|
Nedladdning av musik från nätet förbjuds (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Vizay
håller med reveal, dumförklara verkligen inte dagens isp's...dom kan bokstavligt talat äga er fram och tillbaka lite hur dom vill, jag menar tänk bara på att det räcker med att dom vet vilken port som DC använder sig av för tillfället...då kan DC byta port när som helst...så fort ISP'n ser detta så vet dom och sedan kan dom stänga alla abonemang som använder den porten osv osv... |
jag tror fortfarande vi kan vara lugna :D
såvitt jag vet finns det inget som gör att inte alla kan använda olika portar på DC vilket skulle medföra att det är omöjligt att stoppa, man skulle oxå kunna tänka sig att man byter port till nån port som tex msn messenger använder så är helt kört för alla IPSs att göra någe åt saken eftersom dom inte ser skillnad i vad som skickas...
fast egentligen är detta väldigt teoretiskt, alla IPSs vet att deras kunder har bredband till stor del för att ladda ner olagliga grejer och skulle därför vara korkat av dom att skrämma iväg alla sina kunder... men men... framtiden kommer visa oss... |
|
|
| mjz |
| att sen avtalet man tecknat med sin isp oftast i stort sett ger dom rätt till vad som helst gör ju inte saken bättre... |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by reveal
tro mig, INGA protokoll ("program", tex DC, Kazaaa, etc) är omöjliga att stänga av
det finns programvara som analyserar trafiken (alla TCP/IP-paket) som passerar en dator, och det går mkt snabbare och enklare än ni tror
paket som ska till DC, Kazaa etc kan effektivt stoppas, eller tom förändras, tex genom att byta ut uppkopplingssignalen mot en nedkopplingssignal, på så sätt tror både sändare och mottagare att den andra kopplade ner
slutsats: om er ISP vill, så kan den stoppa vad som helst |
mhm.. då ska vi använda kryptering och VPN-tunneling :D
är otroligt svart att analysera det när man saknar rätta koden.
den enliga lösning för ISP:s är att avsluta alla traffik utan port 80 (http), men då finns det ändå en väg :) |
|
|
| tobo99 |
| hur är det med anonymitetslagar och liknande? får verkligen ISPer snoka i vad man gör på nätet? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vizay
håller med reveal, dumförklara verkligen inte dagens isp's...dom kan bokstavligt talat äga er fram och tillbaka lite hur dom vill, jag menar tänk bara på att det räcker med att dom vet vilken port som DC använder sig av för tillfället...då kan DC byta port när som helst...så fort ISP'n ser detta så vet dom och sedan kan dom stänga alla abonemang som använder den porten osv osv... |
man behöver ens en gång inte kolla portar för att spärra tex dc, räcker med stoppa paket med DC-innehåll (som är oberoende av portnummer) |
|
|
| Glorie |
kan nån säga mig lite snabbt bara.. å sammanfattat.. nån som besitter kunskapen :)
Om ja kommer kunna ladda hem precis som vanligt? ja anv. bara DC :) i fortsättningen alltså.. och om SLSK kommer funka tex? osv? :)
ja orkar inte läsa igenom tråden just nu :) men ja ska.. för ja vet att ni grabbar kan :)
danke schön:crazy: |
|
|
| A-Gren |
| quote: | Originally posted by reveal
slutsats: om er ISP vill, så kan den stoppa vad som helst |
Regeringen kan göra vad dem vill. Men det kommer fortfarande att gå att byta musik med varrandra... Rippa en CD e inge problem ju. Sen skickar du bara över skiten till polaren på LAN eller via msn, mirc etc. MP3:an kommer alltid finnas hos oss =) |
|
|
| chjo |
| quote: | Originally posted by reveal
slutsats: om er ISP vill, så kan den stoppa vad som helst |
Hur gärna än en ISP vill kan dom INTE stoppa en användare om användaren verkligen inte vill bli stoppad. Du kan kryptera, tunnla... ja i princip vad som helst. En skiva på .mp3 ser likadant ut som ett recept på mormors köttbullar. Men kryptering tar dock lite kraft av cpu och bandbredd, men inget som inte går att leva med. Summa summarum - ISP kan ställa till mkt skit, men dom kommer få det svårt att stoppa alla... :disbelief |
|
|
| St_Andrew |
| sådär ja, då har manköpt dvd-r skivor för 400kr :D |
|
|
| jofawe |
har för mig att isp:erna inte har rätt att kolla vad man laddar hem/kollar på på nätet.
Det innebär dock inte att de inte vet vad som försigår.
De kollar ständigt hur mycket av nätet som används (vilket de ser om man sitter i 30 minuter å laddar hem 700mb så är det garanterat en film eller nått).
Hittade detta på antipiratbyran.com
| quote: |
Den som bjuder ut eller sprider piratkopior, oavsett om man ger bort dem eller säljer dem, olovligen sprider skyddat material via ftp, file-sharing eller liknande, gör sig skyldig till upphovsrättsintrång. Straffet för brott mot upphovsrättslagen är böter eller fängelse upp till två år. Ovanpå straffet kommer ett krav på skadestånd till rättighetshavaren och rättegångskostnader.
Skadeståndet brukar vanligtvis beräknas till ca 300 kr per utbjuden titel multiplicerat med antalet utbjudanden. Till det kommer ansvar för eventuella skatter och liknande avgifter som normalt brukar läggas ovanpå försäljning av varor.
[b]Det är inte förbjudet att inneha en piratkopia av ett datorprogram eller film. [b] |
Vidare från idg.se
http://www.idg.se/ArticlePages/2003...4601_CS.dbp.asp
Nån dansk som blivit dömd:
http://www.antipiratbyran.com/datab...d=155&zoneid=12
Sen detta med...
http://www.aftonbladet.se/vss/spela...18259%2C00.html |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
sådär ja, då har manköpt dvd-r skivor för 400kr :D |
Det är alltså säkert att priset på lagringsmedia kommer att höjas rejält nu efter nyår då? |
|
|
| zamson |
| quote: | Originally posted by reveal
Det är alltså säkert att priset på lagringsmedia kommer att höjas rejält nu efter nyår då? |
antagligen?
Men vem bryr sig? DVD-R är väl det enda mediet där det kommer synas en stor förändring.. och DVD-R köper man redan nu billigast från UK |
|
|
|
|