|
Hoe Lang Houden Ze Het Vol Bij Armada? (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by azior
altijd dat gezeur ook... is er een label dat gewoon ontzettend veel succes heeft en goede nummers uitbrengt, zeurt iedereen dat het te commercieel is en de mainstream... en alle labels met ongehypte nummers zijn niet goed genoeg...
ik ken een aantal producers en remixers van armada, en dat zijn geen commercieel ingestelde mensen, maar maken gewoon de muziek waar zij van houden... net zoals elke producer willen ze graag hun muziek, waar ze hard voor gewerkt hebben, delen met mensen die daar ook van houden... hetzij op een groot label of op een klein label... |
Zo he, zien mensen hier ook in dat de commercie gewoon RUK is en dat als het commercieel / een hype wordt het minder wordt? Dat zeg ik al TIJDEN!
Dood aan commercie en mainstream, dat is de dood van iedere housestijl!!
Oh en over de rest van de discussie: Mensen hier kunnen echt NIET discussieren. Donna, RV, jullie hadden een punt :) Kom er ook steeds meer achter. |
|
|
| Chicane |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Ik moet een beetje lachen om jou Chicane....
Je zegt dat je Armada commercieel vindt, maar aan de andere kant loop je ID&T te adoreren
Beetje tegenstrijdig vind je niet? :rolleyes: |
Mag ik je erop wijzen voordat je jezelf echt voor 'fool' zet dat:
1) ID&T meer is dan alleen een label
2) ID&T net effe wat langer meedoet in de scene dan Armada :) |
|
|
| azior |
noem me blind, stom of achterlijk, maar het maakt me echt helemaal niets uit op welk label een nummer uitkomt... armada zal een paar mindere tracks hebben, en black-hole released ook niet altijd kwaliteit (al wil men dat graag vergeten) maar waarom wil je daarover gaan zeiken?
| quote: | | Chicane: Ik ben geen producer en ook geen fan van Armada, ik vind het goedkope teringzooi heel dat Armada, wat jullie vinden kan mij m'n kont roesten. |
*huil huil*
het maakt mij ook niet uit wat jij zegt, want het is duidelijk dat je een verwende dwaas bent, die dingen niet naar waarde weet te schatten...
| quote: | | Chicane: ...eenvoudig wegkomen met een simpel reason/fruityloop deuntje... |
ja hee met 2 muisklikken kun je de volgende hit maken! zoals ik al zei ben je een dwaas, en dat blijkt hier nog meer... ik zal maar geen lijst maken met producers die ik ken die met reason of fruityloops een geweldig nummer hebben gemaakt, die lijst zou te lang worden...
| quote: | | Chicane: ...Ik lever overal duidelijk commentaar bij waarom ik iets vind... |
als je weet dat je geen zinnige discussie kan voeren omdat je absoluut geen argumenten hebt, waarom probeer je dat dan? het enige wat je aan het doen bent is met loze termen smijten
| quote: | | Raymond: De wanna-be producers schieten sneller uit de grond, dan Sars zich over de wereld verspreid!! De trance van tegenwoordig is gewoon anders, tja aan de ene kant is dat jammer, maar er zijn nog genoeg andere stromingen. |
alsof vroeger alles zo geweldig was... toen was men sneller tevreden met een nummer dat men tegenwoordig keihard zou afkraken... goedkoop excuus om beginnende producers op een beginnend label af te zeiken dus... en als je de trance van tegenwoordig niet kan waarderen, stap je toch over naar een andere stijl? dat is heus niet zo moeilijk, en dan klaag tenminste niet zo (of zou het niet anders zijn bij andere stijlen, wat denk je?)
en chicane: ik ben ook altijd heel kritisch als ik naar muziek luister, maar ik kan tenminste iets inhoudelijks zeggen over een nummer... wat ik dus onzin vind: het label aanwijzen als commerciele bende, de software degraderen tot prut-makerij, het gras op het voetbalveld niet groen genoeg vinden...
