|
Dricker ni??? (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
Har supit på alla de sätt... as packad och mindre full...
Ska jag dansa vill jag inte dricka alkohol, drack ingen inför Trance Energy tex. drack en del iof på Voyage 1 men det var lite...
Nu i Lördags blev jag återigen as packad, hade ju tänkt ta det soft med tjej kompisen å dricka vin å mysa men sen drog vi till en polares förfest å haka på dom, han hade ju så klart HB att bjuda på så det ena ledde tilldet andra... dansade dock som en tok när DJn körde på med trance inne på ena golvet... bara jag å tjej kompisen som röjjde.
Sen låg jag bakis hela jävla söndagen... e så less på supa...
Har supit å festat varje helg från 18 - 27... nu tar jag det mer lugnt... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by el_vez
firade '10 år med alkohol' typ nyss också. vet inte om jag har lugnat ner mig så mycket dock. |
var är du ifrån? du nämnde nåt om Lund innan, är du månne därifrån? besöker amnesia regelbundet kanske? ;) |
|
|
| Vizay |
| mind jag kan nämna minst två som jag skulle dricka iaf...Cube (alkoläsk) och Vodka Redbull....så ruggigt smarriga :D |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by mindshooter
ok, om jag säger så här, hur många alkoholdrycker skulle du dricka om dom inte hade mer effekt än ett glas vatten då? alltså bara för smaken skull? Tror att man lätt kopplar det där med smak till känsla...att just den där äckliga starka eftersmaken kopplas till en skön känsla efteråt som man vänjer sig vid att tycka om...bara vad jag tror :) |
det hade jag nog gjort.. helt klart.. finns ju som jag sa en hel del alkoholiga drycker som e himla goda.. typ cider.. cube... och en hel del likörer och så :)
så faktiskt.. mjo, det hade jag nog gjort :) |
|
|
| mindshooter |
| aha ok...jag tycker fan att alkofri cider är godare än annan cider....eftersmaken av humle är blää :p |
|
|
| SWE_TRANCE |
Jag kan säga att jag dricker även "alkoholhaltiga" drycker för att det är gott!
Har alltid Falcon 2.8 ÖL i kylen. Finns ju inget godare att släcka törsten med en iskall sådan... :) |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by dbl
... och en hel del likörer ...
|
Kiwi-likör eller Banan-likör.. Mmmmm. :D :crazy: (hatar banan annars, men banan likör, det e bland det goaste jag har smakat på) |
|
|
| rem_monster |
| quote: | Originally posted by cviper
Kiwi-likör eller Banan-likör.. Mmmmm. :D :crazy: (hatar banan annars, men banan likör, det e bland det goaste jag har smakat på) |
Viss körsbärslikör går ner väldigt fint också ;) |
|
|
| Glorie |
Blinddateee :D ;) :p
allt som smakar eller så mycket som doftar körsbär är bläää :D
Mums för Eristoff Fire och Bacardi Watermelon :) :) :) |
|
|
| Treo |
Iskall Smirnoff Ice, få saker som slår det alltså.. Finlandia Lime + sprite med en skvätt Creme De Cassis är oxå guld :) mmm... nu blev jag törstig.
-Treo- |
|
|
| morakickers |
Hmmmm. Jag firar faktiskt snart 15 år m alkohol (är 29). Tycker det är askul att dricka, men inte att bli för full. Tycker man hittar gränserna med tiden/erfarenheterna, finns inget värre än att dricka för mycket (missförstånd uppstår, man framstår som grymt ointelligent, förlorar koordinationen och orkar inget - i värsta fall mår man illa). Idag är det mest kul, festar definitivt inte längre 3-4 ggr i veckan som bitvis under studietiden på universitetet. Dricker typ 1 gång i månaden, på sommaren oftare. Jag går nästan inte ut på vanliga ställen längre, nästan bara trance/housegrejer nuförtiden så det besvarar väl frågan: JA jag dricker om jag ska dansa hela natten, inga problem alls!
OBS: jag kan dansa nykter men gillar ruset. Inget självförtroendeproblem således :)
Det optimala för mig är vodkatranbärsdrinkar. Tidigare körde jag och polarna alltid vodkaredbull, kunde bli 6-10 st under en natts dansande men jag fick faktiskt ont i hjärtat så småningom. När jag slutade m redbull försvann det. Obehagligt! Redbull är verkligen gott dessutom :(
Fast jag tycker att om man dricker små mängder hela tiden och inte för mkt på förfesten så går det utmärkt att dansa på, särskilt om man kan kombinera m typ koffeinpiller :p
Mina drinkkvitton från Luciakryssen (Monday Bar):
Efter förfest på buffé m vin är det dags att sitta i hytten och röka cigaretter och dricka drinkar och summera! Alla är på bra humör!
En par tre smirnoff ice slinker ned, klockan närmar sig ett på natten och nu ska det dansas!
03.33: 4:a vodkatranbär m lite redbull samt vatten.
03.53: 4:a tequila
04.15: 6:a vodkatranbär
04.47: 4:a tequila
06.01: 4:a vodkatranbär
...vid halvåtta står jag och mina kompisar och spejar desperat efter ngt öppet dansgolv - aspigga! Vi ramlar i säng och missar helt Marco Carolas spontana bonusspelning - astrist men vad fasen :D
Alkohol funkar (för mig) men det är som med alla droger - tycker man inte om det eller inte kan hantera det ska man inte hålla på med det. Och Steve, jag håller med om att festa för festandets skull inte alls är lika spännande som förr!
PS Vi ses på Valborgskryssen, nu har vi 24 kompisar betalat våra hytter idag! Nu får ni inte tro att jag kommer hänga i baren hela tiden utifrån ovanstående :p :p |
|
|
| AC. |
cube, bugget skit :P
har haft mina fjortisfyllor för ett par år sedan och ser inget specielt lockande i drickandet annat än för att det är gott. Men jag kan ju inte neka att ett visst sinnestillstånd ibland lockar. har dock ej upplevt det på ett riktigt bra tag dock. |
|
|
|
|