return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 
Hoe Lang Houden Ze Het Vol Bij Armada? (pg. 9)
View this Thread in Original format
LeonB
quote:
Originally posted by Ding Chavez
blaat, cd is ook de toekomst zeker...

het gaat er niet om waarmee muziek gemaakt is, maar om wat men met de beschikbare apparatuur/software doet. Valt me ook op dat het vaak vooral hardware mensen/producers zijn die zeggen dat software nog te clean/ niet vet genoeg klinkt e.d. Veel vst's etc zullen idd niet het vette geluid voortbrengen wat hardware bakken doen, maar software biedt andere mogelijkheden: je kunt bijvoorbeeld je vsti's layeren, zonder dat je van dezelfde synth meerdere exemplaren moet kopen. Produceren betekent ook: creatief wezen op het technische vlak! En ik ben het zeker met Azior eens. Hardware bakken zijn ook maar computers speciaal gemaakt voor het produceren van bepaalde klanken...
Glaniskanis
quote:
Originally posted by Donna
5. Glanis acts like a heilig snertboontje en klinkt als een poepende lama.

:D

Zoals BasD al bijna zei wel een poepende hardware cdkwaliteit lama he :)

quote:
Originally posted by azior
dus James Holden, Özgür Can, Rouzbeh Delavari, Bart van Wissen, Phynn, Subsphere, Perry O'Neil, Passiva, en vele anderen maken allemaal kutmuziek? ga met je tijd mee, software is de toekomst

Zeg ik toch niet... maar ik ben het niet mee eens dat software de toekomst is hoor
Beter lezen :)

Goeie punten @ LeonB
Maar een combi van soft en hardware is IMO nog steeds het best hoor

Glaantje
LeonB
quote:
Originally posted by Glaniskanis

Goeie punten @ LeonB
Maar een combi van soft en hardware is IMO nog steeds het best hoor

Glaantje

tuurlijk... als je de beste eigenschappen van verschillende zaken combineert, krijg je uiteraard het beste resultaat ;)

maar hierboven wordt ergens iets gesteld in de trant van dat software producties in het niets vallen bij hardware producties, en daar ben ik het totaal niet mee eens..
Chicane

Screw You Hippies!

Jezus says: Close this thread now hippies!
raoel
Maar Glanis, hoe hoor jij het verschil tussen hard- en software muziek?
Ik heb daar totaal geen kennis van.
Wat voor effect heeft dat op de voortgebrachte sound, geef eens 2 typische voorbeelden.

Misschien moet dit weer in een andere topic besproken worden :cool:
Donna
Dat weet ik net zoals jullie weten hoe t voelt om met je lul op een drumstel te rossen of wanneer er iemand on top of je pik staat.

Dus.....
SnuggLe
quote:
Originally posted by JunKX

En Snuggle wie is die gast op je avatar? Het lijkt verdomd veel op een kale sell-out... :clown:

Pascal FEOS you slut :D

En deze thread NIET dichtgooien. Wordt er gediscussierd, moettie dicht. Gaat nergens over :S
Robert
Ik wou me er eerst niet mee bemoeien, maar hier komt die dan toch.

quote:
Je haalt iemand als MIKE of Signum natuurlijk niet zomaar met een of ander flut contractje binnen

MIKE en Signum waren beide bij labels die net dichtgingen (bonzai/bpm dance). Ik denk dat het voor Signum juist heel aantrekkelijk was om bij Armada te tekenen. Wat betreft MIKE, hij heeft alleen een aantal nummers getekend (voor zo ver ik weet).

quote:
Originally posted by DjRV
naar mijn mening is armada te gefocussed op zo veel mogelijk trance nummers signen.. er zijn zeer zeker erg sterke nummers gebonden aan het label,maar ook veel 13 in een dozijn trance muziek.

het is in principe een trance label, dus vind ik het niet raar dat ze zich daar op focussen.. :conf:

quote:
Ook word er teveel te laat gereleased (of te vroeg gehyped en gespread),denk aan motorcycle. Vind het jammer dat

ze er zo roekeloos mee omspringen en als het allemaal compleet misgaat zal armin het persoonlijk ook nog gaan merken want hij heeft zijn naam er aan gekoppeld. En is heel leuk offcourse, eigen label. Grote broer tijs deed het immers ook.

