|
Dricker ni??? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| dbl |
| quote: | Originally posted by Dj_Irish
Shhhh...jag vet inte vad du pratar om...vet inte hur det där ryktet började sprida sig :rolleyes: |
kan ju ha varit för att jag stod typ precis bredvid dig ;)
kan ju ha inbillat mig det bara... hade ju inte direkt sovit så mycket :) |
|
|
| Mystoz |
jag dricker men jag försöker hålla det med måta så att man inte blir ass packad för man mår ju bara dåligt dagen efter och hur roligt är det..
:sadgreen: |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by dbl
kan ju ha varit för att jag stod typ precis bredvid dig ;)
kan ju ha inbillat mig det bara... hade ju inte direkt sovit så mycket :) |
Inbillning! Så måste det ha varit. Sömnhallucinationer har vi alla hört talas om....
...eller kanske inte...
Äh va fan. Killen bjöd ju och jag är ju inte den som är den :D Hade ju ingen anledning att hållamig nykter när alla mina skivor var borta. :p |
|
|
| Treo |
Jo, men jag försöker hålla det på en lagom nivå. blir roligast så..
-Treo- |
|
|
| P4z! |
| funderar starkt på att bli nykterist, ser inga som helst fördelar med att dricka alkohol, särskilt inte om man ska dansa på nån fest.. |
|
|
| ShyTrance |
| Jag har aldrig druckit alkohol.. bara litelite smakprov som smakar blää |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Dj_Irish
Inbillning! Så måste det ha varit. Sömnhallucinationer har vi alla hört talas om....
...eller kanske inte...
Äh va fan. Killen bjöd ju och jag är ju inte den som är den :D Hade ju ingen anledning att hållamig nykter när alla mina skivor var borta. :p |
det e rätt... jg kör också på den... man kan ju inte vara oartig och tacka nej :D |
|
|
| Vizay |
| alkohol kan vara helt okej men de e ganska värdelöst för min egen del att dricka när jag drar ut för å dansa...för jag dansar ut alkoholen på några minuter så den gör ingne verkan iaf :p |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by P4z!
funderar starkt på att bli nykterist, ser inga som helst fördelar med att dricka alkohol, särskilt inte om man ska dansa på nån fest.. |
Kan väl hålla med till viss del...men jag vet att alkohol kan vara bra i rätt mängd (alltså inte så mycket som folk dricker i allmänhet) till skillnad från cigaretter som är totalt värdelösa på alla sätt och vis....jag tar totalt avstånd från cigaretter...inte från alkohol, för den ger mig något :) Jag kan ha trevligt med alkohol liksom...bli lita glad och varm i kroppen.
Dricker inte alls ofta dock...några gånger om året kanske...
Respekt till Rebel9, första jag "känt" som inte druckit det någonsin... kan bekräfta att alkohol fan inte smakar bra. Förstår inte riktigt hur man kan påstå det. Det handlar mest om vilken alkohol som smakar _minst_ äckligt... Sen att man kan vänja sig vid en smak och börja tycka om den eller bli beroende är en annan sak....men usch...är ganska säker på att om det fanns stark alkohol som smakade som läsk så skulle dom flesta föredra det :) |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by mindshooter
är ganska säker på att om det fanns stark alkohol som smakade som läsk så skulle dom flesta föredra det :) |
Det finns ju drösvis med s.k. Alkoläsk och de säljer ju som smör. Mest bland yngre dock vilket gör det extra lömskt om nu spritreklam ska tillåtas i Sverige (usch och tvi).
Annars är ju alkoläsk den stora grejen bland sprittillverkare och företag såsom Smirnoff och Bacardi har sina egna varianter naturligtvis. Och tro mig, många smakar verkligen som läsk eller cider. |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by mindshooter
kan bekräfta att alkohol fan inte smakar bra. Förstår inte riktigt hur man kan påstå det. Det handlar mest om vilken alkohol som smakar _minst_ äckligt... Sen att man kan vänja sig vid en smak och börja tycka om den eller bli beroende är en annan sak....men usch...är ganska säker på att om det fanns stark alkohol som smakade som läsk så skulle dom flesta föredra det :) |
nja.. beror la på vad man ser som alkohol, men cider t.ex. e alkohol och det e ju jätte gott :)
kahlua e det massa alkohol i och det e ju också gott :)
sen finns det ju flera saker som t.ex. många likörer och liknande som e gott och den smaken finns ju liksom inte som annat.. jo visst.. det har la en stark efter smak ibland, men vadå.. gott e det ju fortfarande..
sen e det ju såklart inte samma sak som att dricka coca cola som man bara häller i sig typ... men det finns mycket alkoholiga drycker som smakar himla gott.. så det så :) |
|
|
| mindshooter |
| ok, om jag säger så här, hur många alkoholdrycker skulle du dricka om dom inte hade mer effekt än ett glas vatten då? alltså bara för smaken skull? Tror att man lätt kopplar det där med smak till känsla...att just den där äckliga starka eftersmaken kopplas till en skön känsla efteråt som man vänjer sig vid att tycka om...bara vad jag tror :) |
|
|
|
|