return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 
"Wishlist" als je een feest zou geven... (pg. 2)
View this Thread in Original format
Disney
quote:
Originally posted by -=Freezel=-
Hal 1:

20:00 - 23:00 DJ Cross vs DJ Emjay
23:00 - 02:00 DJ Tiesto
02:00 - 05:00 Marco V
05:00 - 08:00 Dave Clarke

Had het niet beter kunnen verzinnen!!! Perfecte volgorde ook. Wel lang zo 12 uurtjes, maar met dave als afsluiter houden we het vol :D
Eye-Riz
Ik zou sets doen van 2 hooguit 2,5 uur (namelijk wel leuk voor de dj, maar voor je publiek niet, dat wil ook wel eens iets anders!)

verder zou ik de dj NIET in het midden doen. Alleen al omdat ik er zelf niet aan zou moeten denken. Mensen die naar je kont gaan staren enzo... Sowieso maak je de dj dan nog meer boven het publiek verheven dan nu al het geval is... alsof iedereen naar hem/haar MOET kijken!!!

Ik ben voor een niet al te groot feest. Met een niet al te hoog podium (want DAT is wel hoe je de dj één maakt met het publiek!).

Ik zou bekende dj's alleen maar laten draaien onder pseudoniemen. Zodat geen enkele bezoeker gaat lopen kwijlen, en zodat geen enkele bezoeker vooroordelen heeft (want ook daar zijn er nogal wat van).

Verder zou ik een chill met grote kussens en banken willen (dat mis ik nogal op Nexus).

Ik zou voor een iets kalmere sound gaan dan bv afgelopen Nexus, maar wel met diverse stijlen doorlopend in opbouw. één zaal maar, want zo hou je de gezelligheid (anders gaan mensen 'zoeken' naar de gezelligheid, niet begrijpend dat ze die zelf moeten maken)

En elke mongool die loopt te zeiken 'kan de muziek niet wat harder, kun je geen techno/acid/whatever draaien, dit is zo soft' die raak ik aan met mijn toverstafje zodat die verdwijnt en aan de andere kant van de aarde weer tevoorschijn komt.

al met al zit ik met Nexus toch nog aardig in de buurt van wat mijn droomfeest is :)
Chicane
quote:
Originally posted by Eye-Riz verder zou ik de dj NIET in het midden doen. Alleen al omdat ik er zelf niet aan zou moeten denken. Mensen die naar je kont gaan staren enzo... Sowieso maak je de dj dan nog meer boven het publiek verheven dan nu al het geval is... alsof iedereen naar hem/haar MOET kijken!!!

Reden dat ik de DJ in het midden wil is niet om hem meer te verafgoden of wat dan ook, maar stel je voor een ideale situatie waarin het publiek weet wat de dj kan en vooroordelen over kaas enzo niet bestaan: De dj moet gewoon contact hebben met het publiek. Dat vond ik Tiesto zo goed doen tijdens Innercity, lekker meespringen, rondjes draaien, kunstjes doen.. het publiek op zijn handen krijgen. Daarom wil ik de DJ in het midden, dat hij deel uitmaakt van de dansvloer en kan genieten van zijn eigen set. Als DJ zijnde weet je ook je eigen kwaliteiten en minpunten, dus hoef je ook niet zenuwachtig te zijn als je daar dan in het midden staat. Het is een ideaal publiek wat niet naar je staat te gapen, maar flink erop los feest zoals een echte houseparty moet zijn, flink los gaan!
Eye-Riz
quote:
. Dat vond ik Tiesto zo goed doen tijdens Innercity, lekker meespringen, rondjes draaien, kunstjes doen.. het publiek op zijn handen krijgen

Dus een DJ is bij jou een entertainer? Ik dacht dat een DJ voor de muziek zorgde, niets meer en niets minder. Dus degene die harder springt, meer kunstjes kan en liever lacht is een betere DJ dan degene die net zo goed kan draaien maar helaas een houten Klaas is?

Verder: als je uit je dak wil gaan op je eigen muziek, dan maakt het niet uit of die booth in het midden staat of niet... op een groot feest doe ik gewoon 2 stappen naar achteren, op een klein feest (of zonder podium) kom ik gewoon achter de booth vandaan om op de dansvloer te gaan staan!!!

