|
[emu] poll (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| JayBee |
| quote: | Originally posted by zamson
skulle inte du bli snällare mot jaybee haha :p |
hehehe jo jag tänkte oxo på det men sen typ "ÄÄÄHh vafan det är bara kärlek :) haha orkar inte bry mig så jag beslutar mig för att hoppa på aendy och jucka och krama honom istället :) *KRAMAR AENDY* *ASG* |
|
|
| teski |
inga personliga påhopp juu :(
Det blir så ledsamt då ... :(
Respektera att vissa stavar fel.. och respektera att alla har olika åsikter..
Ni behöver inte hoppa på varandra...
Visa att ni är mognare och säg något konkret istället... *tycka*
PLUR juuu :) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by JayBee
hehe jo jag antar att du har rätt.. som sagt så kör jag med dubbel moral :D men jo ac sa att jag inte äähh kommer inte ihåg men han syftade typ på att jag inte brydde mig /inte ville rösta. men altså mitt råd till alla är att inte vara så himmlans seriösa och föresten så orkar jag inte bry mig om stavfel men jag ska ta ditt råd att läsa igenom det jag skrivit ;)
men nu när jag ändå är med i det hela så kan jag väl lika gärna dela med mig med ett "ja" altså jag är inte så värst insatt i det hela som sagt men det första jag tänker på är att man kan åka till andra länder utan att växla och det först negative som kommer till hjärnan är att det kommer ta tid att vänja sig vid men att det kan vara värt.
några åsikter på det? |
hehe, mitt råd till dig, var mer seriös :p tror tyvärr du inte är så ensam om att inte veta ett skit om vad det handlar om, som sagt, denna folkomröstning e sjuk, är en på tok för avancerad fråga för att svenson ska orka sätta sig in.... |
|
|
| Virus |
Den här tråden blev plötsligt så bizarr att jag satte kaffet i halsen.
Anyhow, En sak jag märkt efter att bott utomlands ett halvår är att jag aldrig verkar kunna lära mej få respekt för eurons värde. En euro motsvarar som bekant lite mindre än 10 kronor. Jag tycker en tjuga känns otroligt mycket mer värd än 2 euro. Jag upptäcker mej själv räkna fel eftersom 2 inte låter så mycket när man ska köpa nånting. Detta leder till att jag spenderar mycket mer pengar utan att märka det. Är ju löjligt, men det verkar som om jag aldrig lyckas lära mej det där. Tar väl lite längre tid antar jag eller också är det politikernas konspiration för att få oss att spendera mera ;). |
|
|
| Amnezia |
| lutar mot att rösta ja..:rolleyes: |
|
|
| teski |
Hmm....
hmm....
spelar ingen roll hur vi röstar.. det kommer ändå bli som politikerna vill ha det..
Tycker folkomröstningen om högertrafiken på 60-talet, talar för sig själv.. och visar ett gott exempel på hur lite vi har att tycka till om... |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by teski
spelar ingen roll hur vi röstar.. det kommer ändå bli som politikerna vill ha det..
|
Ja men politikerna är ju inte enade i denna fråga. :) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by teski
spelar ingen roll hur vi röstar.. det kommer ändå bli som politikerna vill ha det..
Tycker folkomröstningen om högertrafiken på 60-talet, talar för sig själv.. och visar ett gott exempel på hur lite vi har att tycka till om... |
För er som läste DN debatt så ska det inte bli nån folkomröstning fören tidigast 2010... får väl hoppas på att nån regering går emot folkomröstningen innan dess =P
För er som inte läste så kan ni kolla här http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6 |
|
|
| Ravesquad |
Jag tänker rösta Ja till EMU, för att jag tror att vi därigenom kommer bli tvungna och sänka marginalskatten. Det är det enda sättet som vi kommer kunna konkurrera om arbetstillfällen på en gemensam marknad.
Sänker vi marginalskatten kommer vi inte heller ha råd att underhålla världens sjukaste folk (vilket vi svenskar är) utan tvingas sänka sjukpenningen så att det svider att stanna hemma och kolla på 'Days of our lives'. Det är det enda sättet att få folk att känna någon mening med att arbeta och tjäna pengar, att man får behålla dom. Tyvärr, uppenbarligen, så funkar det inte med solidaritet idag.
Så dom som vill kunna fortsätta att bo i ett i-land bör säga Ja till EMU, tycker jag:) |
|
|
| AC. |
Tycker röstningen är berättigad då det handlar om något svenskafolket har så pass stor del av. Att dessutom partierna inom sig själva är så pass splittrade gör det bara än mera berättigat med en röstning
På de argument jag hört från dig Andrew så skulle vi lika gärna skippa de almäna valen då så pass stor del av svenska folket inte verkligen är insatta i vilket parti och vad dess politik står för när de lägger sin röst.
För mig blir det ett nej mot allt mitt bättre vetande. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by AC.
Tycker röstningen är berättigad då det handlar om något svenskafolket har så pass stor del av. Att dessutom partierna inom sig själva är så pass splittrade gör det bara än mera berättigat med en röstning
På de argument jag hört från dig Andrew så skulle vi lika gärna skippa de almäna valen då så pass stor del av svenska folket inte verkligen är insatta i vilket parti och vad dess politik står för när de lägger sin röst. |
ja det är en fråga som rör oss i stor utströckning, men som att det inte fattats större beslut utan folkomröstning... all respekt för demokrati men det e långt ifrån det perfekta systemet, folk är inte tillräckligt intresserade eller för egoistiska för att det ska funka perfekt.
Euro är oxå en fråga som kräver vädligt mycket kunnande i ekonomi tillskillnad från riksdagsvalen och blir därför ännu svårare o sätta sig in i. Tycker oxå detta visas på argumenten i debatten, EMU handlar enbart om ekonmi, att säga att det e odemokratiskt eller att det är ett fredsprojekt etc (nästan alla snackar om detta) är nästan bara skitsnack för att locka väljare som inte kan något om ekonomi. |
|
|
|
|