|
Hoe Lang Houden Ze Het Vol Bij Armada? (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by raoel
1.
Mij maakt het als DJ, laat staan als liefhebber, helemaal niks uit op welk label een plaat uitkomt, ik let er bijna niet op. Alleen om te bepalen of het globaal gezien in mijn straatje past.
2.
Dat publiek komt op een naam af, gaan bijna alleen uit hun dak bij de nummers die ze kennen en de rest van de avond staan ze stil omdat ze verder weinig geïnteresseert zijn in de nummers die ze niet kennen.
Kennen ze die nummers niet omdat het niet commerciëel is?
Kennen ze die nummers niet omdat het niet gehyped is?
Of spreken die nummers het grote publiek gewoon niet?
Ik ben van mening dat het aan dat laatste ligt en is het voor platenlabels ook niet interessant omdat die nummers te promoten en natuurlijk is er ook de omgekeerde weg.
3.
Het gaat toch om de kwaliteit van de muziek zelf en niet om wie het uitbrengt?
En als het je dan echt niet aanstaat koop of luister je het toch niet en neem dan een voorbeeld aan Raymond.
|
1. Nou, het label doet er ECHT wel toe, anders kan je ALLES kan luisteren. Hoe maak je anders je schifting van platen? Er komen er 100-en uit. Eerst kijk je naar de stijl, dan naar het label/de hoes/de artiest. Duh, anders kan je alles blijven luisteren.
2. Nee , ik geloof er geen zak van dat 'het ze niet aanspreekt'. Het is denk ik dat ze die nummers niet KENNEN. Vele mensen willen dingen horen die ze kennen, komen voor de algehele sfeer en om 'te zeggen dat ze er waren'. Laat die mensen andere muziek horen die ONBEKEND is, en dat vinden ze vaak ook gaaf. Als je weet hoevaak ik voor vrienden van mij muziek heb aangeraden / laten horen van "Luister hier ook eens naar!". 99% van de keren vonden ze het gaaf....allemaal mensen die weinig naar house luisterden.
Maybe vinden ze wel alles gaaf, maar is de kans dat ze takke commerciele herrie horen groter.
3. Deels waar. Het gaat OOK om diegene die het produceert. Als je weet/vind dat bv Armin 'kwaliteit' produceert, zal je eerder geneigd zijn hier naar te luisteren/kijken. Je zult die muziek eerder kwaliteit vinden omdat je het al kent/het jou stijl is. Zelfde punt als hierboven........anders kan je ALLES gaan luisterne. Het is net met welke muziek je in aanraking komt...... |
|
|
| Chicane |
Het wachten is op een officiele persverklaring van Donna of RV :D
Kan haast niet wachten al om het te lezen whehe ;) |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by raoel
Bij jou is commercie dus per definitie fout?
Waarom?
Mijn smaak is erg breed, special D en co verafschuw ik ook omdat ik dat gewoon kutmuziek vind. Maar er zijn dit jaar enkele nummers in de top40 geweest die ik toch echt top dan wel lekker vind; oa venus, rock your body, traffic*...
En tja, doen ze het speciaal voor het geld?
Of maakt men nummers die er goed in gaan bij het grote publiek?
In dat laatste geval zou je dom zijn als je het geld niet verdient wat voor het grijpen ligt.
* Traffic
Dat is nou het nummer wat aangeeft hoe zielig sommige hier denken.
Na de TMF awards was hier een topic over dat openingsnummers.
Gaaf, geweldig, top was het toen nog.
Ik ben er zeker van dat er toen mensen enthousiast over waren terwijl ze inmiddels het nummer op dit forum af lopen te zeiken! |
Geld niet verdienen als het voor het grijpen ligt, oke. Maar muziek maken om het geld verdienen, NEE! Zo van *BRAAK* weer een hitje, weer veel geld. Je hebt ook een morele verplichting, een waarde in jezelf, een trots, niet? Het is heeeeeeeeeel makkelijk om een sellout te worden. Commercie (dus geld om het geld) is kut ja. Over de rug van anderen geld verdienen....teveel geld.