Alleen zijn alle releases zowat van Blackhole's begin tijd stuk voor stuk klassiekers en was het nog "nieuw" toen.

over te vroeg hypen/te laat releasen... mja.. soms duurt het ff. contracten e.d. duurt ff, remixen moeten gemaakt worden, etc. motorcycle is dan inderdaad wel jammer, maar dat lag ook wel (deels) aan positiva.
Ik denk dat ASOT soms niet ten goede komt van het 'te laat releasen/te vroeg hypen', maar dat geld dan voor alle labels.
aan de andere kant duurt het soms inderdaag onnodig lang.

over klassiekers, armada bestaat niet eens een jaar dus het is best moeilijk om nu al klassiekers te hebben.
over 'nieuw', al dat soort nummers waren toen 'nieuw'. black hole had toen inderdaad (en nu ook trouwens) erg veel relaxe nummers die voor die tijd heel nieuw waren.

quote:
Te vroeg gehyped en te lang gewacht zien we bij veel labels (Tsunami, Vandit), wat ik uitermate dom vind en ik denk ook dat de fans daar genoeg over te zeuren hebben (en terecht)

yup, zoals ik al zei vind ik het ook niet slim als het onnodig lang duurt.

quote:
Haha tering je bent wel die hard fan he :)
Maar dat bedoel ik dus idd niet echt.

Dave en Maykel zijn allebei top gasten die weten er genoeg van af en is het altijd goed mee lullen, maar ik ben bang dat

je mn punt niet helemaal goed hebt begrepen.
Ik vind het namelijk al een van de beste labels op het moment
Ze weten daar idd wat aantrekkelijk is voor het publiek maar dat is nou juist het punt waar ze volgens mij te snel de

fout ingaan
Ze richten zich puur op platen die alleen maar goed zijn... en niet op platen die wat geld in het laatje kunnen brengen

volgens mij brengen die platen die ze nu hebben getekend anders aardig wat geld op hoor (misschien op die van mij na dan :p)
ik zie wel wat je bedoeld met je freeloader voorbeeldje, maar het gaat momenteel echt goed met armada en zoals het ernaar uitziet blijft dat voorlopig nog wel zo. en mocht het er na een tijdje er anders uitzien, dan moeten ze als bedrijf daarop reageren net als andere bedrijven.

quote:
[edit] Ojah,Armada,ach die doen gewoon ff zolang als t meezit zoveel mogelijk binnentrekken van de commercie en als t nie meer meezit,pakken ze de volgende lift 2 mainstream;)
En zo niet dan zijn ze binne en zitten ze lekker achterover met Tiesto als thaise masseur;)

mja.. commercie.. er is altijd iemand die iets te commercieel vindt, iedereen heeft daar zijn eigen grens voor. maar goed, er worden met 'armada style trance' en ander vergelijkbare labels trance veel mensen gelukkig mee gemaakt.. dus waarom zou je het niet doen als je er nog leuk mee kan verdienen.

quote:
Originally posted by Chicane
Maar nu even serieus, Armada is ontzettend gefocused op hitjes, nummers die iedereen al maanden voor de officiele release datum al loopt te neuriën en tijdens een of andere party al mee kunnen zingen voordat het vinyl in de schappen ligt. Natuurlijk is ASOT hiervan een grote boosdoener, en zoals al eerder vermeld die enorme hype die er rondom wordt gecreerd, nl. Sincere, As The Rush Comes & My Religion 3 grote voorbeelden van meezing/neurie nummers die al eeuwen voor de officiele datum door iedereen warm onthaald werd. Op een gegeven moment kon je geen liveset meer luisteren of Motorcycle kwam er in voor, het liefst in 2 varianten zodat er maar gehamerd werd op dat nummer. Wanneer verscheen Motorcycle nou voor het eerst in een liveset/radio broadcast.. juist, januari dit jaar al.. en kijk eens pas 7 GODSE maanden later komt die plaat. Ik kotste er na 2 maanden al van zo zouteloos werden die platen gehyped. Zelfs mensen van wie je het niet zo zeer verwachtte begonnen ineens Motorcycle te draaien (men neme een Marco V bijvoorbeeld). Armada is gewoon flink bezig hun eigen trots te verneuken, wat gaat de volgende stap worden? Videoclips, agenda's, TMF competities (Armin), stickers, schooltassen, condooms.. noem het maar op.