PLUR 2 passiva :) |
|
|
| Chicane |
| quote: | Originally posted by azior
noem me blind, stom of achterlijk, maar het maakt me echt helemaal niets uit op welk label een nummer uitkomt... armada zal een paar mindere tracks hebben, en black-hole released ook niet altijd kwaliteit (al wil men dat graag vergeten) maar waarom wil je daarover gaan zeiken?
|
Je bent stom blind en achterlijk.. :D
| quote: |
*huil huil*
het maakt mij ook niet uit wat jij zegt, want het is duidelijk dat je een verwende dwaas bent, die dingen niet naar waarde weet te schatten...
|
Tuurlijk, jij kent me het beste
| quote: |
ja hee met 2 muisklikken kun je de volgende hit maken! zoals ik al zei ben je een dwaas, en dat blijkt hier nog meer... ik zal maar geen lijst maken met producers die ik ken die met reason of fruityloops een geweldig nummer hebben gemaakt, die lijst zou te lang worden...
|
Das mooi
| quote: |
als je weet dat je geen zinnige discussie kan voeren omdat je absoluut geen argumenten hebt, waarom probeer je dat dan? het enige wat je aan het doen bent is met loze termen smijten
|
Mag ik even toevoegen dat als je mij dwaas noemt dat je zelf dan ook niet al te overtuigend overkomt? Ik heb hier niemand uitgescholden of dingen verweten.
| quote: |
alsof vroeger alles zo geweldig was... toen was men sneller tevreden met een nummer dat men tegenwoordig keihard zou afkraken... goedkoop excuus om beginnende producers op een beginnend label af te zeiken dus... en als je de trance van tegenwoordig niet kan waarderen, stap je toch over naar een andere stijl? dat is heus niet zo moeilijk, en dan klaag tenminste niet zo (of zou het niet anders zijn bij andere stijlen, wat denk je?)
|
Vroeger wou iedereen piloot/brandweerman/astronaut worden, nu wil iedereen dj/producer worden. Dat hebben we vooral te danken aan heren Tiesto, Armin en Ferry Corsten in mijn bescheiden visie.
| quote: |
en chicane: ik ben ook altijd heel kritisch als ik naar muziek luister, maar ik kan tenminste iets inhoudelijks zeggen over een nummer... wat ik dus onzin vind: het label aanwijzen als commerciele bende, de software degraderen tot prut-makerij, het gras op het voetbalveld niet groen genoeg vinden...
|
Dat is helemaal jouw visie, niet de mijne iig. Ik respecteer de jouwe. |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by Chicane
Mag ik je erop wijzen voordat je jezelf echt voor 'fool' zet dat:
1) ID&T meer is dan alleen een label
2) ID&T net effe wat langer meedoet in de scene dan Armada :) |
Neemt niet weg dat het argument over het commerciele gebeuren nergens op slaat, want als er hier iemand commercieel is is het wel ID&T |
|
|
| Optimus |
| mwhehehe, komt er weer een discussie over commercie?:disbelief |
|
|
| magrec |
*pakt zak chips en een biertje*
Game on |
|
|
| Raymond |
| quote: | Originally posted by azior
alsof vroeger alles zo geweldig was... toen was men sneller tevreden met een nummer dat men tegenwoordig keihard zou afkraken... goedkoop excuus om beginnende producers op een beginnend label af te zeiken dus... en als je de trance van tegenwoordig niet kan waarderen, stap je toch over naar een andere stijl? dat is heus niet zo moeilijk, en dan klaag tenminste niet zo (of zou het niet anders zijn bij andere stijlen, wat denk je?)
|
Voelt meneer zich aangesproken ofzo ?!! :D
Ik had het niet over mezelf, ik luister al 2 jaar niet meer naar trance....
(Na ISOS2 heb ik geen trance cd meer gekocht!!)
Daarom heb ik ook in mijn betoog neergezet er zijn nog genoeg andere stijlen. /me Windmill Skill van Laidback Luke opzet. |
|
|
| Hitman |
| quote: | Originally posted by magrec
*pakt zak chips en een biertje*
Game on |
neem voor mij ook een goudgele rakker mee |
|
|
| SnuggLe |
Pak mij ook een biertje :)
Commercie ZUIGT gewoon..als mensen het geld ruiken, dan willen ze meer meer meer.... Ik kan over Armada niet oordelen, maar kaas zuigt gewoon! |
|
|
| raoel |
Wanneer is iets goed?
