quote:
Originally posted by Schadenfreude
punching darcy tucker is always worth it:p

are you serious ian? :p


nah, i think it was Yemen, Ghana and Fiji.
Schadenfreude
http://en.wikipedia.org/wiki/IIHF_World_Ranking

25th in the world, not bad:p

Schadenfreude
can you speak swedish bamski?

quote:
"Jag spelar gratis i AIK” – Laraque: ”Det enda laget jag bryr mig om” Georges Laraque generösa erbjudande till skuldtyngda AIK: NHL-stjärnan är beredd att spela gratis. – De kan få mig för ingenting. Jag tänker inte på pengar nu, säger han till Sportbladet. Att hockeyallsvenska AIK är ute efter Georges Laraque är ingen hemlighet. Redan dagen efter att forwarden sparkades från Montreal bekräftade AIK:s sportchef Anders Gozzi att man tagit kontakt. Och förhoppningen är att Laraque, som spelade i AIK under NHL-lockouten 2004-05, ska återvända. Klubbens ekonomiska situation har dock framställts som ett problem – något som Laraque, sent i går kväll, avfärdade: – Jag skulle spela där gratis. Jag bryr mig inte om pengar just nu, säger han. – Jag skulle komma över om de bara betalade resor, mat och andra omkostnader. Ingen lön. ”Mitt bidrag” Anledningen till 33-åringens generositet: Enligt honom själv en önskan att AIK ska nå högsta serien. – Det är där de hör hemma. Det skulle bli mitt bidrag, säger Laraque. – AIK kanske har ekonomiska problem nu, men går de bara upp kommer allt att lösa sig. Du har tidigare nämnt att också Leksand har visat intresse. Hur pass sugen är du på spel där? – Ska jag vara ärlig är AIK det enda laget jag bryr mig om i Sverige. Min kusin (Jean-Luc Grand-Pierre i Leksand) vill så klart att jag ska komma till honom, men mitt hjärta är hos AIK och Black Army, säger Laraque och utesluter även spel i andra ligor i Europa: – Jag ska till Sverige. Upp till Montreal Företrädare för AIK gick i går kväll inte att nås för en kommentar. Vad som återstår att se är om Montreal, som fortfarande äger rättigheterna till spelaren, är villiga att släppa kanadensaren.
Schadenfreude
dion phaneuf is now a leaf:eek:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 
Privacy Statement