|
Nedladdning av musik från nätet förbjuds (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by reveal
visst finns det många saker man skulle vilja förbättra i vårt land, men ni som tycker att sverige suger, vilka länder föredrar ni? några exempel? |
Föredrar nog sverige framför andra länder.. men tycker inte att det är ett bra land för det....tycker väl att hela samhället håller på att spåra ur osv osv... men det är en annan diskussion :) |
|
|
| mjz |
tragiskt... helt enkelt tragiskt...
men vad skulle egentligen förändras, även om det inte finns nåt prejudicerande mål vad jag vet än så är det olagligt att dela ut upphovsrättsskyddat material nu...
och för att helt förbjuda fildelningsprogram måste dom väl ändra fler lagar än göran persson har hakor...
och vi betalar en avgift på alla blanka lagringsmedier som det är idag, köper man en cd-r skiva så går en spänn eller nåt till skivbolagen, och lite mer till filmbolagen om man köper en vhs... dvd hade dom visst inte hunnit med ännu...
och jag tycker sverige är ett rätt trevligt land, politiker är väl inte speciellt kul att ha i nåt land men det lär nog ta ett tag att skaka av sig det systemet... |
|
|
| King of Clubs |
| Jag föredrar Italien och Spanien framför Sverige. Finns ju stora samhällsproblem som byråkrati, korruption etc där, men jag älskar den varma mentaliteten i Sydeuropa. Det är bland det värsta med Sverige att det är så förbannat spännigt och tillknäppt. Men å andra sidan så har jag bott i Stockholm nästan hela mitt liv och här är det kanske som värst. |
|
|
| zamson |
| quote: | Originally posted by reveal
men ärligt, vaffan är det??? FÖRBJUDA själva PROGRAMMET?!?! det kan ju användas till lagliga grejor liksom, kommer alla internetleverantörer tvingas logga trafik och kolla, "aha, nisse kör kazaa , skicka böter till honom"
:whip: :whip: :whip: |
första ISP:n som börjar med sånt kommer tappa kunder fort |
|
|
| SteveTranz4ever |
Dom bästa fördelarna med att kunna dela musik på nätet är det skälet jag använt det just ikväll...
Har tankat hem massa go musik från "min tid"... alltså gammal skön dansmusik som jag började med men inte kan få tag på genom att lagligt gå och köpa den i butik. Sånt är ju ingen förlust för någon eftersom det inte ens går att köpa längre, men okej dom e säkert så snåla många av bolagen eller vissa artister så dom vill ha royalties för att jag sitter å lyssnar på dom gamla låtarna...
En lösning om det går så långt att jag inte kan fortsätta dela via DC är ju FTP delning som man får bygga upp mer och med krypterade konton och hårddiskar och allt va de e... |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by zamson
första ISP:n som börjar med sånt kommer tappa kunder fort |
dom skulle tappa mig iaf =)
Nån som har koll på hur det gick i USA när verizon vägra lämna ut vem som var bakom en användare på kazaa? |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
En lösning om det går så långt att jag inte kan fortsätta dela via DC är ju FTP delning som man får bygga upp mer och med krypterade konton och hårddiskar och allt va de e... |
du har så rätt....vi kommer aldrig behöve oroa oss om Trance och så tror jag,...vi alla har nog skaffat oss tillträde till ett nätverk av folk som lyssnar och kan skicka över ICQ och MSN eller via FTP :) |
|
|
| Dioxys |
Isp:n har väll en logg på vad som går in och ut bland trafiken hos dig?
den ser väll om du försöker kontakta kazaa's server för att söka på låtar t.ex. och den ser vad du vill ladda ner.. ganska enkelt det där. |
|
|
| WoberT |
| hmm sjukt är det.. men kommer DC o allting försvinna nu eller?.. får man väl börja mer med FTP då.. tror nog bara dom kommer slå till mot t.ex. kazaa o annat som är väldigt öppet o enkelt att komma åt. |
|
|
| Vizay |
iofs är enda stället jag tankar musik på i den stängda TA-hubben så jag undrar hur dom ska komma åt sådant, först måste dom hitta till TA, bli aktiva nog för att få konto på hubben å sen komma in för att kanske hitta ett par svenskar...slår mig just att de e nog ganska lugnt med den saken :)
ett problem kvarstår dock...om jag inte har helt fel så kan en ISP blocka dom portarna dom vill, detta skulle kunna sätta stopp för diverse program som kazaa å DC :sadgreen: |
|
|
| Endre |
tänk på att den krimminella världen alltid är 1 steg före lagen.
Dom förbjuder kazaa liknande program bara för att alla fjortisar ska skluta ladda ner hip-hop och sånt där, kommersiell musik. vi har ju som sagt FTPs men om dom börjar göra inspektioner i ens dator....:nervous:
|
|
|
| el_vez |
har för mig de försökte(?) införa ngn avgift på CDR i kanada, vet inte hur det gick.
en poäng är iofs att det redan är billigare (MB/Kr) att köpa en ny disk än att bränna CDR... |
|
|
|
|