return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 4 5 6 
School verbiedt dragen van bomberjacks
View this Thread in Original format
arj1o1
quote:
School verbiedt dragen van bomberjacks

Het Eijkhagencollege in het Limburgse Landgraaf verbiedt leerlingen om nog langer een bomberjack te dragen als ze naar school komen. Volgens rector P. Thönissen gaat het om een verbod voor alle kleding, die associaties met rechts-extremisme oproept.

De leerlingen hebben, net als de ouders, verdeeld op de brief gereageerd. Sommigen vinden het onzin om kleding te verbieden, want daarmee verbied je volgens hen het gedachtengoed niet.

De rector wijst erop dat het verbod in ingesteld omdat het college ''te veel signalen van rechts-extremisme" krijgt: "Onlangs kreeg een leerling vanwege zijn huidskleur klappen, en een andere leerling vond het nodig om hakenkruizen in zijn agenda te zetten''. Met het verbod hoopt de school een halt toe te roepen aan gedragingen en uitingen van onder meer rechts-extremisme, die de gevoelens van onveiligheid op school versterken.

Het verbod op een bomberjack lijkt redelijk uniek. In het verleden werd op sommige scholen al wel het dragen van een rood-wit-blauw vlagembleem op een jas verboden. Dit omdat het een teken van rechts nationalisme zou zijn.

OMFG! nu mag je zelf ook al niet meer weten wat je aan trekt
ryo
Als je geen bomberjack meer mag dragen sla je natuurlijk ook niemand meer in elkaar, zo simpel is dat :rolleyes:
franzelare
wat een onzin zeg!

daar verban je echt niet de gedachten mee!
op feesten vind ik het goed dat je geen kisten met witte veters en dat soort symbolen mag dragen want dan blijven een hoop extreem rechtse lui weg!

maar op een school zal dat echt niet helpen want die kinderen hebben leerplicht dus moeten wel blijven komen!
mr.marcello
Gewoon allemaal een bivakmuts opdoen naar school! :D
MennoB
Echt onzin......

But, What's Next.........???
Switch
HAHAHAAA en terecht!!!!
wie draagt er nou tegenwoordig nog een bomberjack?
hooguit 2 man per grote stad :D
die regel was wat effectiever als het 5 jaar geleden werd ingevoerd :)
arj1o1
daar gaat het niet om, gaat erom dat je verboden word zelf te dragen wat je wil
magrec
Ik ben het wel ééns met die maatregel.
Ook al haal je haat e.d. er niet mee uit de mensen je hebt iig minder last van die mee lopertjes.

Zo sneu dat hele lonsdaleverhaal trouwens.
Ik snap niet dat mensen zich daarin willen vertonen.
M5
mooizo.. weg met die afzichtelijke rommel
Rinus
Idd onzin, maar weet zeker dat de meeste van die mannetjes op die school daar allemaal wanabe nazi's zijn.

ScuL
hardcore leeft in Limburg nou eenmaal meer dan in de rest van het land.

wederom wordt de fout gemaakt dat gabbers geassociëerd worden met nazi's. :whip:

het is overigens dikke onzin want dan moet je die Molukkers met hun Maluku vlaggetjes op hun jassen en RMS symbolen ook eens aanpakken.

kleding zegt niets over gedachtengoed.
ik kan alsnog rechtsextremist zijn ookal loop ik in 3deligpak.

bovendien werk je met verbieden alleen maar negativiteit en agressiviteit in de hand :rolleyes:
DjRV
ik vind dit pure waanzin
en dat dus even afgezien van het feit of ik het met die rechts extreme loser eens ben
als je kleding gaat verbieden omdat dat een teken van groeperingen geeft moet je hoofddoekjes ook verbieden
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 
Privacy Statement