return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 
[emu] poll (pg. 3)
View this Thread in Original format
Proximus
Kommer rösta ja
St_Andrew
quote:
Originally posted by Aendy
Den svenska riksbanken vet vad de gör och gör ett strålande jobb för Sveriges bästa, faktiskt, trots allt. Den europeiska riskbanken har inte gjort ett jättelysande jobb och ser dessutom EU:s bästa framför de enskilda nationernas bästa... och eftersom ingen av riksbankerna kan påverkas av folket genom politik ser jag hellre en svensk riksbank framför en europeisk!


Den svenska riksbanken tar hänsyn till hela sveriges tillväxt, inte bara Stockholms. Den europeiska centralbanken tar hänsyn till hela EU, inte bara Sverige.

Jag håller helt med dig om att riksbanken gör ett bra jobb men vissa faktorer kan dom inte göra någonting åt, sverige e efter allt bara ett litet skitland...
Aendy
quote:
Originally posted by St_Andrew
sverige e efter allt bara ett litet skitland...


Tråkigt att du känner så!

Alla ni vänsteranhängare som brukar hata allt vad övermakt heter... har ni helt tappat stinget eller ni har också gått på skrämselpropagandan?
ScuL
whoaa.... :crazy:

time-out :cool:

var snäll och ta det liten lugnt ni båda :)

det går en bit off-topic nu. jag frågade bara om att välja vad ni tycker är bäst. diskussionen börde förtsättas i Emu-diskusions trådet.

jag tycker förresten att det är interessant att se att just nu, ungefär 61% väljer JA.
Aendy
quote:
Originally posted by ScuL

det går en bit off-topic nu. jag frågade bara om att välja vad ni tycker är bäst. diskussionen börde förtsättas i Emu-diskusions trådet.



Är inte det denna tråden? Den andra EMU-tråden var väl egentligen inte en riktig EMU-tråd?
Smekbar
hur som helst... vi har redan sagt JA till att gå med i EMU, det gjorde vi när vi folkomröstade om att gå med i EU. EMU ingick liksom i det, men det ville väl politikerna inte säga eftersom det blivit jobbigare att övertala svenska folket att rösta JA till EU då... så har jag uppfattat det iaf. Så den här folkomröstningen är bara ett sätt för politikerna att försöka lasta av sig ansvaret för det hela, vilket ju förstås e kasst, men eftersom vi redan sagt JA, så får vi väl fan ta o gå med... (det där med penningpolitik låter jättefint att snacka om, men jag tror nog att det är _väldigt_ få som förstår sig på det hela och kan göra vettiga framtidsprognosor i fall vi går med eller inte... inget illa menat...)
Aendy
quote:
Originally posted by Smekbar
hur som helst... vi har redan sagt JA till att gå med i EMU, det gjorde vi när vi folkomröstade om att gå med i EU. EMU ingick liksom i det, men det ville väl politikerna inte säga eftersom det blivit jobbigare att övertala svenska folket att rösta JA till EU då...


Precis... de sa inte det då... vad är det de inte säger nu? Det får stå för sitt fega misstag... låt dem lida några år framöver... låt Persson få en rak höger i sitt självgoda plyte, godamn, dags att slå tillbaka lite och ge igen för gammal ost... Sverige klarar sig... vi har så intelligenta folk i de riktiga maktpositionerna så jag är inte orolig. Sverige är stort i världen och behöver inte gå med i Europa för att vara konkurrenskraftiga! Ana hur många länder vi INTE ingår ett valutasamarbete med. Snälla vakna!
St_Andrew
quote:
Originally posted by ScuL
whoaa.... :crazy:

time-out :cool:

var snäll och ta det liten lugnt ni båda :)


hehe vi tar det lungt ju, bara en gammal hederlig diskution, jag tycker iaf att det e skoj o diskutera... =)

quote:
jag tycker förresten att det är interessant att se att just nu, ungefär 61% väljer JA.


Tror det beror på att det e ganska låg medelålder här och därför e det mindre konservativa tankar...

quote:
Originally posted by Aendy
Tråkigt att du känner så!


vet inte om du förstog mig rätt så för säkerhetsskull förtydligar jag mig; tycker inte att sverige e ett skitland, utan jag tycker att sverige e ett land som e väldigt litet i sammanhangen och kanske egentligen inte kan göra så mycket ensama, men tillsamans med övriga europa kan vi göra mycket!
lonne
För min del blir det JA ! Jag tycker att Sverige ska följa samma
vilkor som de övriga länderna, och inte vara med under några andra förhållanden. Genom att Sverige inngår i EU känns det enligt min mening,smått idiotiskt att vi ens har en folkomröstning om gemensam
valuta...när alla de andra EU länderna har de !
ScuL
quote:
Originally posted by Aendy
Är inte det denna tråden? Den andra EMU-tråden var väl egentligen inte en riktig EMU-tråd?


nja. egentligen gjorde jag den här tråd för att se alla ansikter nu det är bara en pår veckor kvar innan röstningen finns plats.
den andra trådet var ett riktigt diskussion.. men när man diskussierar häftigt så blir det svårare för andra att blanda sig in :)

lonne
quote:
Originally posted by teski

*flyttar till norge*



Låter som ett vettigt argument med tanke på hur den norska kronan ligger. :rolleyes:
TrancE_GyLLe
har inte bestämmt mej (än)=).. lutade åt ja sidan hela tiden men nu har jag börjat tvivla på det.. nu när man är vart i tex spanien å grekland där dom är har evron... de ha ju inte gått så bra för någon av dom.. mycket smyg höjningar på vardaglig varor, men dock inte på lönerna!! vet inte direkt vad det beror på men invånarna, specielt grekerna tckte inte om utvecklingen!!!.. aja får se hur jag röstar, men de lutar fortfarandee mot ja eller nej eller jag.. åååhh så jävla svårt....

så jag säger diskutera mera.. =) lägg upp för å nackdelar så man kan jämföra å väga vad man värderar här i samhället!

//

GyLLe
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 
Privacy Statement