En JIJ kunt wel willen dat de mensen de dj niet verafgoden, maar je hebt geen controle over de minds van je publiek. Er zijn er altijd wel wat die dat doen, of die ozo blij zijn dat ze de DJ kennen. Neem dat maar van mij aan ;)
Chicane
Een DJ is inderdaad een entertainer ja, hij wordt ingehuurd (en dik betaald) om mensen een mooie avond te geven. Daar heeft iedere DJ wel weer een manier voor, de een zet een brute set neer, de ander speelt met het publiek. Persoonlijk heb ik het niet zo op horkjes die een beetje achter de draaitafels staan, stokstijf en in gedachte hebben YES IK BEN DE MASTER EN IK KRIJG HIERVOOR DIK BETAALD DANKZIJ JULLIE. Een goede DJ draait niet alleen lekkere muziek, maar laat ook zien dat hij de input van het publiek waardeerd en zich erop aanpast. Als het publiek zijn muziek ruk vind moettie daar rekening mee houden, en niet als een sukkel door blijven draaien. Dit is gewoon mijn visie.. en als jij dat anders vind zijn we even goede vrienden gewoon lieve Rizzie :D Maar interactiviteit en tracklist gaan bij mij boven de naam die hij/zij heeft.
Verder dat het publiek de DJ verafgod is niet ter sprake in deze thread, want dit is een ideale situatie, remember? :D Ik walg er zelf ook van, helaas betrap ik me zelf er ook op om toch wanneer er een grote naam draait toch even proberen naar voren te komen om te kijken wie hij nu echt is. Dit heeft niet met het verafgoden te maken, maar meer interesse in de persoon achter de naam. Dan wil ik zien met eigen ogen hoe hij alles brengt. Ter verbreeding van mijn totaalbeeld van de DJ zeg maar. Ik vind het mooi om te zien allemaal, het blijft bij mij niet alleen bij het horen, maar zien en voelen is net zo belangrijk...

Oke, flame me maar...
Eye-Riz
hoe kom jij erop dat ik flame? Mag een discussie niet dan? Mag ik niet ergens een vraagteken of kanttekening bijzetten? Als dat zo is, moet je het me even zeggen...

ik vind dat je er aan voorbijgaat dat sommige dj's nou eenmaal zo geconcentreerd zijn dat ze niet dansen of schattig lachen. dat jij een andere mening hebt over het begrip dj is prima, maar zie dan ook wel het waarom een dj niet beweegt...

[edit] ik irriteer me mateloos aan mensen die elke keer na een set zeggen 'je staat zo leuk te dansen' of 'cool hoor, een vrouw achter de decks' of die echt meteen na een set als eerste bij je willen zijn van 'ik ken de dj'. BAH BAH EN NOG EENS BAH. Want WAAR gaat het nou eigenlijk allemaal om? Wat mij betreft in eerste instantie om muziek, niet om vertier. Daarom zul je mij ook niet bij TE of Senstation zien. Omdat het daar bijna alleen nog maar om vertier gaat. Zonder spektakel geen feest lijkt wel. Jammer... ik ga voor feesten met publiek wat het om de avond, de muziek, te doen is, en niet om welke dj er draait, en wat voor spetterende lichtshows er wel niet zijn[/edit]
kolkiewolkie
quote:
Originally posted by Eye-Riz

[edit] ik irriteer me mateloos aan mensen die elke keer na een set zeggen 'je staat zo leuk te dansen' of 'cool hoor, een vrouw achter de decks' of die echt meteen na een set als eerste bij je willen zijn van 'ik ken de dj'. BAH BAH EN NOG EENS BAH. Want WAAR gaat het nou eigenlijk allemaal om? Wat mij betreft in eerste instantie om muziek, niet om vertier. Daarom zul je mij ook niet bij TE of Senstation zien. Omdat het daar bijna alleen nog maar om vertier gaat. Zonder spektakel geen feest lijkt wel. Jammer... ik ga voor feesten met publiek wat het om de avond, de muziek, te doen is, en niet om welke dj er draait, en wat voor spetterende lichtshows er wel niet zijn[/edit]

kunnen sommige mensen toch nix aan doen dat ze een stijve tokus krijgen van een stel moddervette lasers?? :) ... oja, de volgende nexus zal ik je NIET aanspreken dan :p , want dan 'ken' ik jou en dan ben ik niet meer cool :p

ikzelf... tsja... euhm..

