return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 
Nedladdning av musik från nätet förbjuds (pg. 2)
View this Thread in Original format
St_Andrew
quote:
Originally posted by Nicke
Förstår jag det här fel, eller kommer skivorna att kosta så där "mycket"? En CD-R för 1.75 kr tex, ingenting (~ 22 cent). Här kostar dom fortfarande ca 1 euro (9 kr). Skulle priserna ovan vara i euro skulle jag kunna förstå det (förutom att RW-na är förbannat dyra i så fall). Kan nån förklara det här för mej? :conf:

Sen så skulle inte CD:na vara så förbannat dyra (~20 euro för en timme musik) så kanske man hade råd att köpa CDn lite oftare..

Det är typ en extra straffavgift för att många kopierar med dom. (Ett fult sätt för staten att få in lite pengar...)
SteveTranz4ever
Allt kommer att fortsätta i sin vanliga takt fast i andra kläder...

:)
King of Clubs
Och hur kommer de att kunna kolla upp vilka program folk använder? Det är nog inget att bry sig om, men en mindre vacker dag tror jag att dom kommer att få stopp på hela mp3 prylen.
robstar
Ja skiter i vilket, e så jävla trött på de här piss landet än då.
dj_hysterix
quote:
Originally posted by robstar
Ja skiter i vilket, e så jävla trött på de här piss landet än då.


WOW ! HUR KAN DU LÄSA MINA TANKAR ?! :eyes:
WhiteRussian
quote:
Originally posted by robstar
Ja skiter i vilket, e så jävla trött på de här piss landet än då.


Vadå, finns det någon som verkligen bryr sig om det här jävla piss landet? :eyes:
robstar
quote:
Originally posted by WhiteRussian
Vadå, finns det någon som verkligen bryr sig om det här jävla piss landet? :eyes:


Nej med de finns dom som låtsas.
Inkompetenta politiker och chefer som igentligen borde jobba i kassan på konsum om de inte va för de där bananskalet som dom trampade på i början av sin kariär.
Sverige är byggt på bananskal!!
Aendy
quote:
Originally posted by WhiteRussian
Vadå, finns det någon som verkligen bryr sig om det här jävla piss landet? :eyes:


Ehh.. jag! Tycker det i stort är ett alldeles utmärkt land i jämförelse med många andra jag försökt leva i.
St_Andrew
quote:
Originally posted by WhiteRussian
Vadå, finns det någon som verkligen bryr sig om det här jävla piss landet? :eyes:


Förutom att trancescenen nästan är obefintlig och att det är ett jävla otrevligt klimat stor del av året och att det är lite glest med storstäder så är det nog ett ganska trevligt land ändå! :D :D
mindshooter
quote:
Originally posted by Aendy
Ehh.. jag! Tycker det i stort är ett alldeles utmärkt land i jämförelse med många andra jag försökt leva i.


Att jämföra något dålig med något sämre gör det inte bättre om du frågar mig :)

Ja der är roliga beslut dom tar... dom ska då inte låta oss få något... många undrar hur dom ska kontrollera vilka program man använder..det tror jag inte att dom gör...jag tror att dom går in på typ Kazaa och tar en user med massa olagliga filer..sen spårar dom IP osv..så är han körd.... har juh hört talas om folk som fått ett paaaar tusen böter för bara Mp3 och liknande... Vizay, det blir intressant att se om du tänker gå så långt som du säger för att hålla kampen uppe, har svårt att tro att du skulle offra din ekonomiska välfärd för resten av livet bara för detta..men jag skulle beundra dig för det :)

Själv tänker jag fortsätta dissa Kazza och bara hänga på den stängda TA hubben... :) Blir intresant o se vad konsekvenserna av detta blir...

King of Clubs
Sverige är ett underbart land på många sätt t.ex. väldigt solidariskt, men experimentet blandekonomi, "the swedish way", semi-DDR eller vad man nu vill kalla det har många nackdelar. Framförallt så tycker jag att staten ofta inkräktar på ens integritet och spelar oftare finare än vad man egentligen är.

Big Brother is watching you all the time!
reveal
visst finns det många saker man skulle vilja förbättra i vårt land, men ni som tycker att sverige suger, vilka länder föredrar ni? några exempel?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 
Privacy Statement