Maybe ben ik te ethisch, maar zo denk ik er over. Ergens heel hard voor werken en geld krijgen, oke...
Maarja, moeilijke discussie......
Traffic overigens vond ik in het begin niets, later pas leuk toen ik hem vaker hoorde in de top 40 :D |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Chicane
Het wachten is op een officiele persverklaring van Donna of RV :D
Kan haast niet wachten al om het te lezen whehe ;) |
Hahahhaha inderdaad. Daarna zal de thread wel weer uit de hand lopen omdat mensen niet kunnen discussieren , om kunnen gaan met 'kritiek' :)
Waar is Ambs btw? ;) :D :D
Btw, dat er op een thread van Glanis zo wordt gediscussierd :D |
|
|
| Chicane |
| Zoveel geld verdiend een producer nu ook weer niet, maar waar ik me zo mateloos aan irriteer is dat die gasten werkelijk denken daar hun brood mee te verdienen.. get a life and get an education PLEASE! En ga nou niet de schuld geven aan downloaden, want ik weet zeker dat 80% van de kazaa gebruikers geen kont geven om echte trance en house muziek maar alleen downloaden wat ze horen op TMF. |
|
|
| Chicane |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Btw, dat er op een thread van Glanis zo wordt gediscussierd :D |
Die zit zich helemaal suf te rukken op EFNet met dit heugelijke feit dat zijn post *hot* is :D |
|
|
| Partyhardy! |
| quote: | Originally posted by Chicane
........maar waar ik me zo mateloos aan irriteer is dat die gasten werkelijk denken daar hun brood mee te verdienen.. get a life and get an education PLEASE!......... |
denk je alles gehad te hebben krijg je er als cadeautje nog zo'n opmerking bovenop! :eyes:
Ik ben van mening dat wanneer iemand "full-time" bezig is met produceren en hier echt 100% voor wil gaan dan gaat hij maar lekker de hele dag produceren. Hoezo zou hij moeten gaan studeren??? Als je een droom hebt kun je hem waarheid maken, dus als iemand 100% voor het produceren wil gaan moet hij dit zeker doen! en het is dan best mogelijk om hier je brood mee te verdienen. Als iedereen zo negatief dacht als jij kwamen we helemaal nergens.
En dat jij je irriteert aan zulke gasten vind ik al helemaal raar! :conf: :eyespop: |
|
|
| Switch |
het hele gedoe rond welk label het beste is etc vind ik altijd zo'n onzin. er komen goeie nummers uit, en er komen slechte nummers uit. geen enkele label die een 100% score heeft. want smaak is iets persoonlijks, en dat is wat de mensheid zo goed maakt :o
ik luister niks dat van een bepaalde label komt. ik luister alles dat uitkomt, dus mijn keuzes zijn meestal ook niet de standaard keuzes.
bijv. POS, en Fractals, dat zijn pas echte goeie platen. Andain, en Motorcycle, ook goed, maar zo gigantisch overplayed dat het niks meer aan is. een maat van mij vroeg vorige week of ik Motorcycle wou uploaden, omdat hij em zo goed vond, terwijl wij em al maanden uitkotsen :(
ik hou totaal niet van verering van dj's, alsof ze de wereldvrede hebben gebracht. ze draaien wat plaatjes en je voelt je er goed bij, da's alles.
en wat dan nog, als een track compleet met reason/fruityloops is gemaakt? zolang het goed klinkt heb ik er totaal geen probleem mee. precies zo met mixen, so what dat mensen met Traktor en andere proggies mixen? zolang de mix goed klinkt ben ik blij. het hele probleem is de houding van de zogenaamde "echte" dj. die vindt het minderwaardig dat op een makkelijker manier ook goed gemixt kan worden. iets waar hij tijden aan gewerkt heeft om te perfectioneren, skills, blijken nu overboord te kunnen worden gegooid. ik heb liever iemand die met de computer perfect mixt, dan iemand die zit te trainwrecken met platen...