ben er mee eens dat het soms te lang duurt tot dat iets gereleased wordt, dat doen helaas veel labels. my religion en sincere vind ik wel 2 aparte voorbeelden, die waren namelijk al lang getekend voordat armada nog klaar was om iets te releasen. en mja.. motorcycle inderdaad, daar moet je positiva maar over vragen.

quote:
Videoclips: ze zullen op een gegeven moment wel moeten denk ik

videoclips zullen vast wel een keer komen, lijkt me leuk om een keer zelf een video clip te hebben (hah i wish!). noem het commercieel, sellout, etc., maar het lijkt met gewoon cool om mn eigen clip te hebben.

quote:
Originally posted by kolkiewolkie
Dan het cashgedeelte. Van af en toe een vinylrelease kan volgens mij geen label echt van rondkomen.

Er wordt veel (relatief dan) geld verdient met het tekenen van platen op compilatie cds. Hier verdient de producer in ieder geval vrijwel altijd het meeste mee. Ik geloof dat 5th dimension nu op iets van ruim 10 compilatie cds staat en dat gaat mij schijnbaar een leuk centje opleveren (ik kan er dan geen vette bmw van kopen, maar het is voor mij iig een leuk bedrag).

[edit] misschien kan ik er wat hardware mee kopen op glanis tevreden te stellen :p [/edit]

quote:
Originally posted by Remy D
Tevens is Armada night precies hetzelfde als de Wildlife's die georganiseerd werden door Magik. Haha zo zie ik het dus!!!

armada night en wildlife.. er zijn zat labels die alang labelnights geven.

quote:
ID&T is meer dan alleen maar Armin van Buuren gelukkig :D

Volgens mij is ID&T juist degene met alle videoclips, tassen, stickers, etc...

quote:
Originally posted by Ries'79
Ik ben van mening dat sommige TA ers een beetje door draven, ze gaan ook voorbij aan de discussie punten die door naar voren zijn gebracht.
Ik ben van mening dat armada op langer termijn niet over de kop gaat door dat ze te grote artiesten hebben. (misschien wel als de trance scene instort). Mike en signum hebben ze naar mijn mening alleen erbij betrokken om het label naamsbekendheid te geven. Op langer termijn zullen ze minder bekende producers signen, die door armada (lees AVB) gepushd worden. Hierdoor zijn de kosten die naar de producer zijn lager en blijft het label meer rendabel. Ik ben het
wel mee eens dat het label staat of valt met de populariteit van AVB!

Tja die eeuwige vergelijking met black hole, tiesto vs. armin armada is zo onzinnig. Tiesto heeft namelijk niet het wiel uit gevonden, wie dat wel denkt moet zijn geschiedenis boeken er maar eens op na slaan. Er bestond namelijk al een bekende held met een naam paul oakenfold, en daarvoor zal er ongetwijfeld nog wel een hele rits dj's geweest zijn die de zelfde stijl draaiden.

hier ben ik het mee eens. armada, blackhole, tsunami, etc. hebben allemaal minimaal 1 grote mega dj/producer, die zowat de hele boel overeind kan houden. Ik denk dat als hooj/lost, bonzai, etc. iemand hadden die zo 'groot' was dat ze het wel zouden redden (of in ieder geval een stuk langer).

quote:
Originally posted by MennoB
Hij heeft CERN - The Message ook op ASOT staan. Terwijl hij zelf dit nummer nooit heeft gedraaid, volgens mij :). Op OD

staat wel dat hij flink wordt gedraaid door hem...