/denkt eens even na

meestal heb ik hier een hele mooie visie over en zo, maar vanavond verveel ik me wel ZO, dat ik ff zonder inspiratie zit :(
Switch
ik vind lasers zeker wel wat bij de sfeer toevoegen. tuurlijk heeft de muziek prioriteit, maar alles eromheen maakt het wel wat gelikter. als je ergens staat te springen, en je ziet dan de lichten daarop reageren, dat voegt zeker wel wat toe.

He kolkie ga jij toevallig 1 feb ook naar Zwolle? Sander Kleinenberg moet dan draaien. Snuggle, basd, Snugs vriendin en ik gaan dan ook, net als vele anderen :)
Chicane
Riz, ik bedoelde niet dat jij me flamde ofzo, maar een afwijkende mening wordt hier regelmatig afgedankt met een portie vlammetjes (en dan niet van die gekruide gehakt bladerdeeg garnituur).

Jij vind lasers enzo niet cool, maar vind je dan ook niet dat ze wel iets magisch hebben dat ze tijdens een break (bv Capetown - Pitstop, Plastic Boy - Silverbath) toch wel de nodige kippevel opwekken bij velen? Dat in combinatie met een beetje nevel enzo... brrr, geeft mij toch kippevel boven op het kippevel van de break.
kolkiewolkie
quote:
Originally posted by Switch

He kolkie ga jij toevallig 1 feb ook naar Zwolle? Sander Kleinenberg moet dan draaien. Snuggle, basd, Snugs vriendin en ik gaan dan ook, net als vele anderen :)

die kans bestaat ja :) (signature doet mijn leven er momenteel hopelozer uitzien dan dat ie is, hoewel de zaterdagavond helemaal solo doorbrengen GEEN fun is :( )

Eye-Riz
quote:
Originally posted by kolkiewolkie
kunnen sommige mensen toch nix aan doen dat ze een stijve tokus krijgen van een stel moddervette lasers?? :) ... oja, de volgende nexus zal ik je NIET aanspreken dan :p , want dan 'ken' ik jou en dan ben ik niet meer cool :p

jammer dat je denkt dat ik het over jou heb Kolkie :)
Ik denk dat het wel aan me te zien is hoe ik iets tegen iemand bedoel... ik ben zo'n iemand die niets kan verbergen helaas...

Mij hoor je niet zeggen dat spektakel niet mag, of dat het slecht of dom is of wat dan ook. TUURLIJK is het vet om stijl achterover te slaan van lasers (aangezien ik geen stijve tokus kan hebben ;))
Maar het moet niet het belangrijkste van een avond zijn. VIND ik. Jammer dat daar overheen gelezen wordt!!! Ik vind het gewoon jammer dat een naam van een dj en spektakel blijkbaar meer voor mensen doet dan gewoon een goed feest. DAT is wat ik bedoel. Ik zeg niet dat dat allemaal niet mag, maar ik zeg alleen maar dat veel mensen niet meer komen als die randvoorwaarden er opeens niet meer zijn.
Waarmee ik dus impliceer dat als je een dj popijopi laat doen (terwijl ie het liefste stil staat tijdens zn set) je dat alleen doet om mensen te vermaken, ipv dat mensen zich ZELF vermaken, zoals ze dat doen op feesten ZONDER al die randvoorwaarden. Want reken maar dat veel dj's tegenwoordig dansen en swingen en gek doen, om inderdaad al die mensen te vermaken. ik weet dat er veel zijn die het alleen doen om het publiek te vermaken... jammer dat dat bijna tegenwoordig verplicht is om een goeie dj te zijn...
Switch
quote:
Originally posted by kolkiewolkie
die kans bestaat ja :) (signature doet mijn leven er momenteel hopelozer uitzien dan dat ie is, hoewel de zaterdagavond helemaal solo doorbrengen GEEN fun is :( )

wtf Vroomshoop joh? dan zit je zeker in een diep gat :D
ken jij toevallig Roland Van Der Meer?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 
Privacy Statement