en commercie, tja dat krijg je toch. trance is nou eenmaal behoorlijk toegankelijk voor verschillende soorten mensen, en dan heb je altijd mensen die er een slaatje uit proberen te slaan. big deal. als jij het kon doen zou je het doen. niks beters dan makkelijk geld verdienen... |
|
|
| ambs |
kijk over het hele armada-label discussie zal ik het niet meer hebben, ik heb mijn mening en ik weet waarop ik die baseer... Ik heb het er weleens met armin en met david overgehad, klaar.
Als ik zelf zou draaien zou het misschien anders zitten, maar ik vind Armada gewoon een goeie label op basis dat veel van de nummers die op Armada uitkomen ook nummers zijn die ik persoonlijk goed vind... Meeste van mijn vrienden kennen die nummers niet eens, om heel eerlijk te zijn luisterd alleen maar een handje vol van mijn vrienden naar trance over andere soorten "dance muziek". De rest kent alleen maar Lasgo en Jose & G-Spott en dan natuurlijk wel Tiesto....
En dan is mijn vraag natuurlijk ook: Waarom is het wel normaal/goed/stoer als mensen tiesto heilig vinden en helemaal geweldig en "oh wat wonderbaarlijk wat die tijs allemaal doet" terwijl hij voor veel mensen die zijn muziek en hem al jaren volgen duidelijk is dat hij achteruit is gegaan? Mijn mening is dat het commercie is... En dan te zeggen dat iemand zielig of triest is omdat ze een andere dj op die manier waarderen en z'n label (want ja, net zoals ik pro-Armada ben zijn er veel meer mensen die veel erger zijn over Blackhole)... Wat is daar het verschil?? Waarom hebben mensen het recht om dat te doen met Tijs maar ik niet voor Armin... Als je iets goed vind, sta je d'r achter en je hoeft toch ook niet duidelijk te maken waarom je Puma's beter vind als Nike's??
Ik was zelf ook super fan van tiesto, maar ik vind echt dat hij achteruit is gegaan, en dat het feit dat tiesto #1 is ook alle (ok niet allemaal maar 80%) Blackhole dj's hoofden groter heeft gemaakt... Dan kun je zeggen wat je wilt over geld te willen verdienen en commercieel en bla bla bla. en ook over dat het zooolang duurde voor ATRC om uit te komen, maar alsof Beautiful Things dan zo snel op vinyl te krijgen was? En dat was niet armada... Dus om Armada dan aan te gaan vallen daarvoor vind ik gewoon diep triest...
Je mag Armin misschien niet als dj, misschien mag je Lange of Perry O'Neil of Signum ofzo ook niet en zeg je daarom "Armada sucks" maar niet omdat ik Tiesto een sellout vind zeg ik dat Blackhole sucks... Het is vind ik gewoon een kwestie van welke platen ik goeie platen vind en wat voor stijl mij aanspreekt. Of het dan uitkomt op Armada of Blackhole of zelfs ID&T kan mij persoonlijk geen moer schelen want het is een lekkere plaat vind ik....
het is een kwestie van eigen menig, net zoals met alle stijlen muziek.. Ik hou niet van Hardstyle, maar andere mensen houden niet van trance... maar je moet niet alles in een hokje plaatsen. ik zal nooit zeggen "Hardstyle is zeer ruk", het is gewoon MIJN SMAAK NIET... Maar om iets af te schrijven als "slecht" omdat het niet voor jou is, dat is gewoon heel erg "narrowminded".
En zo zie ik het... |
|
|
| ambs |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Waar is Ambs btw? ;) :D :D
|
Ik was squashen :) |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by ambs
Ik was squashen :) |
Die foto als je avatar is echt FOUT man :D :D |
|
|
| Flippe |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Die foto als je avatar is echt FOUT man :D :D |
Die foto van jou anders ook hoor :D |
|
|
|
|