En bijna iedereen heeft die plaat al omdat hij maanden geleden op 5am was uitgekomen. Wel als promo maar toch..

bij 5AM is de stekker eruit getrokken en stond die plaat weer vrij...

quote:
Sjahhh al die labels zijn allemaal bliksemafleiders,zodat t lijkt dat t niet allemaal van de "groothandel" komt.
En zoiets werkt best heel goed hoor op ons brave burgers,er zijn er zat die nie eens weten dat die labels onder armada

vallen,majah dat zijn dan ook meteen weer de mensen die t worst zal wezen,en die gekleurde stickertjes op hun platen plakken om te zien wat voor genre plaat t is als ze staan te draaien omdat ze ECHT de trackname nie zouden weten en van wie ie is al helemaal niet.

ik ben blij dat je er zo over denkt (althans, 'blij'.. mijn stemming blijft gelijk), maar zonder er een onwijze flame over te beginnen, zou ik graag van jou willen weten wat wel een onwijze top label/dj/etc. is. of is die er helemaal niet meer? thanks.

quote:
Dus de massa koopt zonder te weten en de kenners zeiken erover of kwijlen over armins schoenen,waar ambs dan weer dolblij mee is omdat ze dan weer ff aan zn voeten kan liggen dweilen.

dat was een beetje onnodig :rolleyes:

quote:
Originally posted by magrec
Little mountain recordings das pas het label :D
http://www.littlemountainrecordings.com/ :p

Kwaliteit niet kwantiteit ;)

dit soort labels zijn inderdaad cool, en ik ben ook blij dat er nog van dit soort labels zijn. :)
verdienen die gasten die het runnen er genoeg geld mee dan om er fulltime aan te zitten, of is het gewoon iets wat ze in hun vrije tijd doen?

quote:
Originally posted by azior
altijd dat gezeur ook... is er een label dat gewoon ontzettend veel succes heeft en goede nummers uitbrengt, zeurt iedereen dat het te commercieel is en de mainstream... en alle labels met ongehypte nummers zijn niet goed genoeg...

ik ken een aantal producers en remixers van armada, en dat zijn geen commercieel ingestelde mensen, maar maken gewoon de muziek waar zij van houden... net zoals elke producer willen ze graag hun muziek, waar ze hard voor gewerkt hebben, delen met mensen die daar ook van houden... hetzij op een groot label of op een klein label...

er soieso veel te veel gezeik over alles tegenwoordig (ik ben er nu zelf ook over aan het zeiken).
ik ben zelf ook niet onwijs commercieel ingesteld erover, vindt het gewoon leuk als mijn muziek gereleased wordt, al helemaal als ik er nog wat mee verdien. het is trouwens echt niet genoeg om van te leven (voor mij dan).

quote:
Armada zegt veel over het soort producertje: eenvoudig wegkomen met een simpel reason/fruityloop deuntje en bakken geld ermee verdienen. Heel dat universal religion is gemixt met reason lijkt wel btw: weer een schapekop hier, Dordrecht takes over TA :D

dit heeft passiva wel mooi behandeld..

quote:
Originally posted by DJ_Massive
ey als je t er niet met iemand EENS bent hoef je niet gelijk te gaan schelden

haha! abso-ing-lutely :p

ik sla voor de rest dat hele chicane gebeuren over..

quote:
Originally posted by Raymond
Ik moet Chicane wel een beetje gelijk geven......

De wanna-be producers schieten sneller uit de grond, dan Sars zich over de wereld verspreid!! De trance van tegenwoordig is gewoon anders, tja aan de ene kant is dat jammer, maar er zijn nog genoeg andere stromingen. Btw waarom denk je dat Ferry Corsten met electro aan de kutten is :D
Over het gedoe van software/hardware kan ik maar een ding zeggen. Laidbackluke werkt alleen maar met Fruittyloops en Logic, en moet je zien wat een kneiters er uit zijn laptop rollen!!!

ik ben zelf ook een van die wanna-be producers, ben momenteel erg blij met mijn vooruitgang.
En ik denk trouwens niet dat dat de reden is waarom ferry electro aan het maken is. daar heeft hij gewoon zin in.. ik heb ook niet altijd zin in van 'standaard' trance.

er zijn trouwens heel wat producers die tegenwoordig vrijwel alleen met software werken, of dat nou trance, progressive, electro, etc. is.