Dat is voor iedereen anders, echter heb ik het idee! dat hier veel mensen posten die zijn mening vooral laten bepalen door de factor: "hoe commercieel is een nummer?" dan wel "hoe erg wordt het nummer gehyped?"
Kunnen jullie dan niet meer "stoer" doen tegen je vrienden omdat zij die plaat ook kennen van de radio of TV. Moeten jullie persé platen laten luisteren aan je vrienden die ze niet kennen en dan lopen zwetsen over "de underground scene"?
Als iets uitkomt op Armada is het bij sommige al zowat per definitie niks. Mij maakt het als DJ, laat staan als liefhebber, helemaal niks uit op welk label een plaat uitkomt, ik let er bijna niet op. Alleen om te bepalen of het globaal gezien in mijn straatje past.
Als ik de plaat luister en ik vind het top, dan koop ik de plaat. Vin ik het niks, dan koop ik um niet.
Dat hier mensen zijn die het jammer vinden dat er steeds meer mensen naar een feest komen vanwege een bepaalde naam omdat die bekend is bij het grote publiek, dat snap ik best. Daar kun je ook over discussiëren. Ik ben het daar ook mee eens.
Dat publiek komt op een naam af, gaan bijna alleen uit hun dak bij de nummers die ze kennen en de rest van de avond staan ze stil omdat ze verder weinig geïnteresseert zijn in de nummers die ze niet kennen.
Kennen ze die nummers niet omdat het niet commerciëel is?
Kennen ze die nummers niet omdat het niet gehyped is?
Of spreken die nummers het grote publiek gewoon niet?
Ik ben van mening dat het aan dat laatste ligt en is het voor platenlabels ook niet interessant omdat die nummers te promoten en natuurlijk is er ook de omgekeerde weg.
En dan kun je opnieuw de vraag stellen waarom dat sommige mensen hier die nummer niet meer goed vinden:
Komt het omdat dat soort nummers hen niet aanspreekt?
Komt het omdat het nummer commerciëel is (geworden)?
Komt het omdat de artiest in het verleden commerciële hits heft gehad?
Komt het omdat het label veel commerciële nummers uitbrengt?
In veel gevallen denk ik dat alles behalve het eerste op gaat.
Zeker gezien het feit dat mensen hier labels in de grond boren...
Het gaat toch om de kwaliteit van de muziek zelf en niet om wie het uitbrengt?
En als het je dan echt niet aanstaat koop of luister je het toch niet en neem dan een voorbeeld aan Raymond.
Ik betrek in mijn stuk ook de feesten van vandaag de dag. Voor velen misschien ook een reden om hekel te hebben alles wat commerciëel is of wordt. |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Commercie ZUIGT gewoon..als mensen het geld ruiken, dan willen ze meer meer meer.... Ik kan over Armada niet oordelen, maar kaas zuigt gewoon! |
Bij jou is commercie dus per definitie fout?
Waarom?
Mijn smaak is erg breed, special D en co verafschuw ik ook omdat ik dat gewoon kutmuziek vind. Maar er zijn dit jaar enkele nummers in de top40 geweest die ik toch echt top dan wel lekker vind; oa venus, rock your body, traffic*...
En tja, doen ze het speciaal voor het geld?
Of maakt men nummers die er goed in gaan bij het grote publiek?
In dat laatste geval zou je dom zijn als je het geld niet verdient wat voor het grijpen ligt.
* Traffic
Dat is nou het nummer wat aangeeft hoe zielig sommige hier denken.
Na de TMF awards was hier een topic over dat openingsnummers.
Gaaf, geweldig, top was het toen nog.
Ik ben er zeker van dat er toen mensen enthousiast over waren terwijl ze inmiddels het nummer op dit forum af lopen te zeiken! |
|
|
|
|