|
Nedladdning av musik från nätet förbjuds (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Vizay
ett problem kvarstår dock...om jag inte har helt fel så kan en ISP blocka dom portarna dom vill, detta skulle kunna sätta stopp för diverse program som kazaa å DC :sadgreen: |
då är det bara o byta port, ett omöjligt jobb för ISPn med andra ord :D
Så vi kan glädja oss med att denna lag egentligen inte är ett skit att bry sig om :D |
|
|
| Nicke |
Om dom ska börja förbjuda program så ska dom väl för fan förbjuda Kazaa först. Dom e ju så jävla stotla över sina hundratals miljoner nedladdningar. Förstår inte varför, själv hatar jag det :whip:
Har inte läst igenom hela allt så noga, men har jag fattat det rätt att det är så att ISP:n förbjuder programmena, och inte som med Napster och AudioGalaxy, att dom stängs? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vizay
iofs är enda stället jag tankar musik på i den stängda TA-hubben så jag undrar hur dom ska komma åt sådant, först måste dom hitta till TA, bli aktiva nog för att få konto på hubben å sen komma in för att kanske hitta ett par svenskar...slår mig just att de e nog ganska lugnt med den saken :)
|
eftersom programmet i sig blir olagligt behöver de inte komma in på hubben
det är väldigt enkelt att filtrera ut trafik som ska till ett visst program, tyvärr inga problem att omöjliggöra körning av tex DC :( |
|
|
| ScuL |
Jag läste det här på en Holländskt nyhets-sajt.
Har översättat det så bra som möjligt... ;)
| quote: |
Den ordförande av en Amerikanskt senatkommission har en tydligt lösning emot illegal nedladning. När de hittar en internetanvändare som laddar ner illegal software, musik, osv. då ger de en eller två varningar. Men de vill förstör datoren när det händer en gång till.
Senator Orrin Hatch av Utah sa det här på tisdag under en kommissionsöverläggning om kränkning av författarenslagarna. Handllingssättet han vill föra är dock inte lagligt följande den Amerikanska lager om hacking. Därmed är det också inte klart om det finns tekniska möjligheter att göra det. |
|
|
|
| mindshooter |
| quote: | Den ordförande av en Amerikanskt senatkommission har en tydligt lösning emot illegal nedladning. När de hittar en internetanvändare som laddar ner illegal software, musik, osv. då ger de en eller två varningar. Men de vill förstör datoren när det händer en gång till.
Senator Orrin Hatch av Utah sa det här på tisdag under en kommissionsöverläggning om kränkning av författarenslagarna. Handllingssättet han vill föra är dock inte lagligt följande den Amerikanska lager om hacking. Därmed är det också inte klart om det finns tekniska möjligheter att göra det. |
Tack Scul...då var det som jag trodde...dom går alltså ut på olika hubbar och letar efter folk med olagligt material... alltså är du trygg på en stängd hub... för där är dom inte om dom inte kämpar...men när det finns 1 miljon höns i en bur, varför plocka en vild? |
|
|
| mindshooter |
På aftonbladets hemsida
| quote: |
Rättelse
Gårdagens uppgifter om att filbytarprogrammen förbjuds var felaktiga. Däremot förbjuds hanteringen som de bygger på.
Aftonbladet ber om ursäkt |
|
|
|
| Dioxys |
haha, jävla amatörer! :p
då är det ju precis som vanligt väll? :conf: :thepirate (här kommer den smileyn till pass rätt bra) :thepirate |
|
|
| Xo|oX |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Och hur kommer de att kunna kolla upp vilka program folk använder? Det är nog inget att bry sig om, men en mindre vacker dag tror jag att dom kommer att få stopp på hela mp3 prylen. |
mm, å en timma senare kommer någon ha knäckt det iaf =) |
|
|
| Xo|oX |
| quote: | Originally posted by Dioxys
Isp:n har väll en logg på vad som går in och ut bland trafiken hos dig?
den ser väll om du försöker kontakta kazaa's server för att söka på låtar t.ex. och den ser vad du vill ladda ner.. ganska enkelt det där. | okej... för att klara ut ett vanligt missförstånd:
det FINNS ingen Kazaaserver, eftersom om det fanns en central del skulle det gå att stängas ner, t.ex. av polis...
om man lusläser lite så får man veta att om man inte klickar i en ruta, så agerar din dator som en "delserver" ca. 30% av alla kazaaanvändare är en sån så kallas "supernode" ... så nån loggning av nån server blir d inte... det ser utsom om du bara har surfat =)
men å andra sidan om nån lite politiker får för sig att de ska lägga in en liten mask på kazaa, så kan dom LÄTT spåra upp dem som är supernodes... :nervous:
just go easy friends... it'll all work out... someday:rolleyes: |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Xo|oX
okej... för att klara ut ett vanligt missförstånd:
det FINNS ingen Kazaaserver, eftersom om det fanns en central del skulle det gå att stängas ner, t.ex. av polis... |
Visst finns det en kazaa server!? kazaa har all makt över kazaa nätverket på ungefär samma sätt som napster, som dom lyckades stänga ner. Däremot finns det många andra p2p protokoll som gnutella eller DC där det inte finns någon central server och som därför oxå är omöjliga att stänga av. |
|
|
| reveal |
tro mig, INGA protokoll ("program", tex DC, Kazaaa, etc) är omöjliga att stänga av
det finns programvara som analyserar trafiken (alla TCP/IP-paket) som passerar en dator, och det går mkt snabbare och enklare än ni tror
paket som ska till DC, Kazaa etc kan effektivt stoppas, eller tom förändras, tex genom att byta ut uppkopplingssignalen mot en nedkopplingssignal, på så sätt tror både sändare och mottagare att den andra kopplade ner
slutsats: om er ISP vill, så kan den stoppa vad som helst |
|
|
| Vizay |
| håller med reveal, dumförklara verkligen inte dagens isp's...dom kan bokstavligt talat äga er fram och tillbaka lite hur dom vill, jag menar tänk bara på att det räcker med att dom vet vilken port som DC använder sig av för tillfället...då kan DC byta port när som helst...så fort ISP'n ser detta så vet dom och sedan kan dom stänga alla abonemang som använder den porten osv osv... |
|
|
|
|