quote:
Originally posted by SnuggLe
Zo he, zien mensen hier ook in dat de commercie gewoon RUK is en dat als het commercieel / een hype wordt het minder wordt? Dat zeg ik al TIJDEN!
Dood aan commercie en mainstream, dat is de dood van iedere housestijl!!

mja.. dit is dus weer waar mensen er anders over denken. de een vind lasgo en milk inc commercieel, de andere vindt armada (al) commercieel.

quote:
Mag ik je erop wijzen voordat je jezelf echt voor 'fool' zet dat:
1) ID&T meer is dan alleen een label
2) ID&T net effe wat langer meedoet in de scene dan Armada :)

1) Armada is meer dan een label
2) 'Armada' doet dan misschien nog niet zo lang mee, maar de 3 mensen erachter doen al wat langer mee.

quote:
Originally posted by raoel
Wanneer is iets goed?

...

Ik betrek in mijn stuk ook de feesten van vandaag de dag. Voor velen misschien ook een reden om hekel te hebben alles

wat commerciëel is of wordt.

hier ben ik het mee eens.

quote:
Originally posted by SnuggLe
Geld niet verdienen als het voor het grijpen ligt, oke. Maar muziek maken om het geld verdienen, NEE! Zo van *BRAAK* weer een hitje, weer veel geld. Je hebt ook een morele verplichting, een waarde in jezelf, een trots, niet? Het is heeeeeeeeeel makkelijk om een sellout te worden. Commercie (dus geld om het geld) is kut ja. Over de rug van anderen geld verdienen....teveel geld.
Maybe ben ik te ethisch, maar zo denk ik er over. Ergens heel hard voor werken en geld krijgen, oke...

Maarja, moeilijke discussie......

inderdaad moeilijk, want het is wel leuk om allemaal niet commercieel te zijn enzo, maar fulltime producers/dj/etc. hebben ook rekeningen die betaald moeten worden.

quote:
Originally posted by Partyhardy!
denk je alles gehad te hebben krijg je er als cadeautje nog zo'n opmerking bovenop! :eyes:
Ik ben van mening dat wanneer iemand "full-time" bezig is met produceren en hier echt 100% voor wil gaan dan gaat hij maar lekker de hele dag produceren. Hoezo zou hij moeten gaan studeren??? Als je een droom hebt kun je hem waarheid maken, dus als iemand 100% voor het produceren wil gaan moet hij dit zeker doen! en het is dan best mogelijk om hier je brood mee te verdienen. Als iedereen zo negatief dacht als jij kwamen we helemaal nergens.
En dat jij je irriteert aan zulke gasten vind ik al helemaal raar! :conf: :eyespop:

helemaal mee eens. inderdaad raar dat hij zich eraan irriteerd, net kon alles hem nog geen ruk schelen.

quote:
Originally posted by Switch
het hele gedoe rond welk label het...

... big deal. als jij het kon doen zou je het doen. niks beters dan makkelijk geld verdienen...

mee eens!

quote:
Originally posted by Bouma-Bros

en hou Armada vooral in de toekomst in de gaten, er zitten maelijk mooie dingen aan te komen :)

ik weet wel van een aantal dingen, maar ik denk dat jij meer weet :p
ben benieuwd :)

ik vindt het wel ff leuk geweest zo..

samenvattend denk ik dat het met armada de komende tijd zeker nog wel goed zal gaan.

gr. robert
Partyhardy!
Wat een reply man! :eyes: kostte je zeker 3 uur! :p
nee serieus; ben het helemaal met je eens!
LeonB
misschien lekker boeiend, maar ik wou van mijn kant robert ook even helemaal gelijk geven!

SnuggLe
quote:
Originally posted by LeonB
misschien lekker boeiend, maar ik wou van mijn kant robert ook even helemaal gelijk geven!

misschien lekker boeiend, maar ik wou van mijn kant even zeggen dat ik dat allemaal echt niet ga lezen! :)

...want ik meng me ook niet in de discussie, kan er inhoudelijk niets aan toe voegen :)
Donna
Ik sluit me bij u aan mister snuggle
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 
Privacy Statement