|
Nedladdning av musik från nätet förbjuds (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by zamson
antagligen?
Men vem bryr sig? DVD-R är väl det enda mediet där det kommer synas en stor förändring.. och DVD-R köper man redan nu billigast från UK |
var beställer du datadelar i UK som leverar till sverige? jag leta skiten ur mig förut efter det men hitta inget ställe som leverera utanför UK :S |
|
|
| NordLight |
| quote: | Originally posted by zamson
och DVD-R köper man redan nu billigast från UK |
Har du någon bra länk?
Greetz
NordLight |
|
|
| Zliten |
Mina vänner.. Oroa er inte... Jag kan säga som steve sa.. "Det kommer fortsätta i samma takt, men i andra kläder" om jag kommer ihåg rätt =)
Grejen är den att vi har Antipiratbyrån här i Sverige, men allt de gör och kan göra är att skrämmas, det har de gått ut med offentligt också.
Och varningarna som vissa har fått, finns det inte många av, har bara hört ett fåtal fall, och det är tyvärr bara Telia ( Comhem ) som skickar ut dessa. Och det är inte heller någon större fara, om du fortsätter, skickar de bara ut en del varningar till och det värsta som kan hända är att de stänger av bredbandet. :P
Alla ni som har Bredbandsbolaget oroa er inte, vi lever bra =)
Tyvärr är det så att kriminaliteten kommer alltid att ligga ett steg före, dvs nerladdning också =)
:haha: |
|
|
| Smekbar |
| dessutom är det väl som så att det är olagligt att avlyssna elektronisk trafik i sverige, än så länge. Dvs polisen får inte kolla vad trafiken in och ut från en dator innehåller, men de kan sätta dit en med loggar. Kör man då med krypterad trafik (vilket jag inte vet om de går eller inte med DC, hade varit trevligt om det gjorde) så försvårar det ju ordentligt. Tyvärr e det som så att det snackas om att tillåta elektronisk avlyssning också, vilket inte e bra... :/ |
|
|
| Kraith |
| Vad gäller Direct Connect behövs ingen avlyssning, det är ju bara för antipiratbyrån (eller den som nu vill kolla) att gå in på hubbar och hämta folks fillistor. IP är fullt synligt, så det är mycket enkelt att meddela internetleverantören. Sedan att många internetleverantörer struntar i att åtgärda det är en helt annan sak. Det finns ju en hel del egenintresse där. Vem behöver 10mbit om man inte laddar hem (olagligt) material? |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Om det nu efter en tid i princip skulle bli omöjligt eller näst intill omöjligt att använda program som DC så tror jag användningen av FTP skulle öka, visserligen ganska begränsat eftersom det kräver lite kunskaper för att kunna använda men det är ett mycke mer osynligt sätt att dela filer på. |
|
|
| Versace |
| quote: | Originally posted by Zliten
Mina vänner.. Oroa er inte... Jag kan säga som steve sa.. "Det kommer fortsätta i samma takt, men i andra kläder" om jag kommer ihåg rätt =)
Grejen är den att vi har Antipiratbyrån här i Sverige, men allt de gör och kan göra är att skrämmas, det har de gått ut med offentligt också.
Och varningarna som vissa har fått, finns det inte många av, har bara hört ett fåtal fall, och det är tyvärr bara Telia ( Comhem ) som skickar ut dessa. Och det är inte heller någon större fara, om du fortsätter, skickar de bara ut en del varningar till och det värsta som kan hända är att de stänger av bredbandet. :P
Alla ni som har Bredbandsbolaget oroa er inte, vi lever bra =)
Tyvärr är det så att kriminaliteten kommer alltid att ligga ett steg före, dvs nerladdning också =)
:haha: |
väldigt bra inlägg som avslutar diskussionen o kommer göra så i flera år framöver... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Kraith
Vad gäller Direct Connect behövs ingen avlyssning, det är ju bara för antipiratbyrån (eller den som nu vill kolla) att gå in på hubbar och hämta folks fillistor. |
Vad händer om jag spelar in en egenproducerad film med min kamera och döper filen till exempelvis "star wars.avi" som jag sen låter folk ladda hem? |
|
|
| mjz |
| quote: | Originally posted by reveal
Vad händer om jag spelar in en egenproducerad film med min kamera och döper filen till exempelvis "star wars.avi" som jag sen låter folk ladda hem? |
antipirathurtsen polisanmäler dig, polisen bryr sig inte... och antagligen får ingen nånsin reda på att du har blivit polisanmäld för att dela med dig en film där din syster dansar macarena... skulle det däremot komma fram skulle ju antipiratbyrån få skämmas ordentligt och du skulle bli stämd av lucasarts för varumärkesintrång... :) |
|
|
| mjz |
intressant ja... tyvärr kommer det väl inte finnas nån rätt att kopiera sina egna skivor nånstans längre snart... inte om utvecklingen fortsätter gå åt samma håll som det gjort hittils iaf... fast det är ju iofs inte lika lätt för dom i europa som i usa, och i länder som thailand eller ryssland lär väl aldrig nån politiker lyssna på dom... :) |
|
|
|
|