|
Vart har ni fått era nicknames från? :) (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| mindshooter |
| jag tycker vegvisaren är ett klockrent namn med tanke på de stora diskussionerna om stavning som infunnit sig den senaste veckan..hehe |
|
|
| vegvisaren |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
bättre än signpost iaf :p
allvarligt talat så tror jag det e svårt att hitta någe bättre? pathfinder e väl mer upptäckare eller? |
Upptäckare fritt översatt till engelska är ´discoverer´.
Om man översätter ´pathfinder´ lite grovt får jag det till väghittaren el stighittaren. Har inte riktigt samma klang va...:) |
|
|
| vegvisaren |
| quote: | Originally posted by mindshooter
jag tycker vegvisaren är ett klockrent namn med tanke på de stora diskussionerna om stavning som infunnit sig den senaste veckan..hehe |
Tack för det, mindshooter! Trevligt att höra:) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Det har ju kommit en hel del nya SWETAs sen denna tråden var aktiv så för att folk ska kunna posta mer än i klotterplanket och vad lyssnar jag på nu tråden så lyfter jag upp denna :D
Så här skrev jag den 30e november 2002...
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag har bara dålig fantasi på namn... När jag signa upp mig så hade jag inte en aning så jag tänkte jag ville ha med trance typ... Och ibland kallar polarna mig för Steve som man säger det på Svenska en del har väl sagt då tex. Steve med Llojden... ibland Stevie (engelska)
Men men.... trance fick bli till tranz för det skulle få plats... max 15 bokstäver...
4ever för att jag alltid kommer ha trance nära mitt hjärta
I efterhand har jag ju kommit på en massa andra nicks men av fåfänga har jag inte velat skaffa en ny profil efter som jag då börjar om på noll med antal poster :gsmile:
Har du läst ända hit så kan jag säga grattis som orkade |
|
|
|
| zoric |
| Ok då, Historien om Zoric: Använder väl namnet Zoric för att det är mitt efternamn och att jag har haft 3-4 olika nick på andra forum. Kallas Zoric av vissa här hemma, Men det är främst de jag känner riktigt bra. |
|
|
| Cloudburst |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
| quote: | Originally posted by Dj Memento
Mitt minne är så kasst :D |
Jag tror du fått det från filmen med samma namn.... han hade ju "hyffsat" dåligt minne han med :D |
Haha, Steve du tror inte det var det han syfta på? :p Tss, du var lite trög 02? :toothless
Själv fick jag mitt från näst sista kapitlet i J.R.R. Tolkien - The Hobbit. Det hette nånting med "cloud burst" i och det lät fräckt tyckte jag. :p
Innan har jag hetat:
CryoN
adobe (en snubbe i ett rollspel som bröderna spelade, inte företaget :p) |
|
|
| CJ InterCity |
| Jag var helt galen i tåg när jag var liten, hade bl.a min egen modelltåg bana hemma :toothless i första ring blev jag kallad intercity-peter och ja... resten är historia :p |
|
|
| Gate 42 |
| Jag köpte mitt av en kille på Ebay :D |
|
|
| Try |
| Try är de tre första bokstäverna i mitt namn, en gammal gymnasiepolare orkade inte skriva alla bokstäver i mitt långa namn så han började förkorta det med Try, sen tog det ett tag innan jag insåg att jag kunde ta och använda det som nick =) |
|
|
| lacksesepsotygh |
| quote: | Originally posted by Kaveh
Mitt förnamn =) |
samma här |
|
|
| jofawe |
jofawe är ett resultat av en frustrerad kväll 1996 ...
satt och kom inte på något att heta på IRC kanalerna jag var på då.
Så .. jag drog händerna i tangentbordet och fick nått i stil med hasgjokasfawewqr .. typ.
så jag tyckte att jofawe såg ballt ut.
tyvärr har man ju problem med att uttala det .. men det gör inte mig något, eftersom det är ett påhittat ord så kan man uttala det hursom:
joffffaweee, jofaaajv, jofeeeejv osv..
Det har till och med gått så långt att mina vänner kallar mig joffsi.. erhm .. :nervous:
Sökte förövrigt patent på namnet februari 2000... utan att lyckas. |
|
